Solaris Bus&Coach S.A. tvrdi da su autobusi proizvedeni u skladu s tehničkim specifikacijama natječajnog postupka, kao i u skladu s ishodima žalbenih postupaka koji su vođeni u dva navrata ispred Državne Komisije kao i odluke Visokog Upravnog suda – navodi Petros Spinaris, zamjenik predsjednika Uprave poljske tvrtke koja je jučer Libertasu pokušala ponovno isporučiti naručene autobuse. Podsjetimo, gradonačelnik Mato Franković i direktor Libertasa Ante Vojvodić u petak su na konferenciji za medije izjavila kako je tvrtka Solaris ponovno pokušala isporučiti autobuse bez sekundarnih retardera, koji su izričito bili navedeni u tehničkoj specifikaciji javne nabave. Tada je gradonačelnik rekao kako će s tvrtkom Solaris raskinuti ugovor, a najavio je i podizanje kaznene prijave.
Nakon toga, oglasili su se i iz Solarisa odakle tvrde kako su 19. lipnja drugi put pokušali ispuniti svoju ugovornu obvezu isporuke 11 gradskih autobusa Solaris Urbino 12 prema Ugovoru o javnoj nabavi.
-Naručitelj je ponovno odbio primiti autobuse uz tvrdnju da ne ispunjavaju tehničke uvjete u dijelu konfiguracije mjenjača (usporivač/retarder) – ističu iz Solarisa te navode kako je prvi pokušaj isporuke bio 28. svibnja, no i tada su odbijeni uz isto obrazloženje.
-Kompanija SBC je uvjerena da je cjelokupni postupak natjecanja provela u dobroj vjeri, poštujući sve zakonske i proceduralne norme vezane uz Zakon o javnoj nabavi, Zakon o obveznim odnosima kao i procedure vezane uz spomenuti postupak javne nabave. Skrećemo pažnju na činjenicu da je u ovom postupku Državna komisija u dva navrata donijela odluku u korist SBC kao ponuditelja, a Visoki Upravni sud Republike Hrvatske je svojom presudom odbio tužbu Auto Hrvatska d.o.o. i time Ugovor o javnoj nabavi za predmetni postupak proglasio pravomoćnim – navode iz Solarisa.
Nadalje navode izvatke iz podnesaka Naručitelja Državnoj komisiji i Visokom Upravnom sudu tijekom žalbenog postupka, a vezano upravo uz problem konfiguracije ponuđenog mjenjačkog sklopa ZF Ecolife 6AP 2000B.
-Sastavni dio provedenog postupka javne nabave jest i podnesak Naručitelja od 14. kolovoza 2019. godine kojim su se očitovali na žalbu ponuditelja Auto Hrvatska prodajno servisni centri d.o.o. na odluku o odabiru i u kojem na str. 5. navode: ‘rezimirano glede mjenjača ZF serija Ecolife, tip 6AP, varijanta 2000B bio on sa sekundarnim retarderom/usporivačem ili on bio s primarnim retarderom/usporivačem svakako je u cijelosti prihvatljiv u kontekstu odjeljka br. 6. Tehničkih specifikacija vozila, u potonjem slučaju s osnova jednakovrijednosti glede toč. 6.1. Tehničke specifikacije vozila. U odgovoru na upravnu tužbu kojom je Auto Hrvatska prodajno servisni centri d.o.o. ustala protiv rješenja Državne komisije, u vezi primarnog retardera, Naručitelj navodi, cit. iz presude Visokog upravnog suda Republike Hrvatske od 20.studenog 2019.godine, poslovni broj UsII-523/19: ‘u slučaju kada ponuditelja u Tehničkim specifikacijama i ne naznači da nudi jednakovrijedan proizvod, a dokazi o jednakovrijednosti proizvoda budu dostavljeni/dostupni naručitelju, naručitelj ih je dužan uzeti u obzir pod uvjetom da time ne dolazi do pregovaranja u vezi predmeta javne nabave. Dokazi na koje tužitelj upućuje ukazuju da mjenjač ZF serija Ecolife, tip 6AP, varijanta 2000B s primarnim retarderom ima jednakovrijedne karakteristike mjenjačima sa sekundarnim retarderom koji ima četiri stupnja prijenosa… Postoje prijevoznici kod kojih su prihvaćeni, ugovoreni i sada već i isporučeni autobusi upravo s mjenjačima ZF, serija Ecolife, što je sve bez ikakvih primjedbi i financijskih korekcija prihvaćeno i od SAFU (npr. Pulapromet d.o.o.). Rezimira kako je ponuđeni mjenjač, bilo sa sekundarnim retarderom/usporivačem ili primarnim retarderom/usporivačem, tehnički prihvatljiv s ocjene jednakovrijednosti.’ Unatoč svemu navedenom, čak protivno vlastitim podnescima tijekom žalbenih postupaka pred Državnom komisijom i Visokim Upravnim sudom, Naručitelj je ustrajao u kompromitaciji cjelokupnog postupka isporuke autobusa uz tvrdnje da autobusi imaju ‘tehničke nedostatke’ zbog kojih iste ne mogu prihvatiti – ističe su u priopćenju poljske tvrtke.
Nadalje navode kako su predstavnici SBC, prisutni u Dubrovniku tijekom pokušaja ponovne primopredaje autobusa, ‘ostali zgroženi i duboko šokirani svjedočeći kako predstavnici policije i gradskog redarstva sprječavaju prilazak autobusa Solarisa sjedištu tvrtke Libertas Dubrovnik, dok u isto vrijeme gradonačelnik Dubrovnika javnim objavama karakterizira Upravu Kompanije SBC prevarantima i prijeti kaznenim prijavama’.
-U ozračju pozitivnih poslovnih praksi i poslovne etike, kompanija SBC ustraje pri odluci da ostavi otvorenu mogućnost za pronalazak zajedničkog rješenja. Naglašavamo kako je do danas uložen vrlo veliki trud za susrete s Naručiteljem i objašnjavanjem pozicije SBC, unatoč vrlo otežanim uvjetima putovanja, uzrokovanim pandemijom COVID.Ukoliko u sljedećim danima neće biti napretka u pronalasku obostrano prihvatljivog rješenja, SBC će pokrenuti postupke u cilju zaštite svojih interesa kao i nadoknadi štete. Željeli bismo izraziti duboko žaljenje građanima Dubrovnika što im je uskraćeno korištenje proizvoda koji bi značajno poboljšali uslugu javnog prijevoza kao i pozitivan učinak na okolinu grada baš kao što Solaris autobusi to čine u gotovo svim velikim gradovima Europe i svijeta – zaključuju iz Solarisa.
Dostavili su i mišljenje o mjenjaču Ecolife 6AP u odnosu na VOITH Diwa prema dostupnoj dokumentaciji Fakulteta elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje, Sveučilišta u Splitu.