Još jedan zbor građana održao se u Franjevačkom samostanu u Rožatu. Riječ je o zboru kojeg je sazvalo vijeće Gradskog kotara Komolac, a glavna tema je ponovno izgradnja brze ceste prema Zračnoj luci Dubrovnik. Trebala bi, prema prijedlogu, prolaziti sjevernom stranom Rijeke dubrovačke te premostiti zaljev rijeke Omble iznad njenog izvorišta. Najveći je naglasak bio na Studiji o utjecaju na okoliš brze ceste do Zračne luke Dubrovnik. Iako je na zbor građana bio pozvan gradonačelnik Mato Franković, on ipak nije došao.
-Vjerujem da su svi koji su se danas okupili mišljenja da trasa brze ceste ne bi trebala prolaziti kroz Rijeku dubrovačku – rekao je predsjednik GK Komolac Tomo Kristović.
Gradska vijećnica i moderatorica Anita Bonačić Obradović istaknula je kako je u veljači ove godine jednoglasno izglasana deklaracija protiv izgradnje kroz područje Rijeke dubrovačke u Gradskom vijeću grada Dubrovnika.
-To znači da su bili jedinstveni i protiv trase brze ceste kroz Rijeku dubrovačku – naglasila je i pitala čemu uopće deklaracija.
-I građani su rekli odgovorno ne – navela je. Sam gradonačelnik je, dodaje, rekao – ne, kao i predsjednik Gradskog vijeća Marko Potrebica.
-Unatoč tome, mi se i dalje sastajemo. Župan Nikola Dobroslavić i premijer Andrej Plenković su rekli da. Ako građani kažu ne, onda se njihovo mišljenje treba staviti u fokus – naglasila je. Istaknula je kako je potrebna brza cesta, a od četiri faze – najupitnija je druga faza, odnosno prolazak brze ceste kroz Rijeku dubrovačku.
-Stručnjaci nisu uzeli sve kriterije. Najveći problem je što je studija rađena na temelju jedne opcije trase. Ne znamo tko je odlučio ili izglasao. Nismo dobili odgovor i nismo dobili odgovor koliko košta – naglasila je te dodala kako mi nismo riješili ni prometnu infrastrukturu Grada.
-Dosta je upitnika – istaknula je i dodala među ostalim: ‘Građane muči blizina ceste koja prolazi pored kuća, buka i zagađenje’.
-Da brzoj cesti, ali ne na štetu građana. Nama treba veći broj opcija i idejnih rješenja. Nikome nije jasno zašto se izabrala ova solucija. Bilo je puno pitanja na proteklom zboru, ali nismo dobili odgovore. Ostali su iznenađeni i mislim da su očekivali da će nam prodati priču. Fokus ne bi smio biti na profitu – kazala je.
Krenula je rasprava.
Gradski vijećnik Andro Vlahušić rekao je da zašto su župan i ostali prihvatili gradnju brze ceste, naglasio je da tako funkcionira HDZ. Pitali su ga, što građani mogu napraviti? Vlahušić je rekao ‘ništa’.
-Poruka mora biti jasna. Rijeku dubrovačku treba zaštititi. Dubrovnik trebaju normalne ceste – istaknuo je. Tijekom njegovog govora, jedan od sudionika zbora, pitao je: ‘Odakle sve počinje?!’.
-Zašto se nitko ne buni? Tako je rekao župan – kazao je među ostalim.
-Grad Dubrovnik smatra Rijeku dubrovačku slijepim crijevom – reakcija je navedenog sudionika.
-Mi smo jedini grad koji dopušta tranzit kroz Dubrovnik, Župu i Konavle. Svaki dan je krkljanac – rekao je Vlahušić.
Matko Saltarić se dignuo na noge i pitao je li ovo politički skup, s obzirom na vrijeme izlaganja Andra Vlahušića.
-Meni je jasno da vi želite pokupiti političke poene. Ovo je zbor građana. Trebali ste dovesti tri neovisna čovjeka – kazao je.
-Cijela Rijeka dubrovačka je desetljećima zanemarivana. Nervira me što se došlo skupljati političke poene – rekao je.
