Dubrovačko-neretvanski župan Nikola Dobroslavić i Miroslav Dragičević iz tvrtke Horwath Consulting predstavili su nacrt strategije razvoja turizma Dubrovačko-neretvanske županije.
– Riječ je o nacrtu kojeg je izradila radna skupina koja je uključila županijske odjele, kao i odjele Grada Dubrovnika, te predstavnike hoteljerstva, gospodarstva, kulture, udruga i lučkih uprava. Idući korak je uključiti potencijalne investitore, te skupa s gradonačelnicima i načelnicima oformiti Partnersko vijeće – kazao je uvodno župan Dobroslavić, opisavši nacrt strategije kao „životan i razvojan“.
– Dobili smo naznake potencijala, a kroz deset godina predviđa se porast broja noćenja za 65%, a potrošnje za 50%. Strategija treba ustanoviti destinacijski menadžment odredištem „Dubrovnik rivijera“ – istaknuo je župan.
Miroslav Dragičević iz tvrtke Horwath Consulting predstavio je nacrt strategije, ukazavši na trenutne dobre (dobar smještaj, gostoprimstvo, imidž, povjerenje…) i loše (nerazvijeni svi resursi, noćno život, nedostatak vizije, nesklad ponude i trendova) strane županijskog turizma. Posebno je istaknuo problem jasnog tržišnog profiliranja te nizak povrat investicija u hoteljerstvo.
– Dubrovačko-neretvansku županiju strukturirali smo u sedam po ponudi različitih klastera, kao posebnih sustava iskustva. Tako je Dubrovnik opisan kao „chique“ odredište, Konavle kao „countryside“, Neretva kao jadranski vrt, Pelješac kao Carstvo vina, Mljet kao otok park, Korčula kao jadranski kontrast te Lastovo kao „hide away“ – objasnio je Dragičević te istaknuo kako je Hrvatska jedina otočka zemlja u kojoj su u zadnjih 150 godina otoci velikom većinom izumrli.
– Potrebno je ukloniti konflikte i stvoriti sinergiju kroz snagu dogovora, te na takav način osigurati destinacijski menadžment sa smislom i održivim razvojem. Potrebno je uključiti sve bitne aktere i nedostajuće karike ponude, poput golfa ili hidroaviona, te razviti nedostajuće proizvode, poput kongresne ili koncertne dvorane – kazao je Dragičević te dodao kako destinaciju „Dubrovnik riviera“ treba predstavljati na globalnom tržištu, jer je Dubrovnik najpoznatiji hrvatski brand.
– Ovo je snažna poruka hrvatskog turizma i vjerujem kako će Dubrovačko-neretvanska županija znati to ostvariti – zaključio je Dragičević.
Za raspravu se javio načelnik općine Mljet Nikola Hajdić koji je kazao kako je riječ o ozbiljnom dokumentu, ali i kako je razočaran na način na koji se u nacrtu tretiraju neki djelovi Županije.
– Znam da neki načelnici nemaju ingerenciju reći što misle, ali terensko istraživanje je loše učinjeno, u premalo dana – kazao je Hajdić, a župan Dobroslavić je odgovorio kako je samo riječ o okviru koji se može mijenjati.
Načelnik općine Orebić Tomislav Jurjević dao je punu podršku nacrtu te pripomenuo kako bi bilo dobro ubuduće, uz sve navedeno, pokloniti pozornost usklađivanju strategije na razini klastera.
– Želimo aktivno sudjelovati jer želimo da Pelješac zauzme još bolju poziciju kao klaster – kazao je Jurjević
Pročelnik za turizam Grada Dubrovnika Milan Perić predložio je da se svi prijedlozi Strategije upute na gradska i općinska vijeća na raspravu, kako bi se krenulo „odozdo“. Odgovoreno mu je kako su svi uključeni u Partnersko vijeće i na taj način mogu utjecati na izradu Strategije.
Župan Nikola Dobroslavić najavio je kako će svi nacrti i prijedlozi Strategije razvoja turizma Dubrovačko-neretvanske županije biti objavljeni i na internetu, kako bi što veći krug ljudi mogao biti uključen.