Dolaskom Ubera u Zagreb ali i najavama o skorašnjem uvođenju te aplikacije u Dubrovniku predsjednik Udruženja obrtnika autotaksi prijevoznika Dubrovnik, Božo Miletić obratio se priopćenjem kojeg prenosimo u cjelosti:
“Nastavno na početak rada aplikacije Uber, na području Republike Hrvatske, ovim putem želim u ime Udruženja obrtnika autotaksi prijevoznika Dubrovnik, istaknuti kako je Zakonom o prijevozu u cestovnom prometu jasno definirano što je autotaksi prijevoz, kao i način na koji se postaje autotaksi prijevoznik.
Povodom medijskih natpisa o tome kako će vozači Uber-a moći biti svi oni koji imaju licencu za autotaksi prijevoz, primoran sam reagirati ovim dopisom te citirati članak 56. Zakon o prijevozu u cestovnom prometu RH, koji demantira spomenute medijske natpise
Članak 56.
„(1) Autotaksi prijevoz obavlja se na temelju ovoga Zakona i propisa koji u skladu s ovim Zakonom donosi nadležno tijelo jedne ili više jedinica lokalne samouprave, odnosno Grada Zagreba.
(2) Autotaksi prijevoz obavlja se na temelju dozvole, ako je to utvrđeno propisom iz stavka 1. ovoga članka.“ (…) (…)
Što se tiče licenca za obavljanje autotaksi prijevoza, napomenuo bih kako se u onim jedinicama lokalne samouprave, koje izdaju dozvole za obavljanje autotaksi prijevoza, sa licenciom ne može aktivirati obrt ni početi obavljati autotaksi prijevoz, bez spomenute dozvole.
Svima nam je poznato kako Uber u praksi funkcionira, bar u onim zemljama u kojima Uber nije zabranjen, korisnik naruči Uber vozilo putem aplikacije, te korisniku na adresu dolazi određeno vozilo, kojim upravlja vozač koji bi trebao imati potpisan ugovor sa Uber-om.
Što hoće reći, kako se radi o klasičnom „call centru“, te kako Uber želi doći na tržište Republike Hrvatske, s nečim što u Dubrovniku i Hrvatskoj već postoji.
U Hrvatskoj, sukladno hrvatskim zakonima, bi to jedino donekle moglo funkcionirati na način da mi autotaksi prijevoznici, koji imamo vežeće licence kao i dozvole za obavljanje autotaksi prijevoza sklopimo ugovore s Uber-om i budemo na jedan određeni način Uberovi vozači i da vozimo po cijenama i uvijetima koje bi nam određivao netko tko vjerojatno nikada nije niti bio u Hrvatskoj niti u Dubrovniku.
Međutim, obzirom da u Zakonu o prijevozu u cestovnom prometu stoji kako jednice lokalne samouprave određuju visinu cijene autotaksi prijevoza, smatram, kako bi Uber kršio zakone i druge propise koji su doneseni u skladu sa zakonima RH, ako bi išao sa nižim cijenama od onih koje je jednica lokalne samouprave, svojim aktom, najčešće Odlukom o autotaksi prijevozu propisala kao nepromjenjivima.
Bitno je naglasiti kako je za dobiti licencu kao i dozvolu za obavljanje autoaksi prijevoza potrebno jako puno dokumenata, od potvrda o nekažnjavanju do posebnih ispita o početnim kvalifikacijama i poznavanju osnovnih podataka o kulturnim, gospodarskim, turističkim, prometnim i drugim značajnim objektima i znamenitostima na području jedinice lokalne samouprave u kojoj se traži licencija, odnosno dozvola. Stoga, dolazak Ubera u Hrvatsku, kao i način rada koji je po zemljama svijeta, nije u skladu s važećim zakonskim propisima RH.
Udruženje obrtnika autotaksi prijevoznika Dubrovnik, izradilo je svoju aplikaciju za naručivanje autotaksi vozila bez potrebe za pozivom, koja od 1. studenog kreće s radom uz promotivne cijene vožnji. Tako će cijena prijevoza na potezu od Zlatnog potoka do Kantafiga iznositi 30 kuna, dok će cijena prijevoza do Župe Dubrovačke i Mokošice iznositi 75 kuna.
Dovoljno je aplikaciju pronaći na google play-u i app storeu pod imenom „Dubrovnik taxi client“ te je besplatno instalirati na svoje pametne telefone i pritiskom na jedno dugme možete naručiti taksi, i to sve bez da riskirate tko će doći po Vas, kao što je slučaj kod Uberovih vozača, koji nemaju baš nikave provjere, a često niti početene kvalifikacije.”
Božo Miletić, predsjednik Udruženja obrtnika autotaksi prijevoznika Dubrovnik