Aktualno stanje u Gradu i državi bila je tema današnje konferencije za novinare dubrovačkog HDZ-a.
– Voditi Grad Dubrovnik nije jednostavan, već pretežak i ozbiljan posao, koji aktualna gradska vlast nije tako shvatila – istaknula je uvodno predsjednica dubrovačkog HDZ-a Dubravka Šuica osvrnuvši se na aktualno stanje u Gradu
– Grad vode stihijski, a nijedno obećanje SDP-a, HNS-a i koalicijskih partnerića nije ispunjeno. Sjetite se Babinog kuka, referenduma, garaže iza Grada. Ništa od toga. Ali su se otvorile afere, sjetite se holdinga, Vrtlara, Libertasa, DPDS-a, Blagih djela, stalnih sporosva s kulturnjacima, TZ-a, destinacijskog menadžmenta – istaknula je Šuica.
Što se pak tiče aktualne koalcijske vlasti na državnoj razini, naglasila je kako je „dubrovačka mini koalicija presjek one na državnoj razini, gdje je situacija još gora“:
-Porast PDV-a na 25 posto, poskupljenje struje i energenata, a 30 posto je poskupio i plin za industraiju. Cijela Hrvatska strepi oko dogovora za kolektivne ugovore, pa zar je to socijaldemokracija koja štiti radnička prava. To je sve suprotno Planu 21- naglasila je Šuica. Dodala je i kako je aktualna dubrovačka vlast opterećena centralnom vlašću.
– Stoga ni glasić nisu pustili pri ukidanju Carinarnice. A ukidanje Carinarnice, kao i Trgovačkog suda protiv čega sam i osobno bila, jest ukidanje atributa urbanog središta Županije. Dubrovnik će tako postati mjestašce van Europe, a to je tragično – istaknula je.
Ni ova konferencija nije prošla bez Pelješkog mosta.
– Trebali smo Pelješki most raditi intenzivnije, dinamika je trebala biti brža, a razlog je bila kriza. Premalo je novca uloženo. Trebalo je naći druga financijska rješenja, a Most je jedini projekt koji nije bio opterećen kreditnim linijama.Trebalo ga je graditi brže i više tako da ne bude zaustavljiv – dodala je.
-Stoga neka ministar s dva prezimena reće što se dogovorilo sa BIH-a, te kako će Dubrovnik doći do Europe- naglasila je. Osvrnula se i na najnoviji spor s Malim raspjevanim Dubrovnikom.
– To je vrhunac nepoznavanja vođenja Grada, i gradskih institucija. A to DPDS, Blaga djela, Jug, pa i Mali raspjevani Dubrovnik jesu – naglasila je.
Što se pak tiče nedavnog spora gradonačelnika Vlahušića i njegovog zamjenika Nika Šalje, istaknula je kako je Šaljin istup znak da ne funkcioniraju odnosi u vladajućoj gradskoj koaliciji:
– Zrelo je da podnesu ostavku i reću htjeli smo, pokušali smo, ali nismo znali – zaključila je Dubravka Šuica.
Potpredsjednik dubrovačkog HDZ-a Antun Kisić dodao je kako je u Županiji postojao koncenzus o povezivanju Dubrovnika s maticom zemljom Pelješkim mostom.
– Vjerujem da među članovima SDP-a ali i drugih političkim stranaka postoje ljudi koji su za Pelješki most i koji misle da je on potreban. Uopće nije bilo pitanje kad će se izgraditi Most, već je riječ o prljavoj političkoj trgovini s teritorijem RH, tako da se odlučuje odbaciti i ne graditi Most. Svaki političar u Dubrovniku se mora izjasniti po tom pitanju – mišljenja je Kisić.
Osvrnuo se i na izjavu premijera Zorana Milanovića o „dva kamena“. Kisić je mišljenja da nijedann ozbiljan i odgovoran političar ne smije davati takve izjave.
– To može samo diletant i neznalica. Neka govori o dva matuna svoje kuće. A kad sve ovo povežete, sa zaustavljanjem Mosta i koridorom o čemu se nedavno dogovaralo s BIH-a, a o čemu javnost ne zna ništa, to mi sve sliči na davne planove i granice na Neretvi – istaknuo je Kisić pozvavši akademike, profesore, građane Dubrovnika da se izjasne o gradnji Pelješkog mosta.
Na konferenciji za novinare bilo je riječi i o nedavno održanom sastanku dubrovačkih HDZ-ovaca na čelu sa Tomislavom Karamarkom sa predstavnicima HDZ-a BIH-a.
– Predsjednik Vijeća ministara BIH-a Bevanda i lokalno neumsko čelništvo je protiv koridora. Ne žele da im se grad podijeli na dva dijela i protiv su koridora koji nije dio autoceste – naglasila je Šuica.
Također je dodala kako je Pelješki most projekt koji nema alternativu, dok je Jadransko-jonski koridor kompleksniji.
– On je neosmišljen, nema suglasnost Vlada , a u njemu mora sudjelovati više zemalja – istaknula je.
Što se pak tiče najnovijeg rješenja oko trajektnog povezivanja juga s maticom zemljom, istaknula je kako trajektna pristaništa trebaju imati građevinske dozvole i kako moraju biti ucrtana u planovima općina i županijskom Prostornom planu, što je ipak procedura koja zahtjeva određeno vrijeme:
– A navodno su prije mjesec i pol dana pokušali bespravno graditi trajektno pristanište u Komarni. No sutradan je državni inspektorat prekinuo te radove – zaključio je Kisić.