Svi objekti, osim spomenika uklanjat će se ukoliko se budu nalazili na planiranim prometnim koridorima, odnosno ukoliko budu onemogućavali rekonstrukciju određenih prometnih koridora.
O problemu uklanjanja takvih građevina je, naime, govorio gradonačelnik Andro Vlahušić na konferenciji za novinare održanoj nakon sastanka s izrađivačima prometne studije i predstavnicima gradske uprave.
Dogovorili smo se da nećemo raditi kompromise kada su u pitanju imovinsko – pravni odnosi i objekti koji se nalaze u prostoru koji bi ometali normalno odvijanje prometa u Gradu Dubrovniku. Jedina objektivna okolnost koja se ne može ukloniti nije financijske razine nego spomeničke – istaknuo je Vlahušić dodajući kako će u prostoru ostajati samo ono što bude imalo spomeničku vrijednost.
Ilijina glavica bi se sigurno bila napravila prije desetak i više godina da je koridor bio imovinsko-pravno osiguran – rekao je Vlahušić, i naveo konkretan primjer – Grad radi na tome da se steknu svi uvjeti da se kuće u Ulici branitelja Dubrovnika, kod Doma umirovljenika, uklone. Napravljena je i procjena vrijednosti, i one će sigurno, rekao je gradonačelnik, biti uklonjene jer ne mogu ostati u prostoru. Isto vrijedi i za objekte na Putu Republike od Zagrebačke banke.
Kada će to biti napravljeno je drugo pitanje, ali ćemo nastojati sklopiti ugovore s većinom vlasnika i pronaći adekvatna rješenja, pa i na tri kuće u ulici Vladimira Nazora s kojima pregovaramo – rekao je dalje Vlahušić, dodajući kako imovinsko-pravno treba osigurati koridore kako se ne bi došli u fazu da prometna studija i GUP budu samo mrtvo slovo na papiru.
Stav gradske uprave i moj osobni je da treba imati dovoljno hrabrosti, osigurati financijska sredstva i koridore, a prometnica će doći sama po sebi. Zato ova studija nije kratkotrajna – zaključio je o ovom pitanju gradonačelnik Andro Vlahušić.
A prometna studija, koju izrađuju za 1,2 milijuna kuna Građevinski fakultet iz Zagreba i tvrtka Promel, trebala bi donijeti načelna rješenja cestovnog sustava te predložiti mjere rekonstrukcija, dogradnje i izgradnje novih prometnica kako bi se poboljšala prometna situacija.
Prema riječima Damira Pološkog s građevinskog fakulteta u Dubrovniku je javni promet podređen u odnosu na individualni. Stoga javni prijevoz treba favorizirati, a Dubrovnik, rekao je Pološki, ima dobru mrežu javnog prijevoza.