Grad

TRIP ADVISOR Gostima podvaljujemo svašta, i to im skupo naplaćujemo!

nocna grad stolovi ugostitelji02

Kad je turizam u pitanju vrlo često imamo zbilja visoko mišljenje o sebi. Imamo gradske mire, more, kulturu i prirodu od kojih živimo i na kojima temeljimo svoj razvitak. Čini nam se da smo prirodno predodređeni da budemo centar svjetskog turizma, kao da nam je uspjeh suđen.

Ipak, ponekad se treba okrenuti za sobom i pogledati što o svemu tome misle naši gosti. Mi smo stoga odlučili provjeriti njihove stavove, a znali smo gdje ćemo ih sigurno naći. Internetska stranica TripAdvisor, najveći svjetski web servis za planiranje putovanja s preko 315 milijuna mjesečnih posjetitelja, vrvi komentarima i recenzijama, dobrim i lošim dojmovima o našem gradu. Nas je konkretno zanimalo mišljenje posjetitelja grada o dubrovačkim ugostiteljskim objektima.

U potrazi za zanimljivijim osvrtima vodili smo se prije svega s dva kriterija. Prvi, da je riječ o gostu iz inozemstva, a drugi, broj osvrta koje su gosti dosad napisali o drugim restoranima u svijetu. Time smo htjeli izbjeći ‘naručene’ pozitivne ili negativne recenzije pojedinih lokala, premda treba istaknuti kako ima slučajeva u kojima mnogi korisnici baš zbog velikog (ne)zadovoljstva točno određenim lokalom otvaraju profil i ocjenjuju ga pozitivno ili negativno. Ocjenjivači se u pravilu skrivaju iza korisničkog imena, a najčešće imaju navedeno mjesto i državu iz koje dolaze. Mnogi na početku svog osvrta ističu kako su u određeni lokal došli baš zbog ili usprkos ocjenama drugih korisnika.

Šamar u lice ugostiteljima

Najprije onaj ljepši dio – vrh ljestvice. U konkurenciji 293 restorana na području Dubrovnika prvo mjesto na TripAdvisoru zauzima restoran koji nije u povijesnoj jezgri – Pantarul. Drugo mjesto zauzima još jedan restoran izvan užeg područja grada, Villa Ruža u Donjem Čelu na Kalamoti, a na trećem mjestu je lokal iz povijesne jezgre, D’Vino Wine Bar u Palmotićevoj ulici.

Situacija na dnu ljestvice ipak se čini zanimljivija. Kako se na dnu nalaze mnogi lokali koji su tek u začetku pa nemaju niti jednu ili imaju tek nekoliko recenzija, odlučili smo se izabrati pet primjera među lokalima s najvećim brojem recenzija.

Restoran Gusti u povijesnoj jezgri jedan je od najslabije ocijenjenih dubrovačkih lokala na TripAdvisoru. Od 84 recenzije njih čak 43 nose ocjenu ‘užasno’ pa smo potražili mišljenja nezadovoljnika. U oko nam je upala recenzija s naslovom ‘Sirova piletina, ne jedite ovdje’ Kanađanke ‘ChristineamLouden’. Iako hvali konobara, žali se na dugo čekanje (više od sata) na predjela, kao i na sirovo meso koje joj je servirano dvaput (i nakon prigovora).
– Kad pokušate otrovati svog gosta onda ne biste smjeli izdati nikakav račun! – zaključuje Kanađanka. Ni korisnik ‘iammarc’ iz SAD-a se nije najbolje proveo u restoranu Gusti. I on se žali na ubacivače koji se trude nagovoriti goste da dođu u restoran.
– Mislim da nikad neće ostati bez posla, dok god gradom šeću turisti koji ne znaju gdje jesti. Ako je moguće, izbjegnite! – poručuje ovaj nezadovoljni Amerikanac.

Na listi najlošije ocijenjenih našao se i Buffet Zvonik, također u povijesnoj jezgri. Od 54 recenzije za taj lokal njih 24 nosi ocjenu ‘užasno’. Tako ‘Judybookdoc’ iz sunčane Kalifornije hvali hranu i samu pripremu jela, ali ju je iznervirala spora posluga.
– Ne idite tamo ako ste gladni ili u žurbi – upozorava gošća. ‘Granma47’ u svom osvrtu ističe kako je riječ o najgorem restoranu koji je ikad posjetila.
– Salatu koju su mi poslužili ne bih dala ni svom zecu, a sastojci za pastu s morskim plodovima vjerojatno su iz zamrzivača – kaže Britanka.

