Grad Dubrovnik u ponedjeljak je uputio zahtjev za poništenjem odluke Vlade, odnosno zatražio je poništenje koncesije za Marinu Frapa, potvrdio je za DuList gradonačelnik Mato Franković koji se ispred ulaza u nju pridružio prosvjednicima, inače stanovnicima Lapadske obale. Naime, stanari ovog dijela Grada odlučili su poslati poruku nezadovoljstva postupcima vlasnika marine Franja Pašalića, a koji priječi izvođenje radova rekonstrukcije.
– Nama je bitno da koncesionar Marine Frapa ne zaustavi radove na Lapadskoj obali. Kad se već krenulo s tim, da to ide dalje. Gospodin ima spor s Gradom Dubrovnikom, tu se nešto preklapaju koncesije i sad je sporno nekih 25 parking mjesta koje on traži od Grada, a od ukupno 107 parking mjesta na Lapadskoj obali. Ima tu stanara, i nama su potrebna parking mjesta. Ne može netko imati privilegije oko parkirnih mjesta. Neka bude javni parking, svi ćemo ga plaćati. Mi ne tražimo sebi parking mjesta i ne pada nam na pamet kočiti projekt Lapadske obale jer je svima u interesu da se to što prije završi. Tako je rekao gospodin Pašalić, da je i njemu u interesu. Zbog toga smo danas tu – rekao je Nikola Miletić, predstavnik stanara.
Na pitanje zašto su se odlučili okupiti baš danas, odgovorio je kako bi prema njihovim informacijama u utorak trebala biti donesena odluka suda hoće li se radovi na Lapadskoj obali zaustaviti.
– Svi tu živimo i radimo, i svi smo u turizmu. Mi ćemo pregrmjeti jedno ili dva ljeta, ali ako se s time bude odugovlačilo, svi tu gubimo. Nismo protiv Pašalića, nismo protiv nikoga, samo dajte da se završi Lapadska obala i nemojmo gledati tih 25 parking mjesta, te neka politička prepucavanja, a nama preko leđa – naglasio je. Ako se zaustave radovi, navodi, to se neće riješiti idućih nekoliko godina s obzirom na naše pravosuđe.
– Grad će izgubiti EU sredstva i svi smo u gubitku radi jednog parcijalnog interesa – rekao je.
Prisutnima se obratio i sam gradonačelnik.
– Nažalost danas se ovdje nalazimo na skupljanju građana koji žele izraziti svoju ogorčenosti činjenicom da postoje ljudi koji žele zaustaviti jedan javni projekt. Kada bi se kojim slučajem radilo o privatnoj investiciji onda bi ta zabrinutost građana bila opravdana. Međutim, mi imamo situaciju u kojoj jedan pojedinac iz samo njemu poznatih razloga želi zaustaviti javni projekt. Gospodin Pašalić želi parking mjesta stanovnika Lapada. Da je Grad Dubrovnik pristao na njegova traženja od 29 mjesta to bi značilo točno toliko manje za Lapađane i cijeli Grad. Plan je da ovdje bude javni parking gdje mogu dolaziti svi građani i gosti gospodina Pašalića koji je želio trgovati kako bi parkirna mjesta dobio kao svoje ekskluzivno vlasništvo, a svi ostali bi valjda trebali tražiti parking. U trenucima kada oskudnost parking mjesta imamo na području cijeloga grada pozivam na ozbiljnost i odgovornost gospodina Pašalića prema ljudima koji su ovim projektom njegovi susjedi da se urazumi u odustane od bilo kakvih tužbi prema Gradu Dubrovniku. Ovaj projekt je interes svih, prije svega stanovnika Lapadske obale, ali i ostalih građana Dubrovnika i njihovih gostiju koji će se njime služiti – rekao je Franković i dodao kako se nada da će se radovi nastaviti istim intenzitetom pa ćemo za par mjeseci ovdje obilaziti obalni zid, a trebao bi biti gotov i početak trupa ceste.
– Borba je bila dok smo dobili sredstva. Ovaj projekt financira se iz EU fondova i 15 posto iz državne blagajne. Sad se još jednom moramo izboriti za javni interes da netko ne zaustavi nešto što je svima na korist – poručio je.
Zahtjev za raskidanje koncesije je poslan, otkrio je.
– Dosta mi je tuđe samovolje. Danas sam održao sastanak s gradskim vijećnicima koji su jednoglasno za to da se borimo za javni interes i zaštitimo grad te njegove građane kako bi se ova lakrdija koju je započeo gospodin Pašalić konačno zaustavila. Vlada RH je ta koja je na potezu. Moramo znati da je ona također dala rok za ishođenje uporabne dozvole. Na njegovim lažnim tvrdnjama da se prethodni rok ne može ispoštovati zbog rekonstrukcije Lapadske obale, on mu je produljen do kraja ove godine. Vidimo koja je ozbiljnost njegovih radova na bazenu B i jasno je da on ni taj rok neće uhvatiti. Očito je sve ovo jedna alibi priča jer netko treba biti krivac zašto nije uspio – komentirao je gradonačelnik i odgovorio kako se radovi na Lapadskoj obali izvode u skladu s predviđanjima te će sve biti gotovo u zadanom roku.
– I dalje imamo lufta za poštivanje projekta. U trenutku kada je zaustavljena treća i četvrta faza nezakonitom odlukom Upravnog suda u Splitu i dalje smo izvodili radove na drugoj fazi. Vidjet ćemo što će se sutra dogoditi. Vjerujemo u ispravnost naših tijela, svjesni smo ozbiljnost radova i sigurno ćemo uspjeti u ovoj pravnoj borbi te ćemo ovaj projekt našim građanima pokloniti za godinu dana – zaključio je.
Đuro Capor (Srđ je Grad) također je prisustvao prosvjedu.
-Dugo smo govorili kako ovom projektu ovdje nije mjesto i da Grad zaista treba učiniti sve da raskine taj koncesijski ugovor s tvrtkom Frana Pašalića te da od ove nakarade učini marinu za građane. Ne zaboravite da su dosadašnje vlasti Grada Dubrovnika vlastite građane tjerali da se snalaze i nađu vezove negdje drugo, a kako bi se koruptivni projekt ovdje uvalio. Stoga mislimo da je vrijeme za nekakve fine razgovore i trgovinu parking mjestima prošlo. Neka Grad izvoli učiniti sve da raskine koncesijski ugovor i osigua dovoljno vezova za građane i da se Lapadska obala učini sukladno obećanjima – rekao je.
Podsjetimo, Franjo Pašalić vlasnik je tvrtke Laguna trade kojoj je još 2012. godine dodijeljena tridesetogodišnja koncesija nad 54.427 četvornih metara u Gruškom zaljevu, mora i dijela Lapadske obale. Na svoje otvorenje ipak je pričekala sedam godina te je u lipnju 2019. u svom A bazenu primila prva plovila.