Kultura

VELIČANSTVENA BALETNA BAJKA Tišljarić: S ‘Orašarom’ smo napokon napravili pravu repertoarnu predstavu

kmd orasar pressica 9

Ljetos kad su kolegice iz Baletnog odjela došle s idejom da surađujemo, spontano smo došli do ‘Orašara’ i lagano smo cijelu priču zaokružili. Drago mi je da ga je ansambl prihvatio otvoreno i sa srcem. Imam osjećaj da napokon radimo pravu repertoarnu predstavu – rekao je na press konferenciji u utorak ravnatelj Kazališta Marina Držiča Paolo Tišljarić, ujedno redatelj najnovijeg premijernog naslova ove kazališne kuće – ‘Orašar’ nastalog u suradnji s Umjetničkom školom Luke Sorkočevića, odnosno njezinim Baletnim odjelom.

– Kazalište za djecu i mlade uvijek nosi stigmu manje vrijednoga. No, ova predstava ima pravi predznak repertoarne. Imamo prvog, autentičnog, dubrovačkog Orašara. Nadam se da će ova predstava još godinama biti na našem repertoaru i čak oni koji manje idu u kazalište s gustom će je pogledati. Na meni je da vas sve pozovem da uživate u našem prekrasnom ‘Orašaru’ – poručio je Tišljarić.

Premijera će se, kako je naglasio, održati u petak, 19. studenog te su već sve izvedbe predviđene za mjesec studeni u potpunosti rasprodane. Paolo Tišljarić osim za režiju zadužen je za scenografiju, oblikovanje svjetla i izbor glumačkih kostima, dok koreografiju potpisuju Remus Dimache, Gousel Galioullina, Zrinka Japunčić, Elena Kulagina, Doris Pavleković, Tea Prkačin, Mirna Sporiš i Alida Vuković.

– Mislim da je ovo našoj djeci koju školujemo za jedno zaista deficitarno zanimanje za kazališne daske iznimno važno, da tijekom školovanja imaju mogućnost nastupanja u pravim predstavama jer ipak smo u Gradu koji nema profesionalni balet, a njima je ovakvo iskustvo neophodno. Velika je ovo sreća. Mnogi su me pitali zašto smo baš odabrali ‘Orašara’. On je idealna predstava u kojoj se mogu uklopiti djeca i odrasli. Svi smo uživali u pripremama. Nadamo se da ćemo sve uspjeti izorganizirati jer da nema pandemije predstava bi koreografski sigurno bila puno bagatija i drukčija. Ovako smo se morali ograničiti na broj djece i toga se strogo držati. Tako da u ovim uvjetima mislim da je naš ‘Orašar’ veliki podhvat i uspjeh – naglasila je Tea Prkačin, pročelnica Baletnog odjela Umjetničke škole Luke Sorkočevića.

– Mi smo ‘Orašara’ pripremali već zadnjih godinu dana jer smo prije toga radili ‘Coppelliju’. Ovo nam je bila iznimna želja pa smo već neke plesače i koreografe angažirali lani kao Mirnu Sporiš koja je tu postavila ‘Arapski ples’. Dalje smo razvijali tu priču i dogovarali se kako je izvesti jer je zaista zahtjevna. Svaki od kolega iz naše škole radio je određeni dio, a u isto vrijeme smo se usuglašavali s Paolom Tišljarićem. Rad plesača u dva mjeseca je izuzetno vrijedan. Djeca su puno posla potegla. S njima se dosta radilo. Mislim da smo koliko-toliko, s obzirom na to da smo amateri, a ne profesionalci, uspjeli ga izvesti što bolje. Djeca su angažirana u vrlo teškim ulogama. Uloga ‘Šećerne vile’ je solistička uloga koju inače u kazalištima plešu prima balerine. Naravno, naše koreografske verzije su prilagođene. Isto tako tu je duet ‘Klare i Orašara’. Kod Orašara imamo neklasičnog plesača. Zahvaljujući suradnji sa studijem Step’n’jazz i Remusom Dimacheom uspjeli smo Mihaela Tošić iz stepera dovesti u klasičnu ulogu. Svi smo se doista potrudili i hvala Paolu što nam je omogućio scenu. Mi smo tu svaki dan satima i satima kako bi se djeca mogla uklopiti u prostor i pokazati publici najbolje što znaju – iznijela je Alida Vuković.

