Politika

SUČELJAVANJE UOČI DRUGOG KRUGA Ovo su njihova prometna rješenja

Dujmovic Frankovic

Uoči drugog kruga izbora dvojici smo kandidata za gradonačelnika Matu Frankoviću (HDZ) i Valentinu Dujmoviću (HNS) postavili pet ključnih pitanja na temu prometnih rješenja, a evo što su nam odgovorili.

Kako i kada ćete riješiti projekt tzv. obilaznice na Kineskom zidu i spoj na Čokolino?
Mato Franković: Projekt obilaznice i spojne ceste za Čokolino bit će uvršten u proračun za 2018. godinu. Znamo da je to komunalni prioritet ovog dijela grada i učinit ćemo sve što možemo da ga riješimo što prije.
Valentin Dujmović: Obilaznica Kineskoga zida na Montovjerni ima izrađen idejni projekt, a predviđena je jednosmjerna ulica uz uzdužno parkiranje. Procijenjena vrijednost obilaznice je negdje oko 8 do 10 milijuna kuna, a većina zemljišta je u gradskom vlasništvu. Ostaje riješiti manji broj imovinsko-pravnih odnosa. S Montovjerne na Ulici bana Josipa Jelačića predviđaju se elevatori te isto tako s Bana Jelačića do robne kuće Srđ. Time bi omogućili našim starijim sugrađanima da lakše dođu do gradskoga centra s tržnicom, trgovinama, bankama. Uvođenjem jednosmjerne ceste uvest će se i Libertasova autobusna linija. Svakako treba vidjeti i kako najbolje izvesti spoj na Čokolino, no prioritet u ovom trenutku je obilaznica Kineskog zida. Novac je bio predviđen u proračunu za 2017. koji je srušen.

Kako ćete povezati Javnu garažu na Ilijinoj glavici s Pilama?
Mato Franković: Postoji nekoliko načina povezivanja javne garaže i Pila, a koji je od njih optimalan treba utvrditi struka i to u što kraćem roku. Nema smisla licitirati s parcijalnim rješenjima. Obećali smo problem prometa riješiti sveobuhvatno i to ćemo i učiniti.
Valentin Dujmović: Postoji u GUP-u rješenje da se izgradi pješački tunel do hotela Imperial dužine oko 250 metara. Ali trasa prolazi kroz zaštićeno kulturno dobro, jer prostor od garaže do Pila spada u zaštićenu kontaktnu zonu povijesne jezgre. Udaljenost od garaže do Pila proširenim nogostupom Zagrebačke ulice je 600 metara ili 10 minuta pješačenja, što gosti često koriste. A skalini uz Posat su lijepo uređeni, a dozvoljavaju prelijepi pogled na zidine i grad. Postoje i još ulica kroz Bogišićev park koja je kraća, te kroz Srednji Kono.

Treći ulaz u Grad, jeste li za ili protiv?
Mato Franković: Razmišljali smo i o trećem ulazu u grad, međutim tek će nam cjelovita strategija prometa dati konkretne mogućnosti i varijante za realizaciju takve ideje.
Valentin Dujmović: Svako prometno rješenje koje doprinosi boljoj protočnosti prometa i rasterećuje gužve treba razmotriti, konzultirati struku i sagledati sve prednosti i nedostatke. Pa tako i u ovom slučaju. Neću nijedan prijedlog odbaciti prije nego što ga dobro analiziram. U ovom slučaju treba vidjeti hoće li turistički autobusi koji dolaze iz pravca Crne Gore zagušiti ovo područje i smanjiti kvalitetu života građana Zlatnog potoka i Ploča, jer to nije prihvatljivo. Mi moramo cijeli potez oko povijesne jezgre postupno oslobađati od nepotrebnog organiziranog i individualnog turističkog prometa.

Kada ćete dovršiti projekt dvotračne ceste na Lapadskoj obali?
Mato Franković: Lapadska obala je iznimno važan projekt, no on je vezan uz izgradnju marine i nemoguće je raditi obalu dok se marina ne izgradi. Dakle namjera nam je do iduće sezone izgraditi Lapadsku obalu i konačno riješiti stalno pucanje cijevi i propadanje obale odnosno ceste.
Valentin Dujmović: Čim se usvoji proračun, jer su sve dozvole za prvi dio Lapadske obale od Batale do Ekonomskog fakulteta spremne. Procijenjena vrijednost je oko 18 milijuna kuna, a novac je bio osiguran u srušenom proračunu za 2017. godinu. Drugi dio je oko 300 metara nove obale koja se proteže uz komercijalnu marinu, koja se završava. Za taj dio još nije riješena dokumentacija zbog nespremnosti investitora za nužni kompromis, temeljem čega ni on ne može dobiti uporabnu dozvolu. A sufinanciranje tog dijela treba napraviti po modelu obilaznice ACI marine Slano, kada je ACI sufinancirao izgradnju ceste, pa nema razloga da to ovdje ne učini privatnik.

Nuncijata je prometna crna točka Grada, kada se može očekivati rješenje tog problema?
Mato Franković: Nuncijatu, pothodnik, nosimo u programu još od 2015. godine. Taj projekt ćemo realizirati i suradnji s Hrvatskim cestama i to vrlo brzo.
Valentin Dujmović: Nažalost ovisimo o Hrvatskim cestama, koji su početak radova obećavali u 2016. godini. Grad je sve svoje napravio i nadam se da će u naredne dvije godine biti izgrađena proširena cesta, sa sigurnim pothodnicima na više mjesta, od čega je Nuncijata najvažnija, pješačkim nogostupom širokim tri metra, te više od 200 parkirnih mjesta, od čega je najveće kod petlje na Ilijinoj glavici.

Pročitajte još

ANITA BONAČIĆ OBRADOVIĆ Dok betonizacija napreduje, jedan zakon nas vraća desetljećima unazad

Dulist

Vili Beroš bi uskoro mogao na slobodu

Dulist

Vlada odbacila zahtjev za izglasavanje nepovjerenja Plenkoviću zbog “neutemeljene optužbe oporbe”

Dulist