Proljetni, sunčani dani na hrvatske su ceste izmamile brojne vozače motocikala i mopeda.
No, time se ponovno aktualizira problem sigurnosti ove skupine sudionika u prometu, čime se, kao i svake godine, tako i ove pozabavila policija.
– Vozači motocikala i mopeda, nakon zimske stanke, nastoje nadoknaditi „propušteno vrijeme“, zanemarujući pri tome sigurnosne aspekte prometa, svoje neiskustvo ili eventualni gubitak prethodno stečene rutine u vožnji, ali i činjenicu da se i ostali vozači moraju priviknuti na njihovu ponovnu prisutnost u prometu. Ujedno se zanemaruju i elementi osobne zaštite, te se tijekom prvih toplijih dana učestalije može zamijetiti vozače mopeda i motocikala koji ne koriste zaštitnu kacigu – navode iz Ministarstva unutarnjih poslova.
Analizom podataka o ukupno 3.561 prometnoj nesreći u kojima su tijekom 2011. godine sudjelovali vozači mopeda i motocikala, vidljivo je da je u odnosu na prethodnu 2010. godinu broj prometnih nesreća veći za 356 ili 10 posto.
U njima je smrtno stradalo 86 sudionika na motociklu i mopedu, što je za 22,9 posto ili 16 sudionika više, a ozlijeđeno je i 9,5 posto sudionika više (teško za 4,8 posto, a lakše za 11,3 posto više).
Ujedno je ovo jedina kategorija sudionika u prometu, navode u MUP-u, kod koje je tijekom 2011. godine došlo do znatnog povećanja broja smrtnog stradavanja.
Detaljnijom analizom prometnih nesreća u kojima su sudjelovali vozači mopeda i motocikala, policija zaključuje da je njihovo stradavanje prvenstveno posljedica bezobzirnog kršenja prometnih propisa i nepridržavanja osnovnih načela sigurnog ponašanja u cestovnom prometu, kako njih samih, tako i vozača ostalih vozila.
S obzirom na navedeno, a u cilju smanjenja broja i posljedica prometnih nesreća u kojima sudjeluju vozači motocikala i mopeda, policija će poduzimati brojne, a prvenstveno preventivne aktivnosti.
Naravno skreće se pozornost i ostalim vozačima na pojačanu prisutnost ove kategorije sudionika u prometu, te ih se poziva na pojačani oprez prilikom uključivanja u promet, pretjecanja, obilaženja, polukružnog okretanja, skretanja, prestrojavanja i zaustavljanja, odnosno na povećanu opasnost oduzimanja prednosti prolaska motociklistima.