Županija

U Dubrovniku održan sastanak župana Jadranske Hrvatske

zupani jadranski02

Sastanak Koordinacije župana Jadranske Hrvatske održan je danas u čitaonici Državnog arhiva u Palači Sponza, a domaćin joj je bio župan Nikola Dobroslavić.

U sklopu dnevnog reda načelnica sektora za programe i projekte Europske unije Ministarstva gospodarstva Marija Rajaković predstavila je prezentaciju na temu Razvijanje strategije pametne specijalizacije, dok je o trenutnim aktivnostima na izradi Jadransko-jonske makroregionalne strategije izvijestila voditeljica Službe za EU institucije, regionalne politike EU i projekte Ministarstva vanjskih i europskih poslova Sanja Novaković.

Na sastanku su sudjelovali župan Šibensko-kninske županije Goran Pauk, župan Istarske županije Valter Flego, župan Primorsko-goranske županije Zlatko Komadina, zamjenik župana Ličko-senjske županije Sanjin Rukavina, zamjenici župana Splitsko-dalmatinske županije Ante Šošić i Luka Brčić, pročelnica Ureda župana Zadarske županije Marina Dujmović- Vuković, pročelnica Ureda župana Primorsko-goranske županije Ermina Duraj te direktori regionalnih razvojnih agencija Jadranskih županija i njihovi suradnici.

Zaključci Koordinacije:

1. Razvijanje strategije pametne specijalizacije – načelnica sektora za programe i projekte Europske unije Ministarstvo gospodarstva gđa Marija Rajaković

2. Izrada Jadransko – jonske makroregionalne strategije – trenutne aktivnosti – voditeljica Službe u Ministarstvu vanjskih i europskih poslova, gđa Sanja Novaković

– Nije dobra koordiniranost između ministarstva i županija na izradi strateških dokumenata te se uočavaju brojne neusklađenosti, što nije dobro za kvalitetu tih akata.

3. Položaj specijalnih bolnica i liječilišta u strateškim dokumentima, s ciljem financiranja iz EU fondova

– Projekti iz sektora zdravstvenog turizma, čiji su nositelji javne institucije, trebaju biti uvršteni i definirani kao javni projekti u Nacionalnom planu kliničkih bolničkih centara, kliničkih bolnica, klinika i općih bolnica u Republici Hrvatskoj 2014. – 2016. te ostalim relevantnim strateškim dokumentima.

– Javne institucije koje su nositelji projekata u sektoru zdravstvenog turizma treba definirati kao prihvatljive prijavitelje projekata.

4. Osvrt na Zakon o pomorskom dobru i morskim lukama
– Postoje krupne primjedbe i na rješenja u novom Prijedlogu o kojima će županije obavijestiti Predlagača. Ističu se sljedeće:

– Neprihvatljivo je uvođenje nove državne Agencije za integralno upravljanje pomorskim dobrom. Formiranje nove Agencije bila bi daljnja nepotrebna centralizacija upravljanja u državi u situaciji kad su županije vrlo dobro ekipirane i svojim su dosadašnjim radom dokazale da mogu uspješno upravljati pomorskim dobrom.

– Neprihvatljiva je raspodjela sredstava od pomorskog dobra na štetu onih koji najviše rade na poslovima utvrđivanja, održavanja i unaprjeđivanja pomorskog dobra, a to su županije.

– Protivimo se rješenju da gotovo 50% sredstava od koncesija ide državi za administraciju i da sva sredstva koja uplaćuju vlasnici brodica idu Agenciji.
– U odnosu na dio Prijedloga kojim se predviđa osnivanje jedne lučke uprave na području županije, tražoi se da osnivač (županija) može samostalno odlučiti o broju lučkih uprava na svome području.

5. Osvrt na Nacrt Prijedloga Zakona o regionalnom razvoju
– Niti novi Nacrt Prijedloga ZORR-u nije dobar, zbog, između ostalog, sljedećih rješenja:

– Nisu dobri kriteriji za određivanje stupnja razvijenosti, a što je bitno za ujednačavanje razvijenosti na području Hrvatske.

– Protivimo se prijedlogu o uvođenju „planskih područja“ koje smatramo nepotrebnim, jer su postojeća statistička regija i županije posve dovoljan okvir za koordinaciju na korištenju EU fondova. Planska područja smatramo pokušajem pritajene regionalizacije čemu se, kao i do sada, oštro protivimo.

– Zakon treba omogućiti da regionalni koordinatori – županijske razvojne agencije budu, kao i do sada, javne ustanove, upravni odjeli ili trgovačka društva, po odabiru županije.

– Budući da obavljaju i poslove za središnju vlast, regionalni koordinatori moraju biti sufinacirani i od strane Vlade RH (ministarstava).

– Rješenje da urbana područja određuju tzv. veliki gradovi i resorni ministar, a bez suglasnosti JLS na koje se odnose neprihvatljivo je i zvuči upravo nevjerojatno.

6. Prijedlog Zakona o zaštiti pučanstva od zaraznih bolesti
– Smatramo ishitrenim rješenje u Zakonu o zaštiti pučanstva od zaraznih bolesti o generalnom ukidanju obveze tzv. „hijenskog minimuma“, odnosno preventivnih pregleda na kliconoštvo, jer bi takvo rješenje otvaralo novi rizik od zaraznih bolesti i predstavljalo ugrozu sanitarne sigurnosti u ugostiteljstvu i turizmu.

– Protivimo se rješenju da Zavodi za javno zdravstvo ne smiju raditi mjere dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije, nego da to smiju samo privatna društva. Budući da su Županijski zavodi to radili do sada nije razumljivo kome smeta konkurencija na tom polju!?

Pročitajte još

Predstavljena knjiga “Plan Izmira iz 1923.” Konavljanina Jacquesa Pervititcha u Zagrebu

Dulist

Zavod za hitnu medicinu dobio šest novih vozila

Dulist

Općina Župa dubrovačka objavila liste stipendista uz povećanje mjesečnih iznosa

Dulist