U želji da zabilježimo više zbivanja u našem jazzu, stižemo i do Dubrovnika – grada koji se baš ne može pohvaliti jazz-scenom, zapisao je u novom izdanju časopisa ‘Vijenac’ Matice hrvatske Mladen Mazur, legendarni jazz publicist, povjesničar, kritičar i producent.
Prenosimo njegovu kritiku, nazvanu ‘Ivan Bonačić i njegov Kraken’ a originalni napis možete potražiti ovdje.
Izuzev Dubrovačkih ljetnih igara koje ugošćuju i jazz te već legendarnoga Džemala Džemu Cakića, trubača sa smislom za jazz-interpretaciju i improvizaciju kojega rijetko čujemo, a koji se uz ostalo i potvrdio na jednom od sad već davnih zagrebačkih Jazz Fairova. U zadnje vrijeme pojavljuju se i u toj sferi neki mlađi glazbenici na koje vrijedi upozoriti.
To su dvije mlade pjevačice – Maja Grgić s već zabilježenom međunarodnom edukacijom i većim brojem džezističkih nastupa te fuzijska vokalistica Ines Tričković, koja se nedavno vratila iz Kine, a javlja se sve više i mladi bubnjar Alan Polzer, diplomant škole za jazz u Grazu. Sada imamo i dubrovačku promociju diska-prvijenca mladoga sopran- i tenor-saksofonista te flautista Ivana Bonačića, koji živi na relaciji Dubrovnik-Zagreb.
Disk je nazvan Kraken prema Bonačićevu trodijelnom originalu, vrsti moderne jazz-suite, predstavljenom na albumu istog imena. Naslovi ostalih Bonačićevih originalnih skladbi su: Your Eyes In The Sunrise, Vague Truth i Raven’s Dilemma. U kvartetu autora, uz Bonačića (Dubrovnik, 1988) na disku slušamo gitarista Filipa Gavranovića, poznatog i kao Pippo Corvino, orguljaša Viktora Lipića, supruga i suradnika naše jazz-pjevačice makedonskog porijekla Valerije Nikolovske te bubnjara Adriana Bernobića.
Dubrovačka je promocija prvoga diska kvarteta Ivana Bonačića održana 3. siječnja u sklopu ovogodišnjega Dubrovačkog zimskog festivala, a promotor je bio Vido Peručić, poznati dugogodišnji voditelj emisija o jazzu na dubrovačkom radiju, jedan od prvih pokretača dubrovačkog Jazz kluba i organizator nekadašnjega međunarodnog jazz-festivala u tom gradu. Promotivni je koncert Bonačićeva kvarteta ocijenio najvišom ocjenom, naglasivši smisao za jazz-kreaciju. Ivan Bonačić je nakon umjetničke škole Luka Sorkočevića u Dubrovniku (učio je klarinet i saksofon u klasi Eduarda Marčića) upisao studij na odjelu za jazz Univerziteta za glazbu i primijenjene umjetnosti u Grazu. Tu je u klasi multisaksofonista Karla-Heinza Miklina i diplomirao 2014.
Tijekom studija svirao je s brojnim tamošnjim ekspertima, kao što su Ed Neumeister, Don Menza, Michael Abene, Louis Bonila, Carla Bley i neki drugi mahom stilski različito orijentirani jazz-glazbenici. Na disku Kraken, u izvedbama kojih se predstavlja već kao zreo jazz-glazbenik stilski i idejno modernih usmjerenja i dobre dinamike, daje mu vrlo obećavajuće mjesto.
Bit će zanimljivo poslušati Bonačićeve sljedeće diskografske projekte te vidjeti u kojem će se on smjeru kao instrumentalist i skladatelj džezistički dalje razvijati. Valja spomenuti i da je disk izdan 15. prosinca prošle godine, a snimljen još 6. i 7. veljače 2017, izdavač je Geenger Records iz Zaboka, dok je autor vizualizacije diska Dubrovčanin Marojica Maro Mitrović.