Nakon 10 uzastopnih godina kontinuiranog znakovitog porasta prometa, došla je teška godina obilježena pandemijom korona virusa izazvavši još nikada do sada u povijesti zračnog prometa neviđenu krizu i nezapamdeni pad zračnog prometa. Ista se sudbina dogodila i u zračnoj luci pa je slijedom navedenog pad putničkog prometa iznosio 89,6 posto u odnosu na prethodnu godinu. Naime, 2019. godine, kao što je ved poznato, smo ostvarili najbolje rezultate kako u fizičkom, tako i financijskom prometu, računajudi od početka rada ove zračne luke još daleke 1962. godine. Bilo je ostvareno 2,9 milijuna putnika i ukupan prihod od 478,23 miljuna kuna – stoji u priopćenju Zračne luke Dubrovnik koja se osvrnula na poslovanje u 2020. godini.
Za 2020. su imali izvrsne najave i planirali su porast od 5 posto. Tako prva dva mjeseca nisu nagovještavala bilo kakav poremećaj pa su već bili osigurali oko 250 sezonskih radnika, koji su im bili potrebni za obaviti najavljeni opseg posla. No, podsjetili su kako su sredinom ožujka, točnije 19. u mjesecu zbog pandemije koronavirusa zatvorili zračnu luku za sav civilni zračni promet da bi je ponovno otvorili 6. svibnja, a 11. svibnja, Croatia Airlines uspostavlja unutarnji promet za i iz Zagreba.
-Redoviti međunarodni promet za našu zračnu luku započinje tek 15. lipnja i postupno raste, pa smo bili povezani sa više od 50 odredišta u Europi i to nažalost traje do 20. kolovoza, kada je RH na zdravstvenim kartama Europe obojena u ‘narančasto’ i u ‘crveno’, dok naši najvjerniji putnici iz Ujedinjene Kraljevine prekidaju dolaske zbog obustave letova – naglašavaju iz ZLD-a. Iako, kako kažu, po broju letova u protekloj godini i nisu imali tako loše rezultate (ostvareno je preko 30 posto letova u odnosu na 2019.) popunjenost zrakoplova je bila ispod 30 posto raspoloživih sjedala. S druge strane poslovno zrakoplovstvo, poglavito imućni svjetski poznati pojedinci, ostvarili su veliki broj dolazaka privatnim zrakoplovima, a kako bi odmor provodili na jahtama širom Jadrana. Znalo se dogoditi da su imali i preko 30 zrakoplova parkiranih na stajankama dugoročno.
-Kako smo završili projekt