Grad

‘U 2021. SMO UŠLI PUNI NADE…’ Dubrovački turistički stručnjaci o sezoni za nama

djir spica turisti081

Rezultati sezone 2021. godine još uvijek se zbrajaju. Najave za nadola­zeću godinu djeluju obećavajuće i pou­čeni razdobljem iza nas kroje se pla­novi za još uspješniju. Priupitali smo struč­njake dubrovačkog turizma po čemu će pamtiti proteklo razdoblje.
— Iza nas je još jedna izazovna godina. Početak sezone obilježila je velika neiz­vjesnost zbog epidemiološke situacije kod nas i na našim emitivnim trži­štima. Srpanj je zabilježio dobre rezul­tate, kolovoz izvrsne, rujan i listopad su također bili dobri, ali teško je nado­mjestiti predsezonu koja u Dubrovniku inače započinje dosta rano. Trend se promijenio kada se epidemiološka situacija stabilizirala i kad se inten­zivirao međunarodni zračni promet. Nakon 19. srpnja kada se pokrenulo i naše tradicionalno tržište broj jedan, tržište UK osjetili smo značajan rast – kazala je Ana Hrnić, direktorica TZ grada Dubrovnika.
— Ono što bih svakako istaknula kao veliki uspjeh godine su operacije američkih prijevoznika United Airlines i Delte Air Lines koje su započele s leto­vima prema New Yorku u srpnju te je ostvaren značajan uspjeh na rutama te ruskog nacionalnog prijevoznika Aero­flot, koji je započeo s operacijama u lip­nju. U 2022. godini ljetni red letenja u dubrovačkoj zračnoj luci započinje 26. ožujka. Dubrovnik će u sezoni biti povezan s gotovo 80 svjetskih odredišta, putem 48 stranih i domaćih kom­panija, što svakako daje razloga za opti­mizam – iznijela je Hrnić. ­
Također, nada se kako će epidemi­ološka situacija biti povoljna i da će sezona krenuti u punom jeku već na samom početku. Naime, turistička godina protekla je u ritmu kojeg je dik­tirala pandemija COVID-19 s nizom različitih mjera koje su poduzimane za sprječavanje širenja virusa.
c ana hrnic12
Kasni start Britanaca
— U godinu smo ušli puni nade da će cjepivo i masovno cijepljenje uspjeti riješiti problem i da će se turistička putovanja vratiti uobičajenom ritmu. Nažalost, takav se scenarij nije dogo­dio i tek se uspostavom COVID potvrda u zemljama EU od 1. srpnja turizam počeo odvijati približno uobičajenim stilom. Turisti iz Ujedinjenog Kraljev­stva, našeg najvažnijeg tržišta, tek su od kraja srpnja mogli putovati u Hrvat­sku. Nažalost, donedavna očekivanja da ćemo u 2022. godinu ući s mirnijom situacijom oko pandemije se ne ostva­ruje – komentirao je Vladimir Bakić, direktor TZ Dubrovačko-neretvanske županije.
— Svjedočimo ponovnom uvođe­nju različitih mjera u nizu zemalja što se odražava i na turistička putovanja. Ipak u 2022. turistička putovanja bi se trebala odvijati s manje restrikcija nego je to bilo u prošloj i ovoj godini. Naše planirane aktivnosti u 2022. godini će biti usmjerene na nama najvažnije europske zemlje i Sjedinjene Ame­ričke Države, a većina promidžbenih aktivnosti će biti u području oglašava­nja i nastupa na sajmovima. Nažalost, već su neki planirani sajamski nastupi otkazani, a oglašavanje u medijima je planirano fleksibilno kako bismo se mogli prilagoditi okolnostima na sva­kom pojedinom tržištu – poručio je.
c bakic003
Uz sve navedeno, dodao je, nadaju se porastu turističkog prometa u Dubro­vačko-neretvanskoj županiji s povrat­kom predsezonskih programa, uspješ­noj glavnoj sezoni i nastavku poslovanja do kraja 2022. godine. Na godinu za nama u Zračnoj luci Dubrovnik pak se osvrnuo Ivan Maslać, direktor sek­tora komercijalnih poslova ZLD-a.
Nastavak izazovne 2020.
— 2021. godina je u poslovnom smislu za Zračnu luku Dubrovnik bila samo nastavak izazovne 2020. godine s glavnim obilježjem svjetske pandemije uzrokovane virusom COVID-19. Pande­mija je negativno utjecala na sva obi­lježja naših života, a posebno na nesme­tano kretanje ljudi. Industrija zračnog prijevoza je jedna od najpogođenijih prije svega zbog restriktivnih mjera koje su uvedene prilikom međunarod­nog prijelaza granica. Kao rezultat toga bilo je gotovo nemoguće planirati bilo što na razdoblje duže od 15 dana, što za industriju putovanja djeluje obeshra­brujuće – poručio je Ivan Maslać.
