Teze objavljene u BIH-a medijima „potvrđuju teze udruge Pelješki most“ piše iz te dubrovačke udruge Mirna Batistić i dodaje kako bi prodajom Velikog i Malog Škoja te vrha Kleka, bez problema, uz turski kapital, iznikla luka u Neumu.
– To bi značilo: zatvaranje luke Ploče i potpuno uništenje Malostonskog zaljeva i uzgoja školjkarstva. Dakle, nesagledivi materijalni gubitak za cijelo hrvatsko gospodarstvo i potpuno uništenje života i jedine značajne gospodarske grane na Pelješcu – ističe Batistić.
-Pomorsko društvo BiH intenzivno zagovara izgradnju luke Neum, što smatra strateškim interesom države. Sav prekomorski i prekooceanski uvoz i izvoz Bosna i Hercegovina bi mogla ostvarivati preko luke Neum, što će nakon ulaska Hrvatske u Evropsku Uniju biti neophodno, jer će BiH imati ograničeno korištenje luke Ploče, smatraju stručnjaci. Predsjednik Pomorskog društva BiH Bakir Tanović kazao je da svi nivoi vlasti ideju o gradnji luke Neum moraju shvatiti krajnje ozbiljno , ističe se na internetskim stranicama agencije Anadolija.
-Mi smo napravili predfizibiliti studiju za izgradnju luke u Neumu. Prema našem prijedlogu, izgradnja luke trajala bi najviše godinu i po dana. Dalje, na željezničku prugu koja je u sklopu jadransko-jonske magistrale, od Čapljine do Hutova blata, na dužini 10 km, trebalo bi povezati Neum s Hutovim blatom- rekao je Tanović. Plan Pomorskog društva je prihvaćen i uvršten u prostorni plan Federacije BiH kao posebno područje luke u Malostonskom zaljevu dužine 10,5 km.
Tanović je uvjeren kako luka Neum ima sve predispozicije da postane najrazvijenija luka na Jadranu – po dubini mora, koja iznosi u prosjeku 23 metra, što je jedna od najvećih dubina na Jadranu, i po prilazu s obzirom na to da bi se nalazila u zaljevu.
Ističući kako u projekt treba krenuti što prije, Tanović je naglasio da je najprije potrebno odrediti granicu s Hrvatskom, teritorijalne vode, izlazak na otvoreno more i izgraditi koridor kroz Neum.
Pomorsko društvo je predložilo da se jedan krak autoputa odvoji od Počitelja direktno prema Neumu.
– Ako Koridor 5c ne završi u Neumu i ako u tom gradu ne bude izgrađena luka, naša paneuropska trasa neće se materijalno isplatiti, niti će ostvariti svoj osnovni cilj, povezivanje Jadranskog mora s Baltikom- kazao je Tanović i dodao da su se dogodile velike promjene u transportnom prometu.
– Trenutno vlada veliki interes da se sve luke od Soluna do Trsta poboljšaju i omogući veći transport kroz njih- kazao je Tanović.
Luka Neum bila bi povezana sa transportom na Dunavu, što bi otvorilo velike transportne i financijske mogućnosti.
U međuvremenu se oglasio načelnik općine Neum Živko Matuško, koji je poručio da stanovnici i lokalna vlast Neuma neće dopustiti gradnju luke, tvrdeći da bi ona uništila turističku orijentaciju Neuma i ugrozila biljni i životinjski svijet u Malostonskom zaljevu – piše agencija Anadolija.