AktualnoUrednički izbor

RAZGOVOR: VIKTOR ŠOBER Cjelogodišnji letovi neće biti uspješni ako sudionici u turizmu ne naprave iskorak

viktor sober 1

Dubrovačka zračna luka, koja od početka studenog nosi novo ime po velikom znanstveniku Ruđeru Boškoviću, planira završiti 2023. godinu s ukupno prevezenih 2,41 milijuna putnika, a iduće godine najavljuje se ‘rušenje’ rekordnih brojki. Značajne su najave prijevoznika o povećanju broja operacija i kapaciteta, a veliki je nagla­sak na uspostavljanju baze Ryanair-a u Dubrovniku. Direktor Zračne luke Ruđer Bošković Viktor Šober u drugoj je godini mandata, a za DuList među ostalim ističe kako je ‘zadovoljan tre­nutnom situacijom’. U razgovoru je komentirao određene projekte, najave letova, ali i pitanje radne snage.

U drugoj ste godini mandata na čelu Zračne luke Ruđer Bošković. Kad biste se osvrnuli na dosadašnje razdoblje djelovanja – koju biste si ocjenu dali? Koliko ste zadovoljni situacijom u zračnoj luci?
Iskreno nisam sklon sam sebe ocje­njivati. Mandat na čelu Zračne luku Dubrovnik d.o.o. sam preuzeo usred ljetne sezone prošle godine u kolo­vozu i već zbog toga je bilo popri­lično izazovno, ali smo zajednički sve uspješno odradili. Dakle, mogu reći da sam zadovoljan trenutnom situa­cijom i odrađenim poslom u proteklih 16 mjeseci.

Na koje ste prepreke naišli do sad u svom mandatu, a uspješno ste ih riješili?
Do sada nije bilo nekih značajnih pre­preka, ali se konstantno suočavamo s izazovima. Naša industrija je takva, jako dinamična i kontinuirano se nešto mijenja. Procedure, standardi i slične izmjene koje utječu na poslovanje su konstanta i uvijek se potrebno prilago­diti i pronaći adekvatna rješenja.

Postoje li i neke prepreke koje biste trebali tek riješiti u budućnosti?
Ne bih rekao da će biti prepreka, već izazova, od kojih je jedan od većih sigurno liberalizacija tržišta zemalj­skih usluga gdje ćemo dobiti konku­renciju na ‘platformi’ tijekom 2024. godine.

Niskobudžetni prijevoznik Ryanair uspostavlja svoju novu bazu u Zrač­noj luci Ruđer Bošković. Od iduće godine Dubrovnik će biti direktno povezan s čak 18 destinacija. No, neke će destinacije biti dostupne tijekom cijele godine, a to su Beč, Dublin i London. Smatrate li kako će uspostavljanje cjelogodišnjih letova pratiti ugostiteljska i hote­lijerska ponuda? Je li to dovoljno dobar poticaj?
Mi, kao zračna luka, preuzeli smo ini­cijativu i uspjeli dogovoriti otvaranje baze Ryanair-a. Ali, naravno da zimski, tj. cjelogodišnji letovi neće biti uspješni ako cjelokupna ponuda i svi sudionici u turizmu ne naprave jedan svojevrsni iskorak i počnu pružati usluge cijelu godinu. Smatram da bi ovo trebao biti dobar poticaj i mi ćemo nastaviti raditi na daljnjem razvoju prometa u ljetnoj i zimskoj sezoni.

Najavljeni su novi letovi easyJet-a za Lisabon i Flynas-a za Riyadh. Možemo li očekivati još neke zani­mljive linije?
Kontinuirano radimo na razvoju pro­meta, posebno na tržištima koja nisu bila posebno zastupljena do sada. To su prije svega Portugal i ostale europ­ske zemlje prema kojima nemamo zna­čajan promet te Bliski i Daleki Istok, koji su nam jako interesantni. Radimo u tišini, čim ostvarimo uspjeh u prego­vorima, javno ćemo objaviti nove linije.

Kad će Dubrovčani moći letjeti prema hrvatskoj metropoli po nižim, normalnim cijenama?
Nadamo se uskoro. Međutim, ne raspo­lažemo detaljnim informacijama, ovo je pitanje više usmjereno za zrakoplov­nog prijevoznika Croatia Airlines koji obnaša navedene letove.

Koji Vas projekti očekuju u idućoj godini?
Prije svega, najbitniji projekt je uskla­đivanje s liberalizacijom tržišta zemalj­skih usluga gdje nas čekaju veliki iza­zovi i otvoreno tržišno natjecanje s konkurentima, ali i priprema investi­cijskih ciklusa koji će nastupiti u idu­ćim godinama.

Što se trenutno odvija po pitanju izgradnje garaže u zračnoj luci?
Novi Master plan bi trebao biti završen tijekom ljeta 2024. te su i investicije i svi ostali planovi (uključujući garažu) koje su bile odgođene zbog Covida uključeni u novi investicijski ciklus. Po završetku izrade Master plana, krenut ćemo s prioritetima. To očekujemo u jesen 2024. godine.

Kako su Vaši poslovni partneri i suradnici prihvatili promjenu naziva dubrovačke zračne luke? Jeste li možda naišli na neke poteš­koće? Koje je Vaše osobno mišljenje o promjeni imena?
Promjena imena zračne luke je prove­dena uz određene izazove jer je sa zra­koplovnog aspekta ovo bio jako kom­pleksan projekt. Također, izmjena vizualnog identiteta nije jednostavna i traje određeno razdoblje. Nije bilo nikakvih poteškoća, ali je sami pro­ces sa zrakoplovnog aspekta potrajao nekoliko mjeseci dok izmjena vizual­nog identiteta još uvijek traje te oče­kujemo da će nova web stranica biti završena do ljeta 2024. godine. Sma­tram da je veliko zadovoljstvo da naša zračna luka nosi ime dubrovačkog znanstvenika.

Naveli ste nedavno kako nemate problema s kadrom jer je lokalno stanovništvo okrenuto prema aero­dromu te da se smatrate atraktiv­nim poslodavcem. Postoji li boja­zan kako biste u budućnosti mogli imati problema po pitanju radne snage?
Smatramo da smo trenutno jedan od atraktivnijih poslodavaca i uvođenje mjere stalnog sezonca prošle godine nam je jako puno pomoglo da zadr­žimo veliki broj sezonalnog osoblja. Namjeravamo takvu praksu imati i u budućnosti te očekujemo da će nam to omogućiti da nemamo problema s radnom snagom.

Pročitajte još

DORH zatražio hitno izvješće EPPO-a u slučaju istrage protiv bivšeg ministra zdravstva

Dulist

“Držićev životinjski svijet” oduševio struku, Dom Marina Držića i Prirodoslovni muzej Dubrovnik osvojili priznanje

Dulist

Globalni tjedan poduzetništva dolazi na Ekonomski fakultet Sveučilišta u Dubrovniku

Dulist