Hrvatska

POKAZUJE GOOGLE TRENDS U Hrvatsku stiže dva milijuna njemačkih turista, Dubrovnik im prvi na listi interesa

turisti12

Posljednjih godina u svijetu vlada sve veći interes za predviđanje turističke potražnje korištenjem aplikacije Google Trends jer potencijalni turisti preko interneta pretražuju odredišta koja žele posjetiti, i to u 84 posto slučajeva imena gradova, a u 14 posto slučajeva imena država, piše Večernji.

Tako je napravljena i prva studija tog tipa u Hrvatskoj. Prema istraživanju politologa i povjesničara Tade Jurića s Hrvatskog katoličkog sveučilišta, njemačkih turista, koji su najzastupljeniji u Hrvatskoj i čine trećinu svih posjeta, u srpnju i kolovozu trebalo bi biti 15 posto više nego lani. Podaci pokazuju da će Hrvatsku posjetiti dva milijuna njemačkih turista, što je i dalje manje od prosjeka prethodnih godina koji je iznosio oko 2,8 milijuna, ali je ipak za pola milijuna više nego 2020.

Dubrovnik, Zadar, Umag…

Rezultati predviđaju i oporavak turizma Grada Zagreba za 20-25 posto u usporedbi s prošlom godinom. I kod pretraživanja u ožujku i travnju svih pet naših najposjećenijih odredišta, Dubrovnik, Plitvička jezera, Istra, Zagreb, Makarska, uočava se porast interesa Nijemaca.

Lani u srpnju najveći udio u ukupnim noćenjima u Hrvatskoj ostvarili su turisti iz Njemačke s 4,4 milijuna noćenja, zatim slijede Slovenci, domaći i Poljaci. Koliko su njemačkim turistima u vrijeme pandemije pitanja vezana uz sigurni turizam važna, pokazuje činjenica zabrinutosti zbog mjera suzbijanja koronavirusa u Hrvatskoj koja se ogleda u intenzivnom pretraživanju pojmova poput “COVID“, “Impfung“ (cijepljenje), “Mundschutzmaske“ (zaštitne maske), “COVID Test“ + “Kroatien“. Da bi njemačkih turista ove godine trebalo biti 15 posto više nego lani, pokazuje Jurićeva analiza pretraživanja i upita s njemačkog tržišta iz travnja preko aplikacija Google web, YouTube i Google Photo. Jurić je i analizirao pretraživanja u Njemačkoj koja se odnose na turističke destinacije, hotelske lance s ponudom turističkih aranžmana u Hrvatskoj od 27. travnja 2017. do 27. travnja 2021. Analiza ukazuje na pad pretraživanja u prosjeku od 10 posto u razdoblju ožujak-travanj 2021. u usporedbi s istim mjesecima prije pandemije. U usporedbi s 2020., uočava se porast pretraživanja od 18 posto. Pretraživanja pojmova “Dubrovnik“, “Zadar“ i “Umag“ u ožujku i travnju 2021. u prosjeku su manja za 20-25 posto u usporedbi s istim razdobljima pretpandemijskog razdoblja. Kamping-odredišta “Plava laguna“, “Camping Savudrija“, “Camping Stella Maris“ i “Camping Strasko“ od travnja 2017. do travnja 2021. pokazuju najslabiji oporavak potražnje, što je moguće, kaže Jurić, povezano s činjenicom da je pretraživanje provedeno prerano, u travnju 2021.

Kamping-odredišta više su posjećena od rujna do listopada, a razlika između pretraživanja i posjeta najčešće iznosi tri mjeseca.

– Prognoze o ovogodišnjem porastu dolazaka njemačkih turista povezane su s epidemiološkom situacijom, ali svi nalazi dobiveni putem digitalne demografije ukazuju da se očekuje veliki oporavak turizma. Osjećaj zdravstvene sigurnosti u turizmu postao je jedan od najvažnijih dojmova i izazova za destinaciju, ali i sve dionike u turizmu – kaže Jurić i dodaje da je hrvatski javnozdravstveni sustav dosad “neprimjetno“ i neizravno radio za potrebe turizma. No danas kada je preopterećen i kada je uočen nedostatak medicinskog osoblja važnim drži usmjeriti pažnju na njegovo jačanje, kao i na činjenicu iseljavanja medicinskog osoblja. Ako se građani budu odgovorno ponašali i ako epidemiološka situacija ostane i dalje dobra, nema razloga za brigu oko turizma.

Više pročitajte ovdje.

Pročitajte još

Penava otkrio tko će biti Dabrov nasljednik

Dulist

DOLAZI DO POVEĆANJA NAKNADE ZA BOLOVANJE? Evo koja je cifra u pitanju i tko sve ima pravo na nju

Dulist

NOVI PODACI POREZNE Broj računa porastao za 2 posto u odnosu na prošlu subotu

Dulist