Naime, u plesnoj točki ‘Šećer vila’ i duetu ‘Klara & Orašar’ uloge izmjenjuju Klara Jerinić, Mia Pasqualicchio, Mira Papović i Sara Šarić, dok je ‘stalan’ Orašar Mihael Tošić. ‘Pahuljice’su Mia Gečević, Klara Jerinić, Mia Pasqualicchio, Mira Papović i Paula Stanković, a ostale plesne točke plešu učenici baletnog odjela Umjetničke škole Luke Sorkočevića. Od glumačkog ansambla Držićeva teatra u ‘Orašaru’ nastupaju Ivana Gulin kao Marie/Klara Stahlbaum, a Glorija Šoletić je Christian Elias Drosselmeier – Drossi, dvorski urar i čarobnjak. Kraljica je Jasna Jukić, a kralj Hrvoje Sebastijan. Njihova kći Pirlipat je Angela Bulum, dok je Nika Lasić Miškarica odnosno Mišja kraljica. Njen sin Miškralj je Zdeslav Čotić. Dvorski stronom i anđeo je Mirej Stanić i Branimir Vidć Flika je Cristoph Zacharias Drosselmeier, lutkar. Njegov sin, kasnije Orašar, je Bojan Beribaka. Dvorjani, dadilje, kuharice, glasnogovornici slatkiš-grada su Marija Šegvić i Angela Bulum.

– Tumačim lik Klare, dakle djevojčice koja za Božić od svog ujaka na dar dobije drvenu figuru Orašara u kojeg se zaljubljuje. Oni kreću na putovanje u čarobni svijet u kojem susreću različite i zanimljive likove. Ne pamtim kad sam s ovolikom lakoćom i užitkom dolazila na probe. Stvarno volim svoj posao i nikad mi ga nije teško raditi, ali ne znam je li to bilo zbog božićne atmosfere ili činjenice što radimo predstavu za djecu upravo s djecom. Donijeli su nešto prekrasno i bio je užitak provoditi vrijeme s njima te promatrati ih kako plešu. Meni su osobno pomogli jer tumačim lik djevojčice pa su me vratili nazad u to djetinjstvo. Mislim da imamo jako lijepu predstavu za male i velike – kazala je glumica Ivana Gulin.

– Duša i srce su mi ispunjeni blagošću i ljepotom. Toliko sam sretna da sudjelujem u ovoj čaroliji. Mislim i da nisam glumica kako bi svaki dan išla gledati ovu predstavu. Mislim da se u Teatru događa nešto što će nam u ovom vremenu pandemije svima biti melem – kometirala je Glorija Šoletić.

– Nadam se kako su ovo tek početci suradnje UŠ Luke Sorkočevića i KMD-a. Bilo bi lijepo kad bi jednog dana mogli dovesti orkestar pa bi bila kao jedna nacionalna kuća – dodao je Zdeslav Čotić.

– UŠ Luke Sorkočevića je baš došla kao jedna torta u ovom našem slatkiš-gradu. Donijeli su nam pozitivnu energiju i zajedno smo stvorili ugodan prostor za rad. Također, bilo je lijepo istraživati djelo Hoffmana koji je inače pisac romantičar i utjecao je između ostalog na Balzaca, Edgara Alana Poea, Dostojevskog i Franza Kafku – zaključio je Bojan Beribaka.

Za kraj, napomenimo kako je kostimografkinja za baletne kostime Renata Sekulović, glazbena korepetitorica Paola Dražić Zekić. Žarko Dragojević autor je video projekcija, glazbe za trailer i zvučnih efekata. Za autorske kostime iz fundusa KMD-a zadužene su Mirjana Zagorec i Tea Bašić Erceg, dok je Anamarija Obradović suradnica scenografa. Pomoćni slikar – izvođač je Pero Mihaljević. Mirna Sporiš izradila je krunu za šećer Vilu. Fotograf je Aljoša Rebolj, Miran Brautović producent je video trailera, a inspicijentica je Ivana Ljepotica.

Pročitajte još

SUBOTNJA KAVA UZ UMJETNOST Predstavljen katalog izložbe Gundulićev san

Dulist

Otvorena izložba “Pogled kroz Portret Marije Ghetaldi-Gondola” u Kneževu dvoru

Dulist

Lero premijerno predstavlja ‘Snovi izgubljenih godina’ u Lazaretima

Dulist