Gradonačelnik Mato Franković u utorak je, komentirajući temu problema stanara Karingtonke, rekao kako je parking u Gradu gorući problem.
-Žao mi je što su me na ovaj način prozvali stanari Karingtonke, no to je njihovo pravo. Moje pravo da rečem onako kako jest. Oni su kod mene uistinu bili na sastanku. Nisu od mene tražili da se nekome ne izda dozvola. Moramo reći da je još od onog prvog GUP-a kojeg je imao Grad Dubrovnik, to zemljište građevinsko. Druga stvar, stanari Karingtonke, kada su potpisali ugovor 2005. godine s tvrkom Leno, prvi članak tog ugovora je bio da mogu koristiti parking do trenutka realizacije investicije, sukladno GUP-u i UPU-u. Oni su tada znali da će se to dogoditi. Istovremeno, moram reći da imam puno razumijevanje za njih. Imali su do jučer parking, sada više nemaju. Obavijstili su me iz navedene tvrtke, kako su oni ponudili svim stanarima Karingtonke, po istoj cijeni, a ja ne znam kolika je ta cijena – zakup parkinga u Mercanteu. Jer je ta tvrtka vlasnik parkinga u Mercanteu. Tako da se oni s ovim ljudima mogu dogovoriti.
Tvrtka Leno nije vlasnik samo jednog zemljišta, već dva, kazao je. Za jedno zemljište, bliže Karingtonki ne treba izgradnja spojne ceste zato što se ona nalazi uz gradsku cestu.
-I svoj spoj može realizirati na bilo kojoj zoni, u kojoj graniči sa cestom. A zapravo cijelom dužinom graniči sa cestom – kazao je i dodao: ‘Čuo sam i to da se spominje megalomanska gradnja’.
-Ova zgrada je 1 i pol put manja od Karingtonke. Ona je prizemlje i četiri etaže. Prema onome što sam ja vidio, što je predstavljeno vizualno, meni to izgleda u redu. To je zona u kojoj se nalaze visoke zgrade, dakle zona visoke gradnje. S donje, desne strane se nalazi Karingtonka, a iza leđa te zgrade se također nalaze zgrade. Ja ne mislim da se tu radi o nekoj megalomaniji, posebno uzevši u obzir činjenicu da će tamo ukupno biti oko 45 stanova. Ne znam točan podatak. Stanove će tamo kupiti naši sugrađani. I sukladno GUP-u, tamo će biti ukupno 63 parkirna mjesta koja su osigurana za stanare te buduće zgrade – rekao je Franković.
-Ne postoji nijedna zakonska mogućnost ili zaključak da je naš Upravni odjel mogao odbiti investitore prilikom izdavanja lokacijske dozvole. Ta zgrada još uvijek nema građevinsku dozvolu. Sve je izdano sukladno GUP-u – još onom davnom prvom, pa drugom pa trećem. Zgrada se povukla u zonu svojih granica. Ona je malo sužena jer je parcela duguljasta pa je na taj način prilagođena – kazao je. Najveći problem je, kako kaže, što stanari gube svoja parkirna mjesta koja su tamo imali, a koja su uredno plaćali godinama.
-Kad su bili kod mene, ja sam ih pitao – jeste li vi stali tamo besplatno? Jer ako jeste i ako je to bilo do 2011. godine onda postoji mogućnost knjiženja… Oni su meni jasno rekli: ‘Nismo’. Većina nas je s tvrtkom Lenom 2009. sklopili ugovor o zakupu parkirališnih mjesta. I od tada do danas mi uredno plaćamo parking. Dio tog ugovora je članak prvi koji definira da se mogu parkirati sve dok se ne počne graditi. Danas je 2022. godine. Dakle, nije bilo iznenađenje da će se tamo graditi. Svi su znali, samo su se svi nadali da će to biti što kasnije – dodao je.
-To nije dugoročno rješenje za to područje. Mi smo pronašli jednu parcelu koja je doduše u vlasništvu RH na kojoj bi se eventualno mogla organizirati parking mjesta, ali gradnja nekakve garaže po nama bi tu trebala ići prema modelu kakav je bio kod zgrada u Gružu. Mi tu u budućnosti možemo očekivati i drugu gradnju jer imamo dvije parcele. Jedna je parcela tvrtke Leno, a drugo parcela je od švicarskog fonda. To je bila u prošlosti poznata kao parcela pokojnog Kreša Milanovića. Na njima se ne može realizirati gradnja dok se ne izgradi pristupna cesta. Ta cesta je najveći razloga zašto većina investitora odustaje od gradnje jer je uvjet pristupna cesta, a sam trošak je oko 30 milijuna kuna. Ta cesta bi spojila Ulicu Andrije Hebranga i Vukovarsku ulicu. Riječ je o vrlo teškoj gradnji u toj zoni. Ona bi u budućnosti omogućila brži protok automobila prema Vukovarskoj ulici. Sigurno bi bila dobro došla. Mi ne možemo ući u takvu investiciju – naglasio je. Ponovio je kako rade na pronalaženju priveremenog, ali i dugoročnog rješenja za parking.
Slijedeća vijest