Ravnatelj javne ustanove Rezervat Lokrum zazvao je ove srijede konferenciju za medije nakon prozivki oko javne nabave za odvoz otpada s Lokruma procijenjene vrijednosti 600 tisuća kuna. Osvrnuo se sa svojim suradnicima na dva postupka javne nabave iz veljače i ožujka 2019. godine, no treća, o kojoj se već danima govori u medijima jedva da je i spomenuta. Više o svemu govorio je pomoćnik za poslovanje JU Rezervat Lokrum Srđan Dragojević, koji je naglasio kako je on ‘čist čovjek’ te kako novinari nisu došli ‘među talijanske mafijaše nego među časne ljude’. Istaknuo je kako je u planu nabave za 2019. godinu bio iznos od 200 tisuća kuna za otpad od šumskih vjetroizvala i svega što se događa na otoku.
-U veljači dr. Marija Crnčević, Jasna Njirić i ja proveli smo prvi predmet male nabave procijenjene vrijednosti 98 tisuća kuna za odvoz 90 metara kubnih miješanog građevinskog otpada i pet metara kubnih otpada iz šumarstva. Javio se samo jedan ponuditelj i to tvrtka Tehnogradnja. Krajem ožujka raspisali smo prema planu nabave, novu nabavu vrijednosti 70 tisuća kuna. Bila je riječ o otpadu iz šumarstva – rekao je Dragojević te naglasio kako svatko tko se bavi javnom nabavom zna koji su problemi s aplikacijom Elektroničkog oglasnika javne nabave.
-Ako postoji nečija odgovornost, bilo kakav propust, s tim se bave nadležne službe. Sve je transparentno, tajni nema. Imputira se da je Tehnogradnja došla raditi prije nego je pokrenut postupak javne nabave. S ovim ja dokazujem da je Tehnogradnja angažirana na dva predmeta male nabave. Znate kakvo nam je vrijeme u ožujku i vi izvođaču radova ne možete reći ‘danas ćeš raditi pa ćeš u tri dana završiti posao’. Ne, on ima problem s catarom, jedna je koja vozi. To su realni problemi s kojima se susrećemo. Zašto je on jedni ponuditelj? Istražite tržište pa ćete vidjeti tko je na području Dubrovnika registriran za prijevoz otpada i tko se s tim može baviti. To nije naš posao, naš je da javno objavimo natječaj i naš problem nije što imamo jednog ponuditelja. Moramo biti sretni da dobijemo jednog ponuditelja, jer bismo inače bili zatrpani smećem i tad bi s pravom javnost rekla: Kakav vam je Lokrum. To je onda problem – rekao je.
-Posao u dvije male nabave tvrtka Tehnogradnja radi i izvršava kako može i umije, kako vrijeme dopusti. Drugi posao, odvoz miješanog građevnog otpada završit će krajem srpnja. Dalje ništa neću govoriti jer su svi ti dokumenti u reviziji i revizija će reći je li u proceduri netko od nas napravio neku pogrešku i je li napravio teži propust, manji propust. Ja sam siguran da nisam napravio nikakav propust. Dakle, to su dva mala predmeta nabave. Iza toga tri puta radimo javnu nabavu, s tim da nam dva puta pada Botanički zbog viših iznosa. Gnušam se riječi pogodovanje, jer Zakon o javnoj nabavi nije zakon o tajnoj nabavi. Transparentno se svatko javlja i ne znam kako se to u javnoj nabavi može pogodovati. Tehnogradnja radi jedan posao, a drugi u momentu kad znamo da imamo izbor izvođača koji će raditi Botanički. Ravnatelj stručnoj službi daje nalog da se procijene količine složenih trupaca u Botaničkom vrtu i znamo da nas čeka čišćenje. Znali smo da nas čekaju konzervatorski i arheološki radovi u Benediktinskom samostanu. Nismo mi krivi što je netko prije nas koristio Benediktinski samostan za odlaganje otpada – rekao je dalje.
-Jesmo li nešto u proceduri provedbe postupka pogriješili pokazat će revizija – rekao je Dragojević dodavši kako mislim da u proceduri nema nikakvih manjkavosti. Poručio je i kako Lokrum nikad nije bio ljepši.
Tek nakon natezanja tko od novinara smije, a tko ne smije postavljati pitanja, dotaknulo se konkretno i teme treće javne nabave iz svibnja 2019. procijenjene vrijednosti 600 tisuća kuna. Dragojević je sve opravdao tehničkom pogreškom prilikom učitavanja dokumentacije u Elektronički oglasnik.
-Nakon što je ravnatelj dao stručnim službama nalog, utvrđujemo količine otpada koje će biti iz Benediktinskog samostana te nam je jasno da one nisu obuhvaćene planom nabave, da su to nove stvari i one su u obimu takve da moraju ići u javnu nabavu. Prvo smo morali napraviti korekciju plana nabave i naša procjena bila 600 tisuća kuna. To dajemo na Upravno vijeće 10. svibnja 2019. i odmah 13. svibnja objavljujemo nabavu – rekao je Dragojević te dodao kako je nakon dva tri dana vidio kako oglas nije objavljen. Tada mu je agent iz Elektroničkog oglasnika rekao da nije kliknuo neku oznaku ‘kreiraj’ i da to sad napravi. No, tok za javnu nabavu bio je 20 dana te je, objasnio je morao promijeniti rok u samoj dokumentaciji, što je i napravio te ga pomaknuo za sedam dana, odnosno s 3. lipnja na 10. lipnja kada je trebalo biti otvaranje ponuda.
-Međutim, trebalo je napraviti još jedan korak, odnosno promijeniti datum i u samom oglasniku, te izmjene roka u samoj dokumentaciji oglasnik nije prepoznao jer nisu unesene u sam sustav – rekao je dalje. U petak, 7. lipnja nazvao ga je, rekao je, čovjek iz Tehnogradnje da ne može zakačiti ponudu te su mu u ponedjeljak iz Elektroničkog oglasnika javne nabave, dakle na sam dan otvaranja ponuda po izmjenjenom roku, rekli da ne mora raspisivati novi postupak jer da postoji zakonsko rješenje.
-Prema zakonu odmah sam zakačio pregovarački postupak i pri tome nisam izgubio ništa – rekao je.
Posao je dobila Tehnogradnja, koja se i ovog puta jedina javila, drugih upita nije bilo, i to za 535 tisuća kuna. Ravnatelj Ivica Grilec rekao je kako je želio pokazati sve što su napravili na Lokrumu, a i osvrnuti se na napise u pojedinim medijima. Naglasio je kako ovlaštenik zbrinjava otpad u skladu sa zakonom i koji će na kraju isporučiti popratne listove da je posao u konačnici završen.
-Nakon vjetroizvala bilo nam je bitno obnoviti Botanički vrt. Kako su procesi javne nabave u tom dijelu našeg izvršenja posla bili uspješni te smo za 2019. bili spremni i prije 1. 10. uvesti izabranoga izvođača radova, mi smo morali očistiti Botanički vrt. Taj materijal koji je bio predmet zbrinjavanja u postupcima javne nabave koju smo planirali provesti u travnju i svibnju je odnesen s lica mjesta na brod i zbrinut sukladno Zakonom o otpadu. Upravni odjel za reviziju Grada Dubrovnika je došao napraviti reviziju i mi smo im obvezni dati svu dokumentaciju – rekao je između ostaloga Grilec.