U školskoj godini 2020.-2021. u osnovnim i srednjim školama kojima je osnivač Dubrovačko – neretvanska županija započela su sa radom 103 pomoćnika u nastavi za 106 učenika s teškoćama u razvoju.
Podsjetimo, Dubrovačko – neretvanska županija nositelj je projekta „Zajedno možemo sve! -4“ provedbom kojeg se, već četvrtu školsku godinu zaredom, osiguravaju sredstva za financiranje pomoćnika u nastavi za učenike osnovnih i srednjih škola kojima je osnivač. Ukupna vrijednost projekta je 12.684.504,00 kuna, od kojih 8.000.000,00 kn (63,07%) iznose bespovratna EU sredstva, a udio financiranje iz proračuna Dubrovačko – neretvanske županije iznosi 36,93% odnosno 4.684.504,00 kuna.
Preko navedenog projekta, ove školske godine 2020.-2021., ukupno će se financirati 72 pomoćnika u nastavi za 74 učenika, dok će se 29 pomoćnika u nastavi za 30 učenika s teškoćama financirati preko projekata udruga sa područja Dubrovačko-neretvanske županije, a koje pružaju usluge pomoćnika u nastavi/stručnog komunikacijskom posrednika s kojima Županija ima dugogodišnju uspješnu suradnju, a to su: Udruga osoba s invaliditetom “Prijatelj” iz Metkovića, Udruga osoba s intelektualnim teškoćama „Radost“ iz Ploča, Udruga osoba s posebnim potrebama „Vincenca“ Blato, Udruga cerebralne i dječje paralize doline Neretve „Leptirići“ te korčulanska humanitarna Udruga „Kap u moru, dok će 2 pomoćnika u nastavi financirati Općina Vela Luka.
I ove godine, prije početka rada s učenicima s teškoćama, u okviru provedbe projekta „Zajedno možemo sve! – 4“ organizirana je eduakcija i stručno osposobljavanje za pomoćnike u nastavi kojima je ista nedostajala, te su se polaznici stručnog osposobljavanja, kroz 20 sati online predavanja, upoznali sa odgojno obrazovnim potrebama učenika s teškoćama, odgojno obrazovnom inkluzijom, s karakteristikama i pravima učenika s teškoćama, te su razvijali metode pružanja podrške u odgojno obrazovnom procesu za učenike s teškoćama.
Dugogodišnje iskustvo provedbe projekta „Zajedno možemo sve!“ pokazalo je da uvođenje pomoćnika u nastavi u školi predstavlja izuzetno kvalitetan oblik pomoći podrške učenicima s teškoćama koji su uključeni u redovni sustav odgoja i obrazovanja. Uključivanjem pomoćnika u nastavne programe osnovnih i srednjih škola uvelike se doprinosi primjerenijoj socijalnoj integraciji, uspješnijem školskom uspjehu svih učenika, promijenjenim stavovima učitelja/nastavnika te njihovoj realnijoj procjeni odgojno obrazovnih potreba učenika s teškoćama u razvoju, a samim time i aktivnijim sudjelovanjem učenika s teškoćama u svim aspektima školovanja.