Lanjska sezona bila je izuzetno izazovna. U okruženju koronavirusa bilo je teško planirati. Usprkos tome ostvarili smo sedam premijera od toga dvije za djecu i mlade. Unatoč tromjesečnom lockdownu imali smo 80 izvedbi. U našem kazalištu nas je gledalo oko 70 tisuća gledatelja dok nas je oko 10 tisuća pogledalo online. Izveli smo i 17 predstava na gostovanjima što je naš rekord – poručio je u srijedu na konferenciji za medije ravnatelj Kazališta Marina Držića koji je nakon osvrta na godinu iza nas prisutnima predstavio program 2021. čija se knjižnica pak neće tiskati već se online može preuzeti ovdje.
Kako je objasnio Tišljarić, na repertoaru unatoč dvostruko manjem budžetu, a u korist kojih se veliki broj umjetnika odrekao više od polovice svojih honorara., opet će se naći sedam premijera. Prva na redu je predstava ‘Art’ autorice Yasmine Raza, a u režiji Jasne Jukić. Riječ je o jednoj od najpostavljanijih autorica u Europi. ‘Art’ govori o trojici prijatelja koji su vremenom otišli različitim životnim putevima i izgradili različite sustave vrijednosti, ali se usprkos tome i dalje druže. Tako je sve dok jedan od njih trojice ne kupi sliku čuvenog autora, kojoj drugi odriče bilo kakvu umjetničku vrijednost. Ta slika, kupljena po basnoslovnoj cijeni, postat će uzrok žučnih prepirki i rasprava.
– Nakon toga dolazi nam ‘Amfitrion’ autorice Ivane Vuković prema Molieru, a u režiji Helene Petković koje ste mogli upoznati kroz prošlu sezonu jer su radile na ‘Prosidbi’. Ponosan sam što je predstava koprodukcija s Hrvatskim narodnim kazalištem u Šibeniku. Zaporavo je ove godine tendencija i naputak od Ministarstva kulture RH da se kazališta povezuju kako bi mogli ostvariti bolje programe te, naravno, osigurati više gledatelja. Treća premijera ‘Dan ubojstva u priči o Hamletu’ autorski je projekt Livije Pandur inspiriran Hamletom. Možete primijetiti da su svi naslovi koje smo odabrali osmišljeni za manje ansamble, tako je ovo predstava sa četiri lica. U principu nas je ova situacija prisilila da smanjimo naše sklonosti ka velikim i raskošnim predstavama pa ovako u slučaju da se netko razboli možemo izolirati jedan dio kazališta i nastaviti s našim planovima – komenitrao je ravnatelj dubrovačkog teatra.
Upravo Pandurinog Hamleta smatra umjetničkim vrhuncem sezone, a kako programsko iznenađenje, tvrdi, bit će ‘Južina’ Aleksandra Švabića i Vedrana Klepica. Riječ je o dvoje mladih, interesantnih i progresivnih umjetnika za koje vjeruje da će ugodno iznenaditi gradsku publiku. Poslije ‘Južine’ na red će doći ‘Night writer’ autora i redatelja Jana Fabrea u kojem će glavnu ulogu utjeloviti Senka Bulić.
– Uprizorit će se dio Fabreovim dnevnika. Ova predstava je imala praizvedbu i na nekim svjetskim pozornicama te su do sada glavnu ulogu uvijek tumačili muškarci, a ovdje će prvi put to napraviti žena. Senku Bulić ste već upoznali kroz njene nastupe na Dubrovačkim ljetnim igrama i u Kazalištu Marina Držića kao Blanche u ‘Tramvaju zvan žudnja’. Ono što me veseli je i suradnja s teatrom Moruzgva koje uvijek kod nas ruši rekorde gledanosti. Ovog puta radimo koprodukciju po motivima Tanje Mrak u režiji Tamare Damjanović, a predstava se zove ‘Je li tako, Zorane?’. To je provokativni tekst o životu obitelji na hrvatskom jugu. Za kraj tu su ‘Maškarate ispod kuplja’ Iva Vojnovića u mojoj režiji. Na to ne bi trošio riječi jer najgore je pričati o sebi – zaključio je Paolo Tišljarić.
Naravno, napomenuo je, nastavit će se tradicija ugošćivanja predstava za sve uzraste gledatelja, zatim suradnja s amaterskim kazališnim udrugama Aster i Kolarini te plesnim skupinama. Neka od njih, iako planirana, podvukao je, zbog novih epidemioloških mjera su pomanuta za proljeće kao nagrađivani ‘Hotel Zagorje’ Kazališta Gavella. U svakom slučaju, istaknuo je, svaki mjeseć brojat će barem po jedno gostovanje, a očekuje se i koncert Ivana Bonačića te Matije Dedića koji se trebao održati još u prosincu. Reprize koje izgledno nećemo gledati na Velikoj sceni je ‘Kate Kapuralica’ uslijed veličine glumačkog ansabla.
Glasnogovornik Kazališta Marina Držića Žarko Dragojević za kraj još jednom je podsjetio na uspjeh teatra unatoč nezavidnim epidemiološkim okolnostima o čemu najbolje svjedoči brojnost publike te nagrade za koju su nominirani. Također, uspjeli su doskočiti razdoblju karantene kada je na njihovim Internet stranicama predstave pogledalo preko 10 tisuća građana. Mišljenja je kako se gledateljstvu jasno dalo do znanja da se kazalište nije ugasilo te ih sukladno tome ni publika nije zaboravila.