Aktualno

PROVJERILI SMO I KOJE LINIJE SU AKTIVNE Od svibnja kolodvorom prošlo 8 tisuća putnika, ukinut promet prema Crnoj Gori

c Ilustracije Kantafig Gruz kolodvor 22

Tražeći informaciju o polasku autobusa s Autobusnog kolodvora Dubrovnik prema Crnoj Gori, ostali smo iznenađeni. Naime, ove godine niti jedna linija ne prometuje prema toj susjednoj državi. Iz tvrtke Libertas, koja je zadužena za Autobusni kolodvor, ističu kako je ove godine potpuno ukinut promet prema Crnoj Gori, a lani su pak dnevno imali osam linija. Razlog tomu leži, naravno, u epidemiji koro­navirusa. Autobusni je kolodvor, pod­sjetit ćemo, zatvoren sredinom ožujka ove godine, a svoja je ‘vrata ponovno otvorio’ 14. svibnja. ­
— Broj prodanih karata, to jest broj putnika, od 14. svibnja do 31. kolovoza 2019. iznosio je 95.191 putnika, dok je broj putnika u istom vremenskom raz­doblju 2020. godine bio 8.766 – reći će nam iz Libertasa. Riječ je o padu broja putnika i za 10 puta! Libertas je imao i određenih problema s aktualnim infor­macijama o polascima s kolodvora na svojoj stranici, no kako nam kažu, ‘uvi­dom u web stranicu Libertasa i Autobu­snog kolodvora, korigirani su navedeni polasci’.
— Podstranica je vukla informacije sa središnjih stranica kolodvora u RH, umjesto sa stranica koje imaju nove polaske – naglašavaju.
Skoro 30 prijevoznika lani
Kako ističu iz Libertasa, trenutno je s Autobusnog kolodvora Dubrovnik prema ostalim destinacijama aktivno deset linija koje u prosjeku imaju dva polaska dnevno.
— Iznimka je linija prema Zračnoj luci, koja je prilagođena naletima i odlascima zrakoplova – kažu nam iz Libertasa. Tu govorimo o tvrtki Pla­tanus koja organizira prijevoz prema i sa Zračne Luke Dubrovnik. Prošle godine u srpnju i kolovozu bilo je pro­sječno pedeset polazaka na linijskom prijevozu i trideset polazaka za Zračnu luku Dubrovnik. Ove godine na snazi je prosječno petnaest polazaka u linij­skom prijevozu i petnaest polazaka za Zračnu luku.
— Lani je s autobusnog kolodvora Dubrovnik prometovalo 27 prijevo­znika koji su održavali tri do četiri linije dnevno. Od tog je broja, u među­narodnom prometu bilo aktivno 10 prijevoznika s dvije ili tri linije dnevno. Neki prijevoznici bi vozili manje linija (prema manje gradova), a neki više – rekli su iz ove gradske tvrtke.
Broj linija – odraz stanja na tržištu
Naime, trenutno aktivni prijevoznici koji organiziraju navedene linije su Autotrans Rijeka, Autotransport Šibe­nik, Croatia Bus, Čazmatrans Promet, Flix Bus, Vector, Hafet, Samobor­ček, Šabadin i Platanus (Autobusni Kolodvor Dubrovnik – Zračna Luka Dubrovnik).
Unutar granica Republike Hrvatske, s Autobusnog kolodvora Dubrovnik prijevoznik Autotrans vozi na relaciji prema Rijeci te Splitu. Tvrtka Autotran­sport prevozi putnike do Zadra, kao i Čazmatrans. Navedena tvrtka još vozi i na liniji za Metković. Croatia Bus zadu­žen je za liniju prema Zagrebu, no ona vozi i na relaciji Dubrovnik – Vinkovci. Riječ je o tranzitnoj liniji koja prome­tuje preko Bosne i Hercegovine, tek jednoj od ukupno pet linija koje voze u druge države. Tvrtka Flix Bus ima linije iz Dubrovnika prema Zagrebu i Splitu. Samoborček vozi putnike popu­larnom linijom do Zagreba, a Šabadin iz Dubrovnika za Vela Luku. Platanus, kao što smo i spomenuli vozi za Zračnu luku Dubrovnik.
Uz Croatiu Bus, prijevoznici Hafet, Vector i Flixbus osigurali su linije koje prometuju u gradove izvan granica Republike Hrvatske. Hafet je prije­voznik koji vozi putnike do glavnog makedonskog grada Skopja. Vector svojim putnicima omogućava prije­voz iz Dubrovnika za Kosovo, točnije u Prizren te u konačnici u Prištinu. Spo­menuli smo već kako Croatia Bus vozi na relaciji prema Vinkovcima, koja prolazi kroz BiH, no spomenuti prije­voznik nudi i liniju iz Dubrovnika za Zenicu. Flix Bus također prometuje iz Dubrovnika za glavni grad Slovenije – Ljubljanu.
— Uzevši u obzir broj trenutno aktiv­nih prijevoznika i situaciju u ovom sektoru, dio prošlogodišnjih prijevo­znika prisutan je i ove godine, dok je u odnosu na lani novi prijevoznik Vector. Prema svim istim gradovima u Hrvat­skoj se prometovalo lani, samo s pove­ćanim brojem polazaka – navode iz Libertasa. Rekli smo kako je ove godine ukinut promet prema Crnoj Gori, a vri­jedi istaknuti kako je reduciran broj linija prema Bosni i Hercegovini. Ove godine ih je četiri, a prošle godine ih je bilo pet tjedno!
— Vozni red ovisi isključivo o inte­resu prijevoznika koji prometuju na samim linijama pa je postojeći vozni red odraz stanja na tržištu – ističu iz tvrtke Libertas. • MP

Objavljeno u tiskanom izdanju DuLista, 26. kolovoza 2020.

Pročitajte još

Hrvatski obalni gradovi pod prijetnjom porasta razine mora, Dubrovnik među najugroženijima

Dulist

Dubrovnik na trećem mjestu najpopularnije brodske destinacije

Dulist

PLENKOVIĆ ‘Predsjednički izbori 29. prosinca, Beroš u mirovanju unutar HDZ-a

Dulist