Dubrovčane već na proljeće očekuje novi prometni eksperiment gradonačelnika Andra Vlahušića!
Naime, s ciljem rasterećenja prometa oko povijesne jezgre, što zapravo svi pozdravljaju (samo je način provedbe upitan), gradonačelnik je uz pomoć stručnjaka s Fakulteta prometnih znanosti osmislio novi režim prometovanja s Ilijine glavice prema povijesnoj jezgri. U tri trake, no na vrlo malom prostoru što će, jasno je i laicima, posebno u špici sezone stvarati zastoje na Ilijinoj glavici.
– Cilj novog sustava jest destimulirati promet prometnicama oko povijesne jezgre, Zagrebačkom, Iza Grada, Ulicom branitelja Dubrovnika, kako bi se postigla zaštita UNESCO-ove baštine, smanjile prometne gužve, samim tim uštedjelo na vremenu i gorivu i ispušnim plinovima, te na koncu kako bi se prostor dao ljudima, a ne vozilima. Kao alternativu nudimo javni prijevoz i pješačenje, s tim da Dubrovnik ima dobre preduvjete za eskalatore – objasnio je dr. sc. Marko Šoštarić.
Rekao je kako će od tri trake u dijelu Zagrebačke ulice kod garaže na Ilijinoj glavici lijeva biti namijenjena vozilima stalnih korisnika s reguliranim statusom (uključujući javni gradski prijevoz), središnja za vozila koja tek trebaju regulirati svoj status, dok će desna traka voditi prema garaži, ali i kao smjer za povratak na križanje Zagrebačke i Vladimira Nazora za sve koji ne budu htjeli ili mogli proći u Zagrebačku.
Ipak, ovdje se postavlja pitanje kako će primjerice autobus, koji se odlučio vratiti na križanje Ilijine glavice ‘smotati’ kroz Bogišićev park, pored Medicinske škole, vrlo uskom i ‘zakrčenom’ Volantinom ulicom.
Što o ovom prometnom rješenju misle gradski vijećnici pročitajte u tiskanom izdanju DuLista, koji je u prodaji od srijede.