Kultura

‘SUSRET U DEPOU II’ Vidimo se u jedinstvenom prostoru umjetnice Dubravke Lošić

Susret u Depou II

Dubrovačka umjetnica Dubravka Lošić ponovno otvara vrata svog ateljea smještenog u tvorničkoj hali bivše uljare Radeljević u Gružu predstavljajući izložbu “Susreti u depou II”, tri godine nakon prvotne izložbe Susreta u depou.

U petak, 30. studenog 2018. u 19 sati, svojim prijateljima, uzvanicima i cjelokupnoj dubrovačkoj publici, Lošić će pokazati nove cikluse radova pod nazivom Lapad, Kiše Pariz, Lovci na vjetar u okružju svog vlastitog ateljea gdje publika ima prigodu i osjetiti atmosferu umjetničke radionice što se pokazalo vrlo zanimljivim konceptom koji je izazvao veliki interes javnosti.

O novim ciklusima i radovima, povjesničarka umjetnosti Margarita Sveštarov Šimat koja dugi niz godina prati rad umjetnice Dubravke Lošić napisala je u predgovoru:

“Bez kalkulacija i bez projekcija Dubravka Lošić danas, nakon tri godine, novim ciklusima iznova otvara vrata svoje umjetničke radionice. U prostoru gdje stvara djela kao da gradi svijet i kao da liječeći svijet liječi i samu sebe i nas. Uvijek na izvorima vlastite osjetilnosti zalazeći prema hermetizmu znaka koji je svakim novim pogledom sve otvoreniji i sve jasniji. Rastvorena, razmotana, ambalažirana, spremljena i razmještena diljem prostora – u građevinski i od poplavnih voda sigurnim predjelima dotrajale trobrodne tvorničke hale – njezina djela neprekidno, šumovima i disanjem, umnožavaju svoja značenja. Djela koja su već nastala i ona koja su nastajuća, žive u svojim oblicima kao da ne stare, kao da u svojoj esenciji posjeduju obnavljajuću narav prirode bivajući istodobno prijamnik osjećajnosti i odašiljač slike svijeta.

Nakon iscrpljivanja grafizma na crnim teksturama smolastih podloga (ciklusi Prozori, Lovci, Lovci na zvijezde) te zračnih žičanih struktura Lovaca na snove – uslijedila su tri nova ciklusa. Lapad, Kiše Pariz i Lovci na vjetar u kojima Dubravka, na sebi svojstven način, ustrajava na procesima koji egzorcistički pročišćavaju materiju sve dok njena svojstva ne progovore u drugosti značenja. Prvo oblik govori o samome sebi, a tek potom emitira rezonancije pamćenja, psihizma i traume.”

Povjesnička umjetnosti Jelena Tamindžija u tekstu kataloga ističe kako “nazivi serija Kiše Pariz / Lapad / Lovci na vjetar ne preuzimaju konačnost značenja, već se nude kao smjernice autoričinih misli i inspiracijskih poveznica kojima umjetnica potpisuje odricanje od odgovornosti i svjesno ukida autoritet umjetnika pružajući gledatelju mogućnost da svojim prijevodima djela sam dovrši to isto djelo. Površine radova postaju ispisane pluralizmom i ispreplitanjem misli sudionika ove metafizičke izmjene komunikacije u depou gdje se radovi iz umjetničkog mikrokozmosa postavljaju u neposrednu blizinu predmeta iz obiteljske radionice tekstila i vune svjedočeći, kao i sam prostor depoa, o jednoj izbrisanoj i brisanoj kolektivnoj svijesti. Koristeći industrijske materijale koji su skloni koroziji, truljenju, prljanju, Lošić ostavlja mogućnost i samim umjetničkim djelima nastavak njihovog vlastitog života kao lik u knjizi koji se otima narativnoj shemi piščeve namjere.”

Pročitajte još

PRVI SIMFONIJSKI KONCERT ORKESTRA Monika Leskovar razgalila prepun Knežev dvor

Dulist

Dubravka Tullio, dubrovačka umjetnica predstavila je svoja dijela na izložbi ‘Neopipljivo’

Dulist

DUBROVAČKE LJETNE IGRE Jazz poslastica na Lovrjencu

Dulist