Grad

PROMETNE NESREĆE Po smrtnosti smo među najgorima u EU

mup prometna045

Javna tribina „Prometne nesreće, kako spriječiti i što nakon“ u organizaciji PU dubrovačko-neretvanske održana je jutros u velikom amfiteatru Sveučilišta u Dubrovniku.

– Brzina, alkohol i neodgovornost pojedinaca prema sebi samima, time i drugim sudionicima u prometu uzročnik su prometnih nesreća – istaknuo je Denis Pavela iz PU dubrovačko-neretvanske, dodavši kako se ovakve tribine organiziraju kako bi se razvila empatija prema žrtvi te probudila odgovornost pojedinca.

Profesor na Fakultetu prometnih znanosti Željko Marušić u svom izlaganju nanizao je cijelu listu uzroka prometnih nesreća: prevelika brzina, premali razmak, obijesna vožnja, sklizav asfalt, crne točke na prometnicama, loše gume, neispravnost vozila, predvidivost policijskih kontrola te neusklađenost kontrola s opasnostima.

– Kad je riječ o obijesnoj vožnji, pod to smatram i alkohol i droge, koji ne samo da usporavaju reakciju, već se vozači osjećaju spremnijima za rizik. Velika većina prometnih nesreća događa se u noći s petka na subotu i subote na nedjelju, čak i do 5 sati ujutro. Također, problem dubrovačkih cesta je sklizak asfalt, koji nastaje radi štednje na agregatu, gdje se drobi vapnenac koji taj asfalt glača i pretvara u opasnu podlogu. Što se tiče tzv. crnih točaka, i tu je na Jadranskoj magistrali potrebno poboljšati situaciju – istaknuo je Marušić.

Preporučio je Policiji da prati mjesta izlazaka mladih ljudi te da ne provodi akcije samo po suncu, već i po kiši. Vlasnicima vozila preporučio je da ne štede na gumama, posebno onim zimskim.
– U nas ne postoji kultura zimskih guma. Ljetne već na 7 stupnjeva Celzija gube svoja svojstva – rekao je Marušić.

Istaknuo je kako je smrtnost u prometnim nesrećama per capita u Europskoj uniji 5,2, dok je u Hrvatskoj 8,6, što nas smiješta na samo dno ljestvice (na primjer Švedska je na 2,8, a Velika Britanija na 2,9). Također, naveo je kako 44,7 posto sudionika u prometnoj nesreći pripada ugroćenim skupinama pješaka, motociklista, mopedista i biciklista.
– Roditelji, nemojte djeci kupovati mopede i motocikle, to su jako opasna prijevozna sredstva – dodao je Marušić.

Liječnik psihijatar u Općoj bolnici Dubrovnik Davor Grilec govorio je o svojim iskustvima dok je bio liječnik Hitne pomoći od 2000. do 2006. godine, ali i na sadašnjem poslu.
– Kod mladih se stvara osjećaj omnipotencije, da im se ništa ne može dogoditi, u burnom razdoblju mladenačkog života, a nemaju iskustva. Najupečatljivije su one noćne prometne nesreće s tragičnim posljedicama nakon vikend izlazaka – istaknuo je dr. Grilec, koji je govorio i o civilnom PTSP-u, kraćem i dugotrajnom.

– Somatski liječnici liječe dijelove tijela, a psihijatri kompletnu ličnost. Gubitak zdravlja donosi depresiju, bolest jednog člana je bolest cijele obitelji. Obitelji prolaze stanje iscrpljenosti, neshvaćenosti i dugotrajne borbe, a bitan je i financijski udarac – rekao je dr. Grilec, dodavši kako svatko u prometu može biti žrtva ili ubojica za volanom.

 

Pročitajte još

VIDEO Azil Dubrovnik obilježava prvu godinu rada

Dulist

Jedanaesti Dani kreativnih i kulturnih industrija u znaku održivosti

Dulist

U ponedjeljak i utorak privremeni prekidi struje zbog radova

Dulist