AktualnoUrednički izbor

TAKSISTI SLOŽNI Ima nas previše i treba uvesti reda!

taksisti

Taksisti podržavaju najavu gradonačelnika Mata Franković o ograničenju broja taksi vozila koji će smjeti voziti oko Grada. O novom prometnom režimu govori se već godinu dana, no do danas nije zaživio. Iako gradonačelnik najavljuje novi sustav, doduše testnu fazu, već za ovu sezonu, pitanje je hoćemo li ga i dočekati. No, konačno je ‘izbacio’ brojku taksi vozila koja će, jednom kad se raspiše natječaj, moći voziti od Ilijine glavice prema Pilama. Riječ je o njih 800, što je očito optimalan broj po studiji Prometnog fakulteta
u Zagrebu. Sve to prokomentirali su nam i predstavnici dubrovačkih taksista. Predsjednik Udruge autotaksi prijevoznika grada Dubrovnika, koja ima 450 članova, Miše Miloslavić podržava ovu odluku jer, smatra kako će njenim uvođenjem biti uveden red u taksi prijevozu.

— Nadam se da će to oživjeti do početka sezone, ali smatram da je to fizički nemoguće. Da se uspije organizirati da se riješi barem pola tzv. stranaca, to bi bio uspjeh. Gradonačelnik sigurno ima dobru namjeru, ali riječ je o proceduri koja dugo traje. Ne može se preko noći ostvariti, ali mi to sigurno podržavamo i to smo gradonačelniku rekli – dodao je Miloslavić i osvrnuo se na način na koji neki taksisti dobivaju dozvolu za rad na našem području.

Zakon je nedorečen
—Zakon o prijevozu u cestovnom prometu nedorečen je po tim pitanjima. Toliko je to uzelo maha da imamo toliko taksista na ulicama grada koji dolaze od Pule do Osijeka. Tko će to riješiti? Zakon je dozvolio da iako im Grad ne dozvoli taksiranje, mjesec dana nakon dobiju dozvolu iz Zagreba – izjavio je Miloslavić. Smatra kako ćemo i ovog ljeta, ako se promet ne ograniči, svjedočiti velikom broju taksista koji će dolaziti iz drugih područja. Srećom, govori, Grad je pod zaštitom UNESCO-a pa ima priliku ograničiti promet.

— Svako drugo vozilo koje prođe preko Pila je s oznakom ‘taksi’. Ja ovo pozdravljam i podržavam, ali teško je to organizirati – objasnio je Miloslavić.

Čelnik Plavog taksija Ivica Smoljko također podržava odluku. Inače, Plavi taksi ima 60 vozila.

—Podržavamo gradonačelnika u njegovim stavovima da se ograniči broj vozila oko povijesne jezgre. Vidimo da on ima želju uspostaviti red i nadamo se da će se ovaj projekt realizirati ove sezone jer moramo paziti na destinaciju koja ako pređe na anarhiju više neće imati sreće. Potrebno  je kontrolirati broj vozila koja prolaze
preko Pila, pogotovo taksi vozila – izjavio je Smoljko te je dodao da u natječaju nema diskriminacije te da će se svi moći jednako natjecati za dobivanje taksi mjesta.

U početku neće biti lako
Direktor Eko taxija za Jadran Božo Miletić je izjavio da u Eko taxiju, koji godišnje u prosjeku posjeduje 20-ak
vozila, pozdravljaju sve ono što će pridonijeti uvođenju reda u ovoj djelatnosti, ali i u smanjenju gužvi na našim već zagušenim prometnicama. Na pitanje hoće li se ovaj natječaj realizirati ove sezone, rekao je da pretpostavlja da će se krenuti u tom smjeru.

—Ali za očekivati je kako će tu biti puno ‘porođajnih’ muka te kako će sigurno trebati proći neko vrijeme da
to sve bude stopostotno. Imam razloga vjerovati kako su stručni ljudi koji su došli do broja od 800 taksi vozila uzeli u obzir sve potrebne parametre kako bi došli do optimalnog broja vozila. Kako god bilo, taksi vozila ima previše na cestama i taj broj na neki način treba reducirati. Po meni je najprije potrebno mijenjati Zakon o prijevozu u cestovnom prometu i prateće pravilnike kako bi se zaista uveo red na području cijele Republike Hrvatske, a ne samo u Dubrovniku – istaknuo je Miletić te je dodao da ova odluka neće utjecati na broj njihovih vozila.

Predsjednik Udruženja autotaksi prijevoznika Konavle Antonio Račević komentirao je da oni podržavaju ovu najavu i da misle da će se ostvariti već ove sezone. Inače, 160 taksija je pod njihovim udruženjem

Pročitajte još

BESPLATNI PREGLEDI VOZILA! Sigurnosna akcija ‘Dani tehničke ispravnosti vozila’

Dulist

ZA MARIJOV OSMIJEH Dođite na humanitarnu lutkarsku predstavu!

Dulist

EVAKUACIJA OSOBLJA U KALOSU Došlo do ulijevanja natrijevog hipoklorita u spremnik s klorovodičnom kiselinom

Dulist