Iako je rješenje o izvedenom stanju izdano još u lipnju 2017. godine, zgrada na adresi Ćira Carića 3, poznatija kao ‘Pentagon’, još nije imovinsko-pravno riješena, odnosno niti je etažirana niti su vlasnici uknjiženi u zemljišnim knjigama. Kao takva ne može imati niti upravitelja, suvlasnici ne plaćaju pričuvu pa zapravo naočigled svih ovo zdanje u kojem je suvlasnik i Grad Dubrovnik propada. Inače, riječ je o zgradi bivšeg Hotelsko turističkog poduzeća ‘Dubrovnik’, koji se još 1991. godine podijelio na 18 poduzeća. U Pentagonu su bili smještene zajedničke službe ovog nekadašnjeg dubrovačkog turističkog diva. Ugovorom o međusobnim odnosima poduzeća koja su nastala podjelom HTP Dubrovnik iz 1993. godine raspoređeno je i pravo vlasništva na nekretninama, među kojima je i ova zgrada. Dijelovi nekretnine raspoređeni su tako na Imperial, HTP Bellevue, HTP Lero, HTP Cavtat, HTTP Park, HTP Sumratin – Zagreb, HTP Neptun, HTP Plat, HTP Župa, Praonicu Plat, HTP Lapad, HTP Petka, HTP Stadion, HTP Koločep, HTP Lopud i HTP Jadran, dio je pripao ostalim pravnim sljednicima HTP Dubrovnik, a dio (3343/10000) HTC-u Dubrava – Babin kuk. Upravo taj dio Dubrave – Babin kuka danas je u vlasništvu Grada Dubrovnika, odnosno nekih 33 posto.
Utvrđuje se vlaništvo
Prvi ‘gradski’ stanari u Pentagon su, podsjetimo uselili u kolovozu 2011. godine u vrijeme mandata Andra Vlahušića. Predvodnicu su činili djelatnici tada novog Upravnog odjela za promet, stanogradnju i razvojne projekte Dinka Mirića, a njihovom useljenju prethodilo je duže razdoblje uređivanja, preuređivanja, pituravanja i uljepšavanja. Još tada smo pisali kako je do sredine 2010. godine današnje prostore Gradske uprave koristio Babin kuk za što su u gradsku blagajnu uplaćivali najam od 163 tisuće kuna mjesečno. Inače, Grad Dubrovnik dobio je ovaj prostor u vlasništvo temeljem ugovora s HTC BABIN KUK d.d., a pod kapom Gradom je dio prizemlja te cijeli prvi kat ukupne površine 1305 m2.
— Ostatak zgrade nalazi se u vlasništvu različitih fizičkih i pravnih osoba te je Grad Dubrovnik u tijeku postupka utvrđivanja istih, a što je preduvjet za poduzimanje daljnjih radnji koje se odnose na etažiranje i uknjižbu predmetne zgrade u zemljišnim knjigama Općinskog suda u Dubrovniku – naveli su iz Grada Dubrovnika u odgovoru za DuList na pitanje zbog čega se ni četiri godine nakon postupka legalizacije zgrada nije etažirala te uknjižili vlasnici. Prisjetit ćemo se kako su nas još početkom 2012. godine uvjeravali kako se s postupkom etažiranja kreće odmah po useljenju gradskih odjela.
— Nakon što se završi preseljenje tri odjela Grad Dubrovnik će pokrenuti postupak etažiranja zgrade kako bi se adekvatno mogli podijeliti zajednički prostori, uključujući i postojeći parking, te zajednički troškovi između suvlasnika zgrade – odgovorio nam je 2012. tadašnji glasnogovornik Grada Dubrovnika. No, tada su očito smetnuli s uma i postupak legalizacije.
Uredili parking bez ostalih suvlasnika
Devet godina kasnije, nakon što je provedena legalizacija, Gradska uprava napominje da je sukladno pozitivnim zakonskim propisima prvotno potrebno utvrditi zemljište za redovitu uporabu zgrade, tj. ishoditi rješenje o utvrđivanju građevne čestice kako bi se na temelju istoga izvršila parcelacija i izradio elaborat etažiranja. Na temelju istoga, dodaju, potrebno je sklopiti međuvlasnički ugovor s ostalim suvlasnicima te ga provesti u zemljišnoj knjizi. Ovdje se treba još jednom vratiti u mandat bivšeg gradonačelnika Vlahušića te se prisjetiti kako je Grad bez odobrenja ostalih suvlasnika prisvojio zemljište južno od zgrade te napravio parking za svoje zaposlenike, koji je, usput rečeno, pod rampom.
Pa iako je prije preseljenja svojih ureda, Gradska uprava svoj prostor, ali i prostor na samom ulazu ušminkala, zgrada bez upravitelja, bez obzira radilo se tu o Domoupravi ili nekoj drugoj tvrtki koja se bavi tim poslom,
propada.
Grad ide u proceduru imenovanja upravitelja
Evo što nam na temu upravitelja, odgo¬vora Grad.
— Sukladno Zakonu o vlasništvu suvlasnici određene nekretnine većinom glasova biraju upravitelja nekretnine, a svoje međusobne odnose reguliraju međuvlasničkim ugovorom. Suvlasnici donose u pisanom obliku odluke o poduzimanju poslova redovite uprave za koje je potreban pristanak većine suvlasnika kao i izvanrednih poslova za koje je potrebna suglasnost svih suvlasnika nekretnine. Suvlasnici su dužni sudjelovati u upravljanju nekretninom, odrediti osobu koja će obavljati poslove zajedničkoga upravitelja i osnovati zajedničku pričuvu. Slijedom navedenog, Grad Dubrovnik kao jedan od suvlasnika predmetne nekretnine pokrenut će proceduru za imenovanje zajedničkog upravitelja predmetne zgrade – odgovaraju iz Gradske uprave. No, napomenuli su i kako je sukladno članku 88. Zakona o vlasništvu određeno da je svaki suvlasnik nekretnine ovlašten, neovisno o ostalima, zahtijevati od suda da svojom odlukom odredi između ostalog i postavljanje zajedničkoga upravitelja.
Za kraj, ostavili smo sasvim sigurno jedan od većih bisera iz mandata bivšeg gradonačelnika. Riječ je, naravno, o liftu koji nikada ne stiže. Ulazi u liftove u prizemlju ‘Pentagona’ su tijekom već spomenutog uređenja u procesu velike seobe gradskih odjela jednostavno prebojani, odnosno zatvoreni pa je, pisali smo prije 10 godina, od ‘lifta koji nikad ne stiže’ ostalo tek pozivno dugme – instalacija puna simbolike tog vremena.
Iz tiskanog izdanja DuLista od 17. ožujka 2021.