Aktualno

Pelješčani se ne mogu pomiriti da ostaju bez mosta

peljeski most1

Stanovnici doline Neretve koji putuju u Dubrovnik, moraju graničnu kontrolu proći čak četiri puta, hrvatsku i bosansku na Kleku i Bistrini.

Isto tako, Pelješčani neizostavno moraju imati putovnice, bez obzira što putuju u Metković ili Split. A slijedi turistička sezoma, pa su gužve već sada izražene na graničnim prijelazima. Posebno je pitanje što će biti ulaskom Hrvatske u EU.

 
Rješenje problema mnogi su vidjeli u Pelješkom mostu, od kojeg je nova Vlada odustala, no oko njega veže se i priča o političko-građevinskom lobiju i kupnji nekoliko milijuna kvadrata kamenitog zemljišta na Pelješcu, donosi portal Slobodne Dalmacije. 

– U toj nikada do kraja istraženoj priči, koja je navodno bila predmet i obrade USKOK-a, spominjali su se direktor “Konstruktora” Željko Žderić, koji je bio jedan od izvođača radova na mostu, i Jure Radić (IGH), projektant mosta, te splitski kontroverzni poduzetnik Vicenco Blagaić. Blagaić i njegova “Profectus grupa” kupili su oko dva i pol milijuna četvornih metara zemljišta na Pelješcu i u Dubrovačkom primorju, na atraktivnom području kojim je trebala proći autocesta nakon što se izgradi pelješki most. Tom političko-građevinskom lobiju nikako ne ide naruku ova nova varijanta spajanja hrvatskog sjevera i juga jer njihova zemlja gubi na vrijednosti. – navodi se. Novi prijedlog autocesta kroz Neum, jeftiniija je varijanta, a prema grubim procjenama građevinara, stoji oko pet milijuna eura.

-Autocesta, takozvani “neumski koridor” u dužini od 5,5 kilometara, svojevrsni je prozor u svijet Dubrovnika, koji bi u ovakvom prometno-pograničnom režimu ostao izoliran od schengenskog okruženja. – dalje stoji u članku. No, postavlja se pitanje što će biti s postojećim gradilištem Pelječkog mosta, uređenjem pristupnih putova i ukopavanjem upornjaka mosta na što je utrošeno više od 300 milijuna kuna poreznih obveznika, dok Konzorcij hrvatskih građevinara, sastavljen od “Konstruktor inženjeringa”, “Viadukta” i “Hidroelektre”, od Hrvatskih cesta traže 119 milijuna kuna za odštetu zbog zaustavljenih radova. Stoga navodi se, Pelješčani smatraju da most treba nastaviti graditi te nisu oduševljeni najnovijim prijedlogom.
 
– Volio bih da mi predstavnici Vlade argumentima pokažu da je veći interes za cijeli Pelješac, Korčulu te ostatak juga cestovni koridor kroz BiH. Neka to objasne ne samo čelnicima, nego i gospodarstvenicima, poljoprivrednicima, školjkašima, vinarima, turističkim gospodarstvenicima, hotelijerima – ističe HDZ-ov načelnik općine Orebić Tomislav Jurjević. 

S druge pak strane, njihovi susjedi u Neumu iznimno su zadovoljni. 

Pročitajte još

U SRIJEDU U DVORANI IVANA PAVLA II. Tribina ‘S radošću ćete crpiti vodu na izvorima Spasiteljevim’

Dulist

ZATVORILA SE PRVA ULICA Krenula posebna regulacija zbog Thompsonovog koncerta

Dulist

ZAPOČELA ISPLATA REGRESA Zaposlenici škola, fakulteta i znanstvenih instituta dobit će 300 eura na račun

Dulist