Zbor građana se ‘razbuktao’ reakcijama.
Katarina Matović je rekla da je ovo očito politički skup, a ne zbor građana.
-Skupljate političke poene. Andro, đe ste bili prije za Rijeku dubrovačku? – dodala je.
Diplomirani inženjer ekologije Josip Mikuš je rekao da ako građani misle da ne treba govoriti, da će on to razumjeti. Mikuš je naveo i da mu nije jasno kako brza cesta može prolaziti kroz Rijeku dubrovačku.
-To je van pameti. Moja osobna želja i kao ekologa je da se ovo ne dogodi – dodao je.
Kristović je rekao da je ovaj zbor građana bitan.
-Tu su ljudi od struke i stoje iza nas – rekao je.
Marin Krstulović, diplomirani inženjer geodezije i predsjednik GK Grad dao je svoju riječ.
-Varijanta koja je odabrana i koja se gura cijelo vrijeme je najdulja i najskuplja. Bila su dva projekta. Jedna je bila cesta koja je vama prolazila iznad kuća i naslanjala se na autocestu. Drugi projekt je zračna luka od Dubrovnika do Čilipa i prolazila bi preko Srđa – spomenuo je i rekao među ostalim da je trasa kroz Rijeku dubrovačku sklona klizištima.
Miho Storelli je pitao možemo li prestati pričati o tome što je bilo te se usmjeriti na to što možemo napraviti sada? Naglasio je među ostalim kako bi trebalo poboljšati cestu od Komolca do Brgata te napraviti kružni tok na Dupcu. ‘To je trebalo jučer napraviti’, kazao je.
-Njih ne zanimaju šišmiši, briga njih za ekologiju. Treba im dokazati da ovo nije dobro i da ovo što gura naš župan nije dobro. Moramo vidjeti što može napraviti i da idemo dalje i da idemo na višu instancu – dodao je.
Istaknulo se kako je varijanta dva trase brze cesta najpovoljnija. Nije, kako je naglašeno, objašnjeno zašto je anulirana.
Trasa Dubrovnik i ZLD nemaju veze s Rijekom dubrovačkom, naglasio je Kristović.
-Pišite što više primjedbi – rekao je Kristović.
Saltarić je ponovio kako ne želi da se zbor građana pretvori u politički i oporbeni.
-Dajte da imamo neko mjesto gdje će moći dati primjedbu ljudi koji nisu vični u korištenju računala. Idemo se zajedno skupiti i poslati 500 primjedbi – dodao je.
-Jako je bitno napisati primjedbe u pisanom obliku, ima veću težinu jer idu prema, među ostalim, EU komisiji. Prolazak trase kroz Rijeku dubrovačku doveo bi do katastrofalnog stanja – naglasio je jedan od sudionika zbora.
Nikša Grbić, diplomirani arheolog i profesor povijesti rekao je da će i Župa dubrovačka imati zbor građana.
-Jasno nam je da je prometno opterećenje između grada i Dubrovnika. Koja je svrha brze ceste kroz Rijeke dubrovačke? – naglasio je.
Županijski vijećnik Marko Giljača istaknuo je kako je velika propust što postoji navedena studija utjecaja na okoliš.
-Izrađivač nema argumente s kojima mogu dati odgovor. Rade copy paste, sa starim podacima. Ključno je, sve što smo rekli ovdje i u Mokošici nema nikakvu težinu osim pritiska. Težina je u utorak na javnoj raspravi. Sve dobre argumente treba ponoviti u utorak – dodao je među ostalim.
-Ako prođe, idemo na pravne postupke. Cilj je srušiti studiju! – naglasio je.
Građani GK ne prihvaćaju trasu brze ceste kroz Rijeke dubrovačke jer je smatraju štetnom. Predlažu da se iz prostornog plana izbriše koridor sjevernim padinama Rijeke dubrovačke, ali i da traže izradu novih studija, bio je zaključak zbora građana. Stanovnici Komolca su jednoglasno odlučili i prihvatili navedeno te će s takvim zaključkom prema Gradu Dubrovniku.