Dubrovački gradonačelnik Andro Vlahušić sebi ili svom nasljedniku u prćiju će ostaviti em mnoga neispunjena obećanja em veliko kreditno zaduženje teško čak 99 milijuna kuna.
Pa iako je to, kako se i sam Vlahušić voli pohvaliti, jedini kredit podignut u mandatu koalicije HNS-SDP-HSLS-HSU-NL P. Vićana, ne treba zaboraviti kako isti iznosi trećinu gradskog proračuna. A Vlahušić je, podsjetimo, u prvoj godini svog mandata proračun svoje prethodnice na gradskom tronu, Dubravke Šuice, kojega je nebrojeni puta nazvao predizborno napuhanih, morao drastično smanjiti na iznos ispod 300 milijuna kuna! I pomalo je u tri godine iznos povećavao da bi zadnjim rebalansom u 2012. godini došao na skoro 435 milijuna kuna.
Dobro, Vlahušić kredit diže za nekoliko projekata. Tako će 40 milijuna kuna poći na Groblje Dubac, projekt kojega Grad zajednički godinama radi, a nikako da izgradi, s Općinom Župa dubrovačka. Tu je i 20 milijuna kuna za obnovu Lazareta, koja je, prisjetimo se, postavljanjem skela neslavno počela, dok će čak 39 milijuna kuna utući u projekte cestogradnje i rekonstrukcije cesta. I nije da to gradu kakav je Dubrovnik zaista ne treba, ali…
Zadnja godina, 99 milijuna kuna kredita
Činjenica, koju gradonačelnik niti jednom nije javno izrekao, niti će, nepobitno govori da je za 99 milijuna kuna zadužio gradsku blagajnu u zadnjoj godini mandata. A što se radilo tri godine ranije? Osim velikih obećanja o prozračnim mostovima, Guggenheimu, akvariju u Gružu i brojnim drugim velebnim, a nikad nerealiziranim idejama, gotovo pa ništa. Tu i tamo se pred one, komunalne izbore zamijenio pokoji kandelaber, postavili se stupići i izgradio kružni tok na Solskoj bazi…
Isti tako činjenica je da Vlahušić, odnosno Grad ovaj kredit neće početi otplaćivati prije 30. rujna 2015. godine! Time se, moglo bi se reći, gradonačelnik, koji je kredit i uzeo, dobrano ogradio, jer tko zna hoće li dobiti i drugi mandat, i tko zna što će s gradskim, i općenito svjetskim financijama, biti do druge polovice 2015. godine. Mogući su svi, pa i najcrnji scenariji, a ako izgubi na izborima, ovaj kredit neće biti njegova briga, zar ne?!
O vraćanju 52 uzastopne tromjesečne rate Hrvatskoj banci za obnovu i razvoj, počevši od 320. rujna 2015. godine (ako se kredit iskoristi do 30. lipnja 2015. godine, u što ne sumnjamo) brinut će u tom slučaju netko drugi. Netko tko će možda imati neke druge prioritete i planove! Spomenimo i to kako Vlahušićev kredit zapravo ne iznosi 99 milijuna kuna, već je njegov ukupan iznos uvećan naravno za kamate skoro 133 milijuna kuna.
A zaduženje za autobuse?
Ovdje treba spomenuti još jednu prćiju, koja je eto izgleda postala predizbornom praksom. I pred nove, lokalne izbore 2013. godine Grad, odnosno Libertas odlučio se na kupnju novih autobusa. Ovog puta riječ je o 16 klimatiziranih autobusa za gradske potrebe, koji će zajedno s nadogradnjo sustava naplate koštati oko 31 milijun kuna. Obnovu voznog parka u ove dvije godine Libertasu će omogućiti novi aranžman s EBRD-om u visini od 7,5 milijuna kuna, o čemu se govorilo u veljači ove godine.
Više o Vlahušićevim kreditima i zaduženjima pročitajte u novom broju tjednika duList koji se od srijede nalazi u prodaji.