Iza nas je još jedna godina uspješnog poslovanja u kojoj smo ostvarili 49 tisuća dolazaka što je 12 posto više u odnosu na sezonu 2017. i 4 milijuna kuna dobiti.
Svi hoteli do samog sezonskog zatvaranja imali su odličnu popunjenost. Za napomenuti je kako su hoteli Uvala i Splendid počeli raditi dva mjeseca ranije od uobičajenog zbog dogovorenih poslova iz grupnog segmenta. Na taj način ostvarena su dva dodatna mjeseca rada za navedene hotelske kuće. Sukladno planu poslovanja i planiranim investicijama, u pripremi sezone ulagalo se u obnovu smještajnih jedinica, energetskih sustava hotela i uređenje kupaonica u tri hotela. Najveća investicija u 2018. bila je kompletna obnova kuhinje i restorana hotela Vis. Generalno, proteklu godinu smatramo izrazito uspješnom, sve što smo planirali je ostvareno, a u pojedinim segmentima, i više od ostvarenog – rekao je predsjednik Uprave Hotela Maestral Julijo Srgota komentirajući još jednu uspješnu godinu ove hotelske kuće. Za DuList govori o planovima za 2019., dubrovačkoj turističkoj sceni, problemu radne snage, ali i što očekuje novog vlasnika kad se Hoteli Maestral prodaju.
Novouređeni malonogometni teren s umjetnom travom hotela Adriatic također je jedan od projekata koji se pokazao uspješnim.
Riječ je o bivšem teniskom terenu koji je prenamijenjen u malonogometni teren s umjetnom travom. Ovaj projekt se pokazao kao zanimljiv sadržaj, ne samo našim gostima već i domaćima koji ga osim za nogomet često koriste i kao mjesto za organiziranje i proslavu dječjih rođendana.
Koji su planovi za 2019. godinu?
Cilj poslovnog plana za 2019. godinu je biti uspješniji od prethodne godine temeljem čega je planirano ostvarenje 4 posto više poslovnog prihoda i dobiti. Najveće investicije u ovoj godini su potpuna obnova Adriatica Roomsa i njegovo spajanje s glavnom kućom hotela Komodor čime bismo ovaj objekt podigli na tri zvjezdice. Osim toga, u sobama hotela Adriatic izvršit će se zamjena namještaja. Pripremni radovi započeli su već u 2018. godini, a završit će se do 15. travnja ove godine. Na ovaj način povećat će se kvaliteta usluge i cijena smještaja. Odlučeno je napraviti bolji i cjelovitiji proizvod, prihvatljiv današnjem tržištu i gostima. Za sada su reagiranja tržišta jako dobra.
Kakvom opisujete dubrovačku turističku scenu?
Svjesni smo kako je Dubrovnik kao destinacija dosegao određene vrhunce u turizmu. Dodatan broj turista je uvijek dobrodošao, međutim kvalitetna usluga je nešto na čemu je potrebno kontinuirano raditi. Primjetan trend je skraćeni boravak gostiju. U Hotelima Maestral prosjek ostajanja gostiju s 3,5 dana pao je na 3,2 već u razdoblju između sezona 2017. i 2018. Trendovi u putovanjima su se značajno promijenili. Stoga gosti putuju više puta godišnje te se na taj način u destinaciji kraće i zadržavaju. Ovo su pokazatelji zbog kojih trebamo intenzivno razmišljati na koji način produžiti boravak gostiju. Dužim boravkom od dosadašnjeg, gost ima priliku bolje upoznati samu destinaciju.
No, Vi se možete pohvaliti gostima koji već dugi niz godina biraju Hotele Maestral za odmor?
Tako je, u naše hotele gosti se rado vraćaju. Među njima bih izdvojio gospodina Ljubića koji je vjeran Maestralima preko 40 godina, odsjeda uvijek u istoj sobi i za njega hotel Splendid predstavlja drugi dom. Takav tip gostiju u današnjem je turističkom svijetu sve manje prisutan. Živopisna sjećanja gospodina Ljubića na ta prošla vremena otkrivaju i danas zanimljive anegdote uz podsjećanje na ljude koji su nekad tu radili. Takvim gostima uvijek iznova zahvaljujemo na njihovoj vjernosti. Da nema topline ljudskog odnosa koja se sve više gubi u turizmu, oni se sigurno ne bi ponovno vraćali. Njihova dugogodišnja vjernost pokazatelj je kako radimo dobar posao. Vezano za dugogodišnje trendove boravka u Hotelima Maestral britansko tržište je već tradicionalno na prvom mjestu. Unatoč Brexitu, postoje dobre naznake kako će se taj trend nastaviti i u sezoni 2019. Nakon britanskog tržišta, slijedi skandinavsko, francusko, njemačko… Zapravo, kompletno tržište Europe ‘drži’ 60 posto dolazaka. Primjetna razlika u posljednjih nekoliko godina stvara se jačanjem azijskog tržišta. Gosti s tog tržišta ‘popunili’ su predsezonu i posezonu, odnosno – produžili sezonu.
