U kontekstu rastućih životnih troškova, istraživanje Boston Consulting Group (BCG) pokazuje da će rekordnih 74 posto potrošača iskoristiti ponude tijekom studenih rasprodaja ove godine, što je porast od sedam posto u odnosu na 2022. godinu. Posebno se ističe da će potrošnja za Crni petak, Cyber ponedjeljak i Dan samaca doseći vrhunce u SAD-u, Švicarskoj i Njemačkoj, s očekivanjem da će prosječna potrošnja premašiti prošlogodišnju za čak 22 posto u nekim zemljama.
Jessica Distler, direktorica BCG-a, naglašava kako potrošači sve više osjećaju pritisak na svoje financije, te se zbog toga intenzivnije fokusiraju na akcijske ponude i popuste. Za trgovce se stoga postavlja ključan izazov: kako se istaknuti u moru ponuda.
Inflacija je dovela do toga da više od polovice potrošača smanjuje svakodnevnu i nepotrebnu kupovinu, a gotovo polovica redovito provjerava i uspoređuje cijene. Čak 41 posto potrošača kupuje prvenstveno temeljem ponuda i promocija. Ovaj trend potiče potrošače da studeni postane ključni mjesec za kupovinu, ne samo luksuznih proizvoda, već i osnovnih potrepština.
Globalno gledano, 74 posto potrošača upoznatih s rasprodajama u studenom planira sudjelovati u kupovini, s čvrstom odlučnošću kod 39 posto kupaca, što je za 11 posto više nego prošle godine. To ukazuje na značajan prostor za ciljane marketinške kampanje koje bi mogli potaknuti kupce na kupnju.
S visokom sviješću o potrebama za uštedom, očekuje se veća aktivnost kupovine među stanovnicima pojedinih EU zemalja u usporedbi s potrošačima u SAD-u i Kanadi. Iako Australija i Švicarska pokazuju najnižu namjeru kupovine, još uvijek je više od 50 posto potrošača zainteresirano za sudjelovanje u rasprodajama.
Lucija Vidiš Roić, Principal u Centralnoj Europi BCG-a nadodaje da potrošači u Hrvatskoj očekuju jasne popuste, od 30 do 40 posto popusta na redovnu cijenu.
-I neće se zadovoljiti besplatnom dostavom, akcijama poput “Kupi 3 plati 2 proizvoda”, dodatnim pogodnostima. Crni petak, Cyber ponedjeljak, i Dan samaca ostaju najprepoznatljiviji prodajni događaji. Uoči tih datuma, više od 60 posto potrošača počinje istraživati ponude već u listopadu, a većina njih još nije odlučila što točno kupiti, pružajući trgovcima priliku da oblikuju odluke kupaca putem relevantnih popusta i ciljanih oglasa – ističe.
Samo deset posto ispitanika namjerava kupovati isključivo u fizičkim trgovinama za vrijeme Crnog petka. Nasuprot tome, trećina kupaca namjerava trošiti isključivo online, dok se većina, odnosno 58 posto, odlučila za kombinaciju kupnje u fizičkim i online trgovinama. Istraživanje je pokazalo da među onima koji kupuju samo online, 52 posto preferira online tržišta. To je značajan porast od 15 postotnih bodova u odnosu na prošlu godinu. S druge strane, interes za službene online trgovine poznatih brendova smanjio se za 3 postotna boda i sada iznosi 18 posto. Također, platforme za prodaju rabljenih proizvoda zabilježile su pad od 6 postotnih bodova, s tim da samo 4 posto kupaca izražava interes za kupnju na takvim mjestima. Zanimljivo je da 15 posto ispitanika planira iskoristiti Crni petak na online tržištima koja nude proizvode različitih brendova.
Ovo istraživanje BCG-a naglašava važnost Crnog petka 2023. ne samo u pogledu potrošnje već i kao ključnog elementa strategije prodaje i marketinških pristupa za privlačenje pažnje potrošača i zadovoljavanje njihovih zahtjeva.
Značajan broj kupaca, njih 68 posto, planira iskoristiti studeni za kupnju božićnih i blagdanskih darova, pri čemu većina kupovine za Crni petak započinje putem online trgovina, s Amazonom i Googleom koji i dalje dominiraju na globalnoj razini. S 30 posto potpuno zadovoljnih kupaca i istim udjelom nezadovoljnih kupaca u 2022., trgovci i brendovi imaju prostora za napredak. Društveni mediji igraju ključnu ulogu, s 49 posto potrošača koji koriste barem jedan kanal, a među generacijom Z i milenijalcima taj je udio još veći, što trgovcima pruža izvrsnu priliku za dosezanje svojih ciljnih kupaca.
Prethodna vijest
Slijedeća vijest