Posljednjih godina u svijetu vlada sve veći interes za predviđanje turističke potražnje korištenjem aplikacije Google Trends jer potencijalni turisti preko interneta pretražuju odredišta koja žele posjetiti, i to u 84 posto slučajeva imena gradova, a u 14 posto slučajeva imena država, piše Večernji.
Tako je napravljena i prva studija tog tipa u Hrvatskoj. Prema istraživanju politologa i povjesničara Tade Jurića s Hrvatskog katoličkog sveučilišta, njemačkih turista, koji su najzastupljeniji u Hrvatskoj i čine trećinu svih posjeta, u srpnju i kolovozu trebalo bi biti 15 posto više nego lani. Podaci pokazuju da će Hrvatsku posjetiti dva milijuna njemačkih turista, što je i dalje manje od prosjeka prethodnih godina koji je iznosio oko 2,8 milijuna, ali je ipak za pola milijuna više nego 2020.
Dubrovnik, Zadar, Umag…
Rezultati predviđaju i oporavak turizma Grada Zagreba za 20-25 posto u usporedbi s prošlom godinom. I kod pretraživanja u ožujku i travnju svih pet naših najposjećenijih odredišta, Dubrovnik, Plitvička jezera, Istra, Zagreb, Makarska, uočava se porast interesa Nijemaca.
Lani u srpnju najveći udio u ukupnim noćenjima u Hrvatskoj ostvarili su turisti iz Njemačke s 4,4 milijuna noćenja, zatim slijede Slovenci, domaći i Poljaci. Koliko su njemačkim turistima u vrijeme pandemije pitanja vezana uz sigurni turizam važna, pokazuje činjenica zabrinutosti zbog mjera suzbijanja koronavirusa u Hrvatskoj koja se ogleda u intenzivnom pretraživanju pojmova poput “COVID“, “Impfung“ (cijepljenje), “Mundschutzmaske“ (zaštitne maske), “COVID Test“ + “Kroatien“. Da bi njemačkih turista ove godine trebalo biti 15 posto više nego lani, pokazuje Jurićeva analiza pretraživanja i upita s njemačkog tržišta iz travnja preko aplikacija Google web, YouTube i Google Photo. Jurić je i analizirao pretraživanja u Njemačkoj koja se odnose na turističke destinacije, hotelske lance s ponudom turističkih aranžmana u Hrvatskoj od 27. travnja 2017. do 27. travnja 2021. Analiza ukazuje na pad pretraživanja u prosjeku od 10 posto u razdoblju ožujak-travanj 2021. u usporedbi s istim mjesecima prije pandemije. U usporedbi s 2020., uočava se porast pretraživanja od 18 posto. Pretraživanja pojmova “Dubrovnik“, “Zadar“ i “Umag“ u ožujku i travnju 2021. u prosjeku su manja za 20-25 posto u usporedbi s istim razdobljima pretpandemijskog razdoblja. Kamping-odredišta “Plava laguna“, “Camping Savudrija“, “Camping Stella Maris“ i “Camping Strasko“ od travnja 2017. do travnja 2021. pokazuju najslabiji oporavak potražnje, što je moguće, kaže Jurić, povezano s činjenicom da je pretraživanje provedeno prerano, u travnju 2021.
Kamping-odredišta više su posjećena od rujna do listopada, a razlika između pretraživanja i posjeta najčešće iznosi tri mjeseca.
– Prognoze o ovogodišnjem porastu dolazaka njemačkih turista povezane su s epidemiološkom situacijom, ali svi nalazi dobiveni putem digitalne demografije ukazuju da se očekuje veliki oporavak turizma. Osjećaj zdravstvene sigurnosti u turizmu postao je jedan od najvažnijih dojmova i izazova za destinaciju, ali i sve dionike u turizmu – kaže Jurić i dodaje da je hrvatski javnozdravstveni sustav dosad “neprimjetno“ i neizravno radio za potrebe turizma. No danas kada je preopterećen i kada je uočen nedostatak medicinskog osoblja važnim drži usmjeriti pažnju na njegovo jačanje, kao i na činjenicu iseljavanja medicinskog osoblja. Ako se građani budu odgovorno ponašali i ako epidemiološka situacija ostane i dalje dobra, nema razloga za brigu oko turizma.
Više pročitajte ovdje.