Umjetnička galerija Dubrovnik u subotu, 19. siječnja u 10 sati organizira stručno vodstvo kroz aktualnu veliku retrospektivnu izložbu „Dva pogleda unatrag“ umjetnika Toma Gusića u sklopu programa ‘Subotnja kava u Galeriji’.
„Subotnja kava u Galeriji“ prepoznatljiv je i izvrsno prihvaćen program Umjetničke galerije Dubrovnik kojom se još više želimo približiti našim sugrađanima i svim posjetiteljima grada Dubrovnika nudeći im drugačiji doživljaj jedne kulturne ustanove. Ovakav vid interakcije s posjetiteljima izvodi se jednom mjesečno kroz aktualne izložbe ili stalni postav.
Kustos izložbe, dr. sc. Antun Karaman na ovoj će „Subotnjoj kavi u Galeriji“ svim zainteresiranim posjetiteljima, približiti rad Toma Gusića, slikara gradobraza u prostorima Umjetničke galerije Dubrovnik. Ono što je bitno istaknuti jest da se ovom retrospektivnom izložbom koju čine dvije cjeline, Tomo Gusić osim slikarskim umijećem, kojim kurira dr.sc. Antun Karaman, po prvi put predstavlja svojim grafičkim dizajnom, a tom komponentom umjetničkog izražavanja umjetnika kurira povjesničarka umjetnosti, dr. sc. Marija Tonković. Plakati s njegovim grafičkim rješenjima, za potrebe ove izložbe, posuđeni su iz Muzeja za umjetnost i obrt, Muzeja suvremene umjetnosti, Muzejskog dokumentacijskog centra, Koncertne dvorane Vatroslav Lisinski, Nacionalne i sveučilišne knjižnice te Dubrovačkih ljetnih igara. Što se pak slikarskog dijela izložbe tiče, Karaman ga je podijelio u sedam cjelina: mrtva priroda, Grad, Stradun, procesija, vrt, portret i akt. U plodnoj produkciji slika na temu mrtve prirode izdvojila se jedna sadržajno zaokružena cjelina – prikazi raznih vrsta školjaka i morskih plodova (ribe iglice, kamenice, mušule, morski ježinci).
Tomo Gusić rođen je 25. studenog 1931. u Prnjavoru. Maturirao je 1949. u Dubrovniku, a u međuvremenu je pohađao školu crtanja Iva Dulčića, te upisao studij arhitekture na Tehničkom fakultetu u Zagrebu. Na Akademiji likovnih umjetnosti diplomirao je 1957., a 1959. je završio specijalku. Krajem šezdesetih godina 20. stoljeća, Gusić po prvi put osmišljava cjelokupni vizualni identitet Dubrovačkih ljetnih igara u svim varijantama potrebnim za marketing: od znaka, plakata, dnevnih plakata, tjednih plakata, programa, tjednih programa, ulaznica, bannera, oglasa, plakata za prodaju itd. Sredinom 60-ih u Zagrebu je radio kao grafički urednik tjednika Telegrama, te sve do 1981. kao likovni urednik u „Školskoj knjizi“ kada se i vraća u Dubrovnik. Grafički i likovno oblikovao je i izdanja Koncertne dvorane „Vatroslav Lisinski“ (1967.–85.), ali i turističke agencije „Atlas“ i brojnih drugih.
Nakon stručnog vodstva, svi posjetitelji, kako odrasli, tako i djeca, moći će se osvježiti kavom i sokovima uživajući u pogledu s najljepše tarace u Gradu.