Dvotračna cesta oko marine u Slanom puštena je u promet upravo pred izbore 2021. godine. U međuvremenu, veći problem, ta ista cesta postaje opasna za promet. Gotovo se u potpunosti raspala niti dvije godine od svečanog rezanja vrpce općinara.
– Radi se o projektu dvotračne ceste oko Marine u naselju Slano. Već je danas grbava, upala na mjestima, isfrižana itd. Projektom je tu predviđeno 6 cm nosivog sloja asfalta i 4 cm habajućeg sloja na oko 4.000 m2 prometnice. Kako vidite na slikama, stvarna situacija je da čak pola asfalta nema. Debljina varira od 4,5 – 5 cm.
S obzirom da ponudbeni i završni troškovnik ne moraju biti isti, putem zakona za pristup informacijama dobio sam od Općine Dubrovačko primorje završnu situaciju iz koje je vidljivo da je 6 cm+4cm zaista i plaćeno – pojašnjava za Morski HR vijećnik Općinskog vijeća Općine Dubrovačko primorje, Vlaho Mozara.
I doista, troškovnici (dokumentacija u posjedu Morski HR) nisu isti i za jedan posao razlikuju se u 101.119,68 kuna. Odnosno u srpnju 2020. godine izgradnja ove prometnice vrijedila je 469.510,23 kuna, a samo devet mjeseci poslije gotovo 20 posto više ili 570.629,91 kunu. U oba slučaja se “jamči kvaliteta”, no kako se vidi iz priloženih fotografija, projekt je plaćen preskupo.
No, općinski vijećnik upozorava da ovo nije jedini problem tog projekta.
– Cesta je dužine 550 m i tada je predviđena nabavka 600 m kabela za javnu rasvjetu. Završnim troškovnikom je taj kabel narastao na 1.000 m, što znači da je 400 m kabela negdje završilo – prepričava Mozara.
U dokumentaciji je vidljivo da su imali dvije situacije, tj. posao je odrađen u dvije etape, gdje se jednim troškovnikom zaključila jedna etapa i onda drugim druga. Ovdje možemo vidjeti da se asfaltirana kvadratura smanjila s 4.000 na 3.000. Ne znam zašto, ali ta dionica je duga 550 m i široka možda 6 metara, pa ima smisla da je 3.000 kvadrata.
Također, u selekciji troškovnika “javna rasvjeta”, možemo vidjeti da je kabel narastao sa 670 na 1.000 metara. Odnosi se na strujni kabel i bakrenu žicu od 50 mm2 – pojašnjava.
Nadzorni inženjer potpisuje ove radove kao stvarno napravljene, kaže Mozara, smatrajući zanimljivim da nadzor radi tvrtka koja je, kako tvrdi, vrlo popularna u tom kraju, jer, kako nam tvrdi “nadzire sve poslove”. Više pročitajte ovdje.
Izvor/Foto Morski HR