Po ocjenama korisnika TripAdvisora među lošijim restoranima u gradu našla se i Konoba Longo u ulici Garište, također u povijesnoj jezgri. ‘Molim vas, izbjegavajte kao kugu!’ naslov je osvrta Britanca pod nadimkom ‘Jon9344’, kojem smeta što su lazanje bile iz mikrovalne pećnice, ‘zalijepljene za pjat, tvrde i suhe’. Nakon što je odbio pojesti naručeno jelo konobar mu je rekao da će morati zvati policiju ako napusti lokal bez plaćanja računa (!). ‘Martyn S’ iz New Yorka ne okoliša s naslovom: ‘Ovdje nemojte jesti’.
– Za vodu, svježu limunadu i omlet platio sam 139 kuna. Ne mogu ni zamisliti kakva im je druga hrana i cijene – ogorčeno zaključuje Njujorčanin.

Među slabije ocijenjenima našao se i restoran Arka, smješten podno skalina od Jezuita. Rumunj ‘2Wicked’ ističe dobru atmosferu i poslugu, ali ne baš najbolju hranu.
– Hrana je bila poprilično bezukusna i nije mi se svidjela. Dobro bi im došla promjena menija, a možda i bolji kuhari – predlaže ‘2Wicked’. Britanac ‘Kimbo8888’ pita se kako je Arka uopće završila u vodičima.
– Hrana je bila očajna, korišteno ulje imalo je okus kao da je staro i nepromijenjeno, a lignje moje supruge bile su pregorene. WC je bio prljav i pun muha. Preskupo i precijenjeno – smatra ‘Kimbo8888’.

Kriva je – konkurencija?!

U ulici Kneza Damjana Jude smješten je restoran Aquarius, koji se također ne može pohvaliti najboljim ocjenama. Baš kao i Arka, i Aquarius muku muči s kvalitetom.
– Vrlo razočaravajuće! – tvrdi ‘Dellick’ iz Sydneya, koji je ovaj restoran primijetio dok se šetao gradskim zidinama. Iako ističe dobru lokaciju restorana, smetao mu je siromašan izbor vina, prekuhana riba, meso čudnog okusa.
– Ne znam kad mi se posljednji put dogodilo da sam platio i otišao, a da nisam pojeo do kraja – zaključuje Australac. Britanka ‘MapleLeafGirl02’ ovaj restoran prozvala je ‘razočaravajućom turističkom zamkom’.
– S lokacijom vidljivom sa zidina restoran je na savršenom mjestu da se proda turistima – kaže razočarana gošća, ističući posebno probleme s lošim menijem. Njujorčanin ‘GdBuffalo’ također hvali lokaciju restorana, ali ima problem s bezukusnom hranom.
– Pojeo sam manje od pola i odustao. Šteta što je hrana bila loša jer je lokacija izvrsna – ističe.

Na kraju ovog pregleda vrijedi dodati kako smo u neformalnom razgovoru s vlasnicima nekih dubrovačkih restorana mogli saznati kako svi uglavnom znaju za TripAdvisor te da neki od njih negativne komentare koje dobiju uglavnom pripisuju – konkurenciji. Također, rijetko koji lokal aktivno sudjeluje u aktivnom kreiranju sadržaja na TripAdvisoru. Na primjer, vrlo rijetko smo mogli naići na ispriku ili odgovor nekog restorana na određenu recenziju. A to bi donekle popravilo dojam negativnih iskustava. Osim toga, čini se kako gostima grada više odgovaraju restorani izvan povijesne jezgre. U potrazi za mirom, tišinom, romantičnom atmosferom i dobrom hranom, naši gosti radije biraju lokale izvan gradske vreve, a takvi lokali to znaju prepoznati i zato puno ulažu u svoj posao.

Jedna kraća analiza komentara na internetskoj stranici TripAdvisor pokazala je kako se naši ugostitelji u mnogim slučajevima sramote i na koji način pristupaju svojim gostima. Riječi kao ‘pljačka’, ‘užas’ i ‘nejestivo’ prevladavaju u odnosu na pozitivne komentare.

Pročitajte još

(FOTO) NA BELLEVUEU RISKIRATE ŽIVOT Zašto plaža nije ograđena? Turisti ni puno građana nemaju pojma… Ni „table upozorenja“ nisu vidljive!

Dulist

PREOPTEREĆENJE SUSTAVA? Gruž bio u mraku 20 minuta

Dulist

NA PET LOKACIJA Završena ugradnja podzemnih spremnika

Dulist