— No, svjesni elementarne ovisnosti gotovo cijelog gospodarstva Dubro­vačko-neretvanske županije o poslova­nju Zračne luke hrabro smo pristupili privlačenju velikog broja najavljenih letova za ljetnu sezonu te čekali povo­ljan razvoj epidemiološke situacije. Prvi dio sezone, otprilike do srpnja, situacija je izgledala loše. Letovi su otkazivani dan za danom. I kad je većina mislila da nam nema pomoći plodovi pret­hodnih dogovora i pregovora su počeli davati rezultate u svom punom opsegu. Samo neke koje ću spomenuti su dvije direktne linije za SAD kompanija Uni­ted i Delta, Aeroflot za Moskvu, KLM za Amsterdam – ustvrdio je.
— Sezona, usprkos smanjenim resur­sima i zračne luke i kompanija je odra­đena na način gdje smo dobili maksi­malne pohvale svih dionika u zračnom prometu. Nije nas iznenadila ni trenu­tačna situacija pripreme za 2022. godinu i sezonu 2022. Nestabilnost i nepredvidljivost se nastavlja. Najave su odlične, ali situacija s pandemi­jom zahtjeva oprez s euforijom. Pou­čeni prethodnim iskustvima odlučili smo nastaviti se pripremati na najbo­lje, ali biti spremni na sve. Pandemija nažalost i dalje traje te nitko od nas ne može reći u kojem će smjeru to ići i na koji vremenski rok. Budući, kao što sam rekao, su najave odlične prva je nepoznanica kada će sezona početi – komentirao je.
c maslac zld aerodrom008
Prva i najvažnija stvar kada govo­rimo o tome što je obilježilo 2021., ističe direktor ACI marine Dubrovnik Leo Ajduković, je to da su u financij­skom smislu i dosta drugih parametara bolji nego 2020., iako su mnogi svjetski stručnjaci najavljivali kako će protekla godina biti puno zahtjevnija.
Nautika do kraja listopada
— Nama je najbitnije da smo sezonu odradili bez greške te je ona bila isplativija nego lani. Ona je trajala u punom svom jeku do kraja listopada. Mogu je usporediti s 2020. kad se prvi značajniji promet počeo ostvarivati krajem lipnja. Međutim, 2021. godine krenuo je još u svibnju. Profil dijela mušterija se promijenio. U Dubrov­nik su počeli dolaziti još bogatiji gosti nego nekad. To znamo prema veličini broda. S te strane turisti su kvalitetniji nego prije. Drugi dio je ostao u svojim gabaritima srednje klase. Samim tim gosti su sve zahtjevniji. Nažalost, ACI marina Dubrovnik je u tom kontek­stu ‘stara ljepotica’. Stara je preko 40 godina, ima svoju vrijednost jer nosi upravo ime Grada te smo u tu svrhu u procesu rješavanja segmenata koji nam trebaju – objasnio je.
— Prije mjesec i pol dana krenuli smo u potpunu rekonstrukciju vodo­voda i odvodnje, elektromrežnih instalacija i rasvjete kako bi infra­strukturu doveli u red i kako bi mogli biti spremni za prihvat što većih bro­dova. Izvršili smo i rekonstrukciju rive ‘I’, pravimo novi obalni zid koji će biti duljine 220 metara i moći će prihva­titi brodove od četiri do pet metara. Morate znati kako metar na brodu nije isti što i metar na kopnu. On je puno veći te smo mi u ovom trenutku jedno veliko gradilište. Što se tiče ugo­stiteljskih kapaciteta, u 2021. dobili smo nagradu za gastronomiju Jutar­njeg lista. Imamo dva renomirana restorana – Azzuro i Zafirus – rekao je Ajduković.
— Najave za 2022. su odlične. Kao što i vi razgovarate s raznim dioni­cima u turizmu, tako i mi imamo više nego dobre poslovne odnose s ‘base’ menadžerima iz svjetski poznatih tvrtki. Situacija izgleda fantastično, ali ponavljam, kao lani sve ovisi o kre­tanju koronavirusa. U planu imamo projekt realizacije servisne zone. S tim ćemo krenuti 2022. godine u ovom razdoblju čime bi dobili servisnu zonu koja bi bila najveća i najmodernija na ovom području Jadrana te bi ona, naravno, dodatno povećala kvalitetu usluge koju imamo – dodao je.
c aci marina leo ajdukovic008
I dalje su, zaključuje, u potrazi za fondom kojim bi financirali obnovu ljetnikovca Sorkočević i prema njemu dostupnim podatcima u određenoj su fazi pregovora s EU fondovima za pri­kupljanje tih sredstva pa se početak njegove rekonstrukcije očekuje 2022., a najkasnije 2023.

Objavljeno u tiskanom izdanju DuLista, 29. prosinca 2021.

Banner 300x250 DU 1

Pročitajte još

MOST U POLUMRAKU Reflektori rade, no LED lampice i dalje samo djelomično

Dulist

TAKSISTI POD POVEĆALOM Nova pravila i strože mjere za prometnu sigurnost

Dulist

NOVA ČETIRI UGOVORA S NOVČANOM POTPOROM Od 2017. stambeno zbrinuta 81 obitelj

Dulist