Problem radne snage prisutan je skoro u svim gospodarskim sektorima, ne samo u turizmu. Jeste li možda imali problema po pitanju pronalaska radne snage?
Pitanje radne snage u 2019. godini za Hotele Maestral ne predstavlja problem jer imamo kadar koji se sastoji od naših dugogodišnjih zaposlenika. S druge strane, trećina zaposlenika su sezonci, od kojih se većina rado vraća raditi u Maestrale. Nedavno je raspisan natječaj i za 40 radnih mjesta za koje je pristiglo preko 100 ponuda. Inače, u turizmu veliki problem predstavlja nedostatak radne snage kojeg u našem slučaju rješavamo sa sezoncima koji se godinama vraćaju raditi u naše hotele.
Sala za vjenčanja u Adriaticu brojnim je Dubrovčanima prvi izbor.
Protekla godina u segmentu vjenčanja u Adriaticu bila je izrazito uspješna, a za 2019. godinu najave su još i bolje. Naime, očekujemo porast od 30 posto. Moram priznati kako mi je izrazito drago, prvenstveno što su većina korisnika naši, domaći ljudi. Sala u hotelu Adriatic prima do 300 ljudi i svi prepoznaju i hvale dobru uslugu, ali i hranu, pogotovo poznati rižot. Drago mi je što je povratna informacija nakon toliko godina i dalje jako dobra.
Protekle godine proslavili ste veliku obljetnicu.
Tako je. Protekle godine proslavili smo 80 godina postojanja Hotela Splendid, ali dodao bih kako smo prije tri godine proslavili i 80 godina rada Hotela Maestral, počevši od godišnjice službenog otvaranja hotela Komodor. Velika je ovo obljetnica, budući da hotel Splendid kontinuirano radi s manjim obnovama. Splendid je ostavio trag u dubrovačkom turizmu koji je zaista nemjerljiv i riječ je o živoj povijesti dubrovačkog turizma. To je nešto što trebamo, daljnjim ulaganjima i brigom, posebno paziti. Vjerujem kako Splendid, koji se nalazi na lijepoj poziciji, svi gledaju kao biser Maestrala. Osamdeset godina u životu čovjeka predstavlja svojevrstan kraj života, no mislim kako 80 godina Splendida predstavlja jedno veliko iskustvo, no njegove najbolje godine tek dolaze.
Krajem studenog protekle godine CERP je produžio rok za sklapanje ugovora o prodaji Hotela Maestral. Kad se Hoteli Maestral prodaju, što očekuje novog vlasnika?
Država je odredila kako hotelske kuće nisu tvrtke od strateškog interesa. Moram priznati kako nemam puno informacija oko prodaje, osim kako je produljen rok za potpisivanje ugovora. Mogu samo pretpostaviti kako Ministarstvo državne imovine želi napraviti kvalitetnu prodaju Hotela Maestral te naći odličnog strateškog partnera. Država ih kao dobar domaćin hotela ne želi prodati bez kvalitetne rasprave. Vjerujem kako je vrijeme uzeto kako bi se kvalitetno odredile stavke iz ugovora, ali i odredilo kako bi Maestrali trebali izgledati u budućnosti. Ministarstvo ovoj prodaji pristupa ozbiljno i ne želi si dozvoliti pogreške. Bitno je u svemu istaknuti kako je Hotelima Maestral potrebna velika investicija. Svaki potencijalni investitor koji želi uložiti te zaposliti ove vrijedne ljude, a u konačnici unaprijediti dubrovački turizam, apsolutno je dobrodošao. Ljudi koji su obišli tvrtku izrazili su želju gradnje te su prepoznali potencijal Maestrala. Reakcije su pozitivne, pogotovo po pitanju pozicije koja je i jedna od ljepših na prostoru Dubrovnika. Kad nas vlasnik, odnosno država te preko nje produžena ruka CERP obavijesti, znat ćemo kakva je konačna situacija.
Tehnički detalj koji je već trebao biti obavljen
Ministar državne imovine Goran Marić rekao je za DuList kako je ‘CERP proveo transparentan natječaj na koji su pristigle tri ponude’. — Upravno vijeće CERP-a je početkom studenog donijelo odluku o odabiru najpovoljnije ponude u iznosu od 153,5 milijuna kuna tvrtke PND Strategija. Prihvaćena je obvezujuća ponuda PND-a i time su stvorene pretpostavke da CERP sklopi ugovor s kupcem – istaknuo je ministar, a na pitanje u kojoj je fazi potpisivanje ugovora ministar odgovara: — Nisam u CERP-u, ministar sam državne imovine. To je tehnički detalj koji je već trebao biti obavljen. Očekujem da ravnatelj CERP-a to što prije realizira jer će odmah po potpisu 153,5 milijuna kuna biti uplaćeno u državni proračun. Od novog vlasnika očekujem nova ulaganja koja će rezultirati većom zaposlenošću i podizanjem kvalitete hotela na najmanje 4 zvjezdice – zaključio je Marić.
Objavljeno u tiskanom izdanju DuLista 6. veljače 2019.