Godinu i pol dana dijeli nas od potpunog završetka strateškog projekta, izgradnje Pelješkog mosta s pristupnim cestama. Rekao je to premijer Andrej Plenković koji je ovog ponedjeljka, u sklopu posjete našoj županiji, obišao i radove u Komarni. Upravo danas stup na kopnu spajio se s prvim koji izvire iz mora. Riječ je o spajanju rasponske konstrukcije između prva dva stupa s kopnene strane, koji su se spojili elementom dužine 52 metra I teškim 587 tona.
-Ovo danas predstavlja važan korak u izgradnji Pelješkog mosta za kojeg očekujemo da bude spojen do kraja ove godine, a da bi sve skupa funkcioniralo, dovršetak svih pristupnih cesta bi trebao biti do lipnja 2022. Dakle, godinu i pol dana smo pred funkcionalnim Pelješkim mostom i spajanjem juga Hrvatske s ostatkom zemlje, što je ključan zadatak i naš cilj, a to je osigurati integritet teritorija RH – rekao je premijer te napomenuo kako je ovo strateški projekt vrijedan 520 milijuna eura, a koji se s 357 milijuna eura sufinancira EU sredstvima.
Predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić okupljenim je novinarima rekao kako radovi napreduju dobro.
-Danas povezujemo stup 2 i 3 sa segmentom rasponske konstrukcije koji je dugačak 52 metra i težak 587 tona. Svakog dana se sve očitije bližimo završetku radova koji su predviđeni za kraj ove godine.
Spajanje kopna s drugom stranom planirano je do kraja studenog, a nakon toga naravno još ima radova kao što su opremanje i ostalo. Očekujemo da bi do polovice siječnja 2022. most trebao biti završen – rekao je.
Novinare je zanimalo i hoće li se mostom moći prometovati i prije završetka pristupnih cesta. Škorić je odgovorio potvrdno, što će se omogućiti izgradnjom čvora Brijesta.
-Most će se moći koristiti kad prođe tehnički pregled. Radimo aktivnosti na izgradnji čvora Brijesta kojim će se omogućiti korištenje mosta za osobne automobile i vozila do 7,5 tona. Oni bi se s mosta mogli spustiti na čvor Brijesta i dalje voziti županijskom prometnicom i most bi bio u funkciji – rekao je Škorić.
Obje dionice pristupnih cesta trebale bi biti gotove u isto vrijeme, dakle u lipnju 2020. godine unatoč početnom kašnjenju grčke tvrtke.
-Zastoji su izazvani koronakrizom, ali nakon toga radovi idu planiranom dinamikom, no taj zaostatak još stoji. Međutim, grčka tvrtka je imala kraći rok za završetak svoje dionice od Strabaga pa bi trebali završiti u isto vrijeme – rekao je.