Dubrovačka pomorska akademija Argosy organizirala je ovog petka u dvorani Ivana Pavla II predstavljanje pilot projekta ‘Obalna postaja dobrovoljne potrage i spašavanja ljudskih života na moru u Gradskoj luci Dubrovnik’. Riječ je o prvoj takvoj inicijativi u Hrvatskoj te je projekt, riječima njegovog autora i predstavljača Antuna Karužića, zasnovan na strogo zakonskim i profesionalnim kriterijima. Ovaj pilot projekt, naglasili su iz Akademije, objašnjava službu spašavanja na moru, želi je približiti dubrovačkoj javnosti, a pogotovo građanima vezanim za Porat i pokušava riješiti i poboljšati sigurnost u akvatoriju Gradske luke kao najzahtjevnijem i najopasnijem na našoj obali. Nažalost, o samom projektu nakon skoro dva sata izlaganja u sv. Klare okupljeni nisu puno toga doznali. Saznale su se mnoge informacije o uvjetima na moru, ruži vjetrova, ustroju SAR-a, raznim plovilima te se iznijelo nekoliko primjera nesretnih slučajeva u našem akvatoriju. O projektu se uspjelo razabrati tek kako bi sa svime počeli skromno te kako će se najprije krenuti s naobrazbom posade.
-Idealni uvjeti za naobrazbu posade, bilo da je volonterska ili profesionalna, je postojanje Nacionalne središnjice za regrutaciju i obuku SAR posade. Predlažem ustroj jedne takve jedne središnjice u Dubrovniku koja bi zarađivala više nego jedan bolji hotel u Gradu. Za biti dijelom posade osoba mora imati minimalne psihofizičke i zdravstvene sposobnosti. Posada mora biti sigurna, ako imaš spašavati posadu, nisi ništa napravio, oni moraju biti 100 posto sigurni. Posada treba imati i odličnu opremu te proći razne treninge pa i STCW. Vještina koju je potrebno svladati je uvježbanost u svladavanju vjetra i valova kod velikih brzina. Potrebni su redovni treninzi, a osoba koja spašava mora imati i najbolje životno osiguranje. Osigurala bi se i naknada dnevnice, a u svemu je jako važna komunikacija – istaknuo je predstavljač Karužić.