Dvanaest dana nakon puštanja u promet slobodno se može reći da su vozači jako dobro prihvatili Pelješki most. Prema podacima Hrvatskih cesta, do danas u 12 sati njime je u oba smjera prošlo 176.200 vozila. Samo danas do podneva preko njega je prošlo 6.498 vozila, prenosi Jutarnji list.
Najviše vozila, očekivano, preko mosta prođe vikendom. Tako je jučer prošlo 18.400, a prošlu nedjelju 18.076 vozila. Kroz tjedan je promet nešto manji. Ovisno o danu, broj vozila koja prođu preko mosta kreće se od 12 do 16 tisuća. Istovremeno, drastično je pao promet na graničnom prijelazu na izlazu i ulazu u Hrvatsku kod Neuma. Prema nekim procjenama i do 70 posto u odnosu na vrijeme prije postojanja mosta. Tome u prilog govore snimke s kamera HAK-a na Graničnom prijelazu Klek. S obje strane granice nema niti jednog automobila, a nekadašnje kolone vozila u ovo doba godine očito su stvar prošlosti.
Prvih dana nakon otvaranja most je okupiralo staro i mlado, pješaci i biciklisti. Svi su željeli vidjeti to čudo te su usprkos zabrani radoznalci krenuli pješice preko mosta, a bicikliste ste mogli presresti i u najdužem tunelu Debeli Brijeg. Sve je to evidentirano kamerama postavljenima duž mosta i trase pelješke ceste, a slika se 24 sata dnevno emitira na video zidu Centra za kontrolu prometa u Zaradežu.
U Hrvatskim cestama naglašavaju kako je posljednjih dana ipak znatno pao broj pješaka koji pješače mostom i biciklista koji se voze tunelom. Ipak, urodili su plodom apeli policije i Hrvatskih cesta, koji su ljudima poručili da ne krše prometne propise.
Do sada, srećom, na mostu i novoj pelješkoj cesti nije bilo prometnih nesreća, ali je zabilježeno više prometnih prekršaja. Uglavnom je riječ o kršenju ograničenja brzine ili pretjecanju u velikoj brzini preko pune linije na pelješkoj cesti. Policija je tako do sada pet puta zatražila od Hrvatskih cesta izuzeće snimke kako bi uhvatila nesavjesne vozače.
Osim toga, jedan kamion se pokušao polukružno okrenuti kod mosta te je srušio metalne stupiće, a kod odmorišta Komarna jedan je putnik slikao most dronom iz zraka i zaradio kaznu od policije. Naime, za snimanje mosta dronom potrebna vam je dozvola jer se most još uvijek vodi kao nedovršeni građevinski objekt pa je prema pravilima Državne geodetske uprave za snimanje iz zraka potrebna dozvola. U Hrvatskim cestama ističu kako imaju odličnu suradnju s policijom i ophodarima iz tvrtke Dubrovnik ceste, koju su angažirali za nadziranje stanja na mostu i cesti jer nemaju svoje ophodare.
Najvećim problemom kod mosta do sada se pokazalo održavanje čistoće toaleta na odmorištu Komarna te samog odmorišta. Prvih dana nakon otvaranja toalet je bio u užasnom stanju. Odmorištima, kao mostom i cestom, upravljaju Hrvatske ceste koje nemaju službu za održavanje odmorišta.
Privremeno je problem riješen angažiranjem čistačica od tvrtke Dubrovnik ceste koje su sada tamo cijelo vrijeme. No, dugoročno problem bi se mogao najbezbolnije riješiti davanjem odmorišta u koncesiju. U tom slučaju koncesionar bi se brinuo o čistoći odmorišta, a bilo bi dobro da mu se omogući izgradnja ugostiteljskog objekta jer je to sadržaj koji na odmorištima sa svake strane mosta svakako nedostaje.