Pravo na stan ostvarilo 17 dubrovačkih obitelji
Nakon provedenog Javnog poziva za prikupljanje zahtjeva za davanje u najam stanova u vlasništvu Grada Dubrovnika u svrhu rješavanja stambenog pitanja mladih i mladih obitelji na području Grada Dubrovnika, koji je bio otvoren od 5. veljače do 22. ožujka 2022. godine, Povjerenstvo za administrativnu provjeru pristupilo je javnom otvaranju zaprimljenih zahtjeva. Svi zainteresirani sugrađani mogli su pratiti otvaranje koje se prenosilo uživo. Nakon što je utvrđena sva pristigla dokumentacija za ukupno 153 zahtjeva Povjerenstvo za administrativnu provjeru detaljno je pregledalo dokumentaciju. Utvrđeno je kako je 17 podnositelja zahtjeva predalo pravovremeno potpunu i ispravnu dokumentaciju. Uvidom je utvrđeno kako u 71 % zahtjeva podnositelji posjeduju dokumentaciju propisanu ovim javnim pozivom, ali istu nisu priložili u ispravnom obliku, odnosno formi kako je naznačeno u Odluci i Javnom pozivu. Oni zahtjevi koji su administrativno zadovoljili, njih 17, upućeno je Povjerenstvu za bodovanje koje je sukladno Odluci i javnom pozivu bodovalo navedene zahtjeve. Nadalje, tijekom ovog tjedna Grad Dubrovnik omogućio je uvid u dokumentaciju svim podnositeljima zahtjeva gdje će im članovi povjerenstava detaljno obrazložiti sve ono što je utvrđeno pregledom njihovog zahtjeva. Nakon uvida zainteresiranih, u ponedjeljak, 2. svibnja, sukladno Odluci, objavit će se prijedlog Liste reda prvenstva na koju će Podnositelji zahtjeva službeno imati pravo prigovora u roku od 8 dana od dana objave. Pravo na prigovor odnosi se na utvrđeni redoslijed u prijedlogu Liste reda prvenstva odnosno na neuvrštavanje na prijedlog Liste reda prvenstva. Nakon što Povjerenstvo za rješavanje prigovora odluči o prigovorima, na prijedlog Povjerenstva za provedbu postupka i odlučivanje o najmu stanova Gradonačelnik utvrđuje Konačnu listu reda prvenstva, a nakon čega će se pristupiti potpisivanju ugovora i dodjeli stanova.
Po okončanju postupka Grad Dubrovnik će raspisati novi Javni poziv za dodjelu preostalih 26 stanova pod istim uvjetima.
Predstavljen novi sustav gospodarenja otpadom
Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković i član Uprave tvrtke Čistoća Marko Iveković predstavili su prošlog četvrtka budući sustav gospodarenja otpadom na području grada, a koji je obveza implementirati sukladno novom Zakonu o gospodarenju otpadom. Izložen je novi model prikupljanja i naplate miješanog komunalnog otpada koji će imati za cilj smanjenje količine miješanog komunalnog otpada te povećati odvajane i recikliranje. Gradonačelnik Franković ovom je prilikom istaknuo kako je Grad Dubrovnik pokrenuo Javno savjetovanje o Odluci kojom se regulira način pružanja usluge sakupljanja komunalnog otpada na području grada te je pozvao građane, ali i cjelokupnu javnost da se uključe u proces donošenja akta. U Dubrovniku će se implementirati kombinirani sustav gospodarenja otpadom, i to korištenjem usluge putem odlagališta na javnim površinama te dijelom, gdje je to moguće i prikladno, korištenjem vlastitih spremnika. Javna odlagališta sadržavat će spremnike za papir/karton, plastičnu, staklenu i metalnu ambalažu, biootpad te za miješani komunalni otpad. Govoreći o novom modelu naplate sakupljanja miješanog komunalnog otpada direktor Čistoće Iveković kazao je kako će se on sastojati od dva dijela, fiksnog i varijabilnog. Uredno odloženi papir/karton, plastična, staklena i metalna ambalaža te biootpad neće se naplaćivati, odnosno taj trošak bit će sadržan u fiksnom dijelu računa. Cijena obvezne minimalne javne usluge (fiksni dio) jedinstvena je na čitavom području pružanja usluge i s PDV-om iznosi 61 kunu. Rečeno je kako je prijedlog formiran tako da predstavlja realan trošak za navedenu uslugu sukladno zakonskom propisu te u Hrvatskoj ima primjera skupljih i jeftinijih fiksnih iznosa, međutim, Grad Dubrovnik među njima ima najveći trošak zbrinjavanja otpada s obzirom na udaljenost odlagališta koja seže i do 600 kilometara od jedinice lokalne samouprave. Miješani komunalni otpad naplaćivat će se prema predanim količina, a odlagat će se kroz uređaj na samom spremniku – otpadomjer. Svaki korisnik posjedovat će vlastitu karticu za otvaranje i prijavu korištenja uređaja. Mjesečni račun ovisit će o broju otvaranja/korištenja otpadomjera. Direktor Iveković zaključio je kako je riječ je o pravednijem sustavu s obzirom na to da se provodi prema načelu ‘onečišćivač plaća’ i omogućuje individualizaciju naplate po količini miješanog komunalnog otpada za svako pojedino kućanstvo i gospodarski objekt.
Aktualnosti Grada Dubrovnika iz tiskanog izdanja DuLista od 27. travnja 2022.