Grupacija lokalnih i regionalnih izdavača informativnih tjednika Hrvatske gospodarske komore, koja broji 32 lokalna medija, donijela je na današnjem sastanku održanom u prostorima HGK u Zagrebu zaključke kojima od Ministarstava kulture i financija traži jednak PDV onome koji se primjenjuje prema dnevnim novinama.
Od distributera se, također, traži da prema regionalnim informativnim tjednicima primjene isti, manji rabat koji se primjenjuje prema dnevnim novinama.
– Regionalni informativni tjednici prate sve političke, privredne i kulturne događaje, imaju zaposlene ljude i obavljaju važnu društvenu funkciju. Zato nije u redu da umjesto 5 posto PDV-a na dnevne novine plaćaju PDV od 13 posto jednako kao i nakladnici astrologije, erotike ili križaljki, jednako kao i to da distribucija uzima 46 posto prihoda, za razliku od dnevnih novina kojima uzimaju do 32 posto – rekao je Mirko Jurič, predsjednik Grupacije HGK čiji članovi zapošljavaju više od 350 novinara i urednika.
– Još od 2011. godine količina papira koju koriste tjednici i regionalni listovi je nadmašila količinu papira koja se upotrebljava za tiskanje dnevnih novina. Distribucija i doseg dnevnih novina je, također, daleko od potpune nacionalne pokrivenosti – istakao je Rajko Naprta, voditelj Odjela za papir, tisak i medije Hrvatske gospodarske komore.
– Značaj pravednog rješavanja ovog pitanja oglede se i u činjenici da su najveće nacionalne medijske kuće – HRT, Styria i EPH ukinule ili radikalno smanjile svoja regionalna dopisništva, pa lokalni listovi postaju jedini izvor informacija sa velikih područja Hrvatske – istakao je Augustin Torbarina, zamjenik direktorice Sektora za industriju HGK.
Sudionici skupa su prepoznali i važnost odluke Ustavnog suda RH kojom je prošle godine ukinuta odluka o ‘brojanju riječi’ u dnevnim novinama, s obrazloženjem da svaka neopravdana razlika u postupanju prema novinama izravno utječe na slobodu tiska, pa traže da se takav princip primjeni i u ovom slučaju.
– Dok su u cijeloj Europskoj uniji, u koju smo nedavno ušli, regionalni mediji prepoznati kao važni i zapravo su dominantni na tržištu, nas se u Hrvatskoj zakonski stavlja u neravnopravan i podređen položaj – zaključio je na kraju okupljanja Marijan Hižak, voditelj ‘Medijskog klastera’, udruge izdavača iz koje je proizašla novosnovana grupacija HGK, čiji je ovo bio drugi sastanak.