Hrvatska

TRAJAT ĆE NAJDULJE DVA MJESECA Počelo ljetno sezonsko sniženje

Popusti

Ljetno sezonsko sniženje započinje 1. srpnja i traje najdulje 60 dana. U sklopu sezonskog sniženja redovna cijena i nova, snižena cijena moraju biti istaknute jasno, vidljivo i čitljivo.

-Prema praksi u posljednjih nekoliko godina očekuje se da se prometi u trgovini na sezonskim sniženjima povećavaju čak i do 30 posto,“ rekla je direktorica Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić dodavši kako su neki trgovci, kako bi privukli kupce i očuvali poslovanje nakon ponovnog otvaranja, ponudili i dodatne promotivne akcije i ostale posebne oblike prodaje i prije početka sezonskog sniženja. Oni su se, naime, zatekli u nezavidnom položaju jer im je zbog situacije s koronavirusom poslovanje bilo ograničeno točno na početku proljetne sezone, što inače označuje početak dobrog poslovanja i pojačanog prometa. „Neki od njih spustili su svoju robu i do 40 posto u okviru predsezonskih sniženja, prije redovnog zakonskog ljetnog sniženja koje počinje 1. srpnja – pojasnila je Ravlić.

Naime, gospodarske su posljedice koronavirusa utjecale na ukupno gospodarstvo, pa tako i na trgovinu, posebno na neprehrambeni dio trgovine, uključujući i trgovinu tekstilom jer im je, među ostalim, zbog ograničenja rada bilo ograničeno fizičko poslovanje u prodavaonicama. Većinom su trgovci neprehranom, uključujući trgovce tekstilom, svoje poslovanje u vrijeme fizički zatvorenih prodavaonica usmjerili na online poslovanje.

-Podaci govore da je online trgovina ubrzano rasla, a postoci se razlikuju ovisno o grani trgovine. Tako je, primjerice, trgovina tekstilom rasla mjesečno od 10 do 15 posto, dok je trgovina hranom u vrijeme ograničenja rada rasla i deset puta više nego što je to bilo prije koronakrize – objasnila je Ravlić.

Sezonska se sniženja posljednjih godina kreću u rasponu od 20 do 50 posto, uz napomenu kako taj raspon raste kako se bliži kraj sezone. Ravlić je također rekla kako se u posljednjem krugu sniženja, pred sam istek roka od 60 dana, može pronaći roba snižena i do 70 posto, što znači da se i hrvatska trgovina približava europskim trendovima i velikim popustima u vrijeme sezonskih sniženja, čime postaje konkurentnija u odnosu na zemlje okružja. Uz spomenute kategorije proizvoda, na sezonskim se sniženjima nalaze i često prodaju i različiti sezonski proizvodi kao što su ljetna oprema, proizvodi za opremanje doma, sezonske dekoracije i slično.

Prema važećem Pravilniku o uvjetima i načinu provedbe sezonskog sniženja, danas se sezonsko sniženje odvija dvaput godišnje, zimsko od 27. prosinca, a ljetno od 1. srpnja i može trajati maksimalno 60 dana.

-Ako trgovac ne proda sve proizvode, može nastaviti s prodajom proizvoda po sniženoj cijeni sve do isteka zaliha, ali mu nije dopušteno oglašavati takvu prodaju kao sezonsko sniženje nakon tih 60 dana – ističe Ravlić dodajući da se u tom slučaju radi o posebnim oblicima prodaje.

U skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača, posebnim se oblicima prodaje smatra prodaja proizvoda i usluga po cijenama nižim od cijena u redovnoj prodaji, a obuhvaća, među ostalim, akcijsku prodaju, rasprodaju, sezonsko sniženje, prodaju proizvoda s greškom i prodaju proizvoda kojima istječe rok uporabe. Dakle, u Hrvatskoj i izvan sezonskih sniženja trgovci mogu prodavati svoju robu i po promotivnim cijenama, uz poštovanje pozitivnih zakonskih propisa i brigu da se ne pojavljuje nepošteno trgovanje.

Pročitajte još

IMATE KUĆU BEZ PAPIRA? Stiže novi val legalizacije nekretnina izgrađenih do 2011.

Dulist

Hoće li 2025. donijeti preokret na tržištu nekretnina?

Dulist

Hrvatski državljani uskoro bez vize za Kinu

Dulist