Ovog ponedjeljka u upravi JGP Libertas sklopljen je dodatak kolektivnom ugovoru po kojem će se smjenski rad honorirati s dodatnih 10 posto na plaću.
-Libertas je jedan veliki sustav koji broji 300 ljudi. Dnevno ljude prevozi 70-ak autobusa, a sve njih netko vozi, održava, pere i čisti. Zato nam je drago da smo našli adekvatan način za honorirati rad. Okvirni godišnji trošak Libertasa za veće plaće po ovom dodatku kolektivnom ugovoru bit će oko milijun i sto tisuća kuna – rekao je direktor Libertasa Franko Mekišić.
Na novinarski upit o međuljudskim odnosima u Libertasu, novi je direktor istaknuo kako vodi dijalog pojedinačno sa svim radnicima i predstavnicima radnika te da ‘nema nikakvih zamjerki jer sve teče besprijekorno’.
Na pitanje o pritužbama građana na ukinute linije Mekišić je odgovorio kako se u ovih mjesec dana otkako je na čelu Libertasa radi na tom pitanju i to u ‘pozitivnom smislu za građane’. Sindikalni povjerenik Libertasa Pero Matuško naglasio je kako je zadovoljan novim potpisanim dodatkom kolektivnom ugovoru.
-Čim nešto dobijemo, znači da idemo u nešto boljem smjeru. Za početak 10 posto je dovoljno. Težimo boljemu, idemo korak po korak naprijed. Svjesni smo situacije u kojoj se nalazimo. Tko bude radio u smjenama, plaća bi mu mogla biti veća za 300 do 400 kuna, ovisno koliko tko radi u smjeni – naglasio je Matuško.
Gradonačelnik Mato Franković istaknuo je da mu je drago što je potpisan dodatak kolektivnom ugovoru te da sada nastavljaju dalje s financijskom konsolidacijom Libertasa.
-Na sutrašnjoj sjednici Gradskog vijeća idemo i na potvrđivanje kreditiranja Libertasa za kupnju novih autobusa koji će ponajprije biti financirani europskim sredstvima, a onda manjim dijelom i vlastitim sredstvima Libertasa. Za godinu dana nas očekuje kvalitetniji vozni park što će značiti i manje operativne troškove. Radi se na novom sustavu naplate, ali i novom sustavu prometnih linija na području grada i šire. Siguran sam da će Libertas za godinu do godine i pol dana imati vozni red koji će biti učinkovitiji i kvalitetniji. Potpisom PSO ugovora Grad se s općinama obvezao da će u slučaju da Libertas zabilježi financijski gubitak, biti dužan taj gubitak nadoknaditi do razine dovođenja tvrtke na nulu. U 2020. ta obveza Grada iznosila je malo više od 3 milijuna kuna, ove godine vjerujemo da će biti manja s obzirom na dobro poslovanje Libertasa – rekao je gradonačelnik.
Franković je podsjetio kako je ova Gradska uprava Libertas naslijedila s ‘brojnim problemima i minusom od 12 milijuna kuna, da tvrtka uopće nije koristila EU sredstva, a radnicima nije bio plaćen prekovremeni rad’.
-Sve je to sanirano i riješeno i danas možemo reći da je Libertas stabilna tvrtka unatoč teškoj financijskoj situaciji. Danas me je revizija Grada Dubrovnika izvijestila da su završili reviziju poslovanja Libertasa i da su utvrdili da nema nijedne zamjerke u cjelokupnom poslovanju Libertasa. To je sjajno. A, treba u obzir uzeti i činjenicu da je Libertas u 2020. zabilježio 60 posto pada prometa – naglasio je Franković te dodao kako se revizija tvrtke odnosila na protekle četiri godine.
Grad Dubrovnik, dodao je Franković, godišnje financira Libertas sa 16 milijuna kuna, a taj iznos nekada se ‘penjao’ i do 30 milijuna kuna.
-Ove godine je to 16 milijuna. U Gradu ima više od 6800 besplatnih pokaza. Njih treba netko platiti, a plaća ih Grad. To je samo jedna od stavki koje Grad financira – zaključio je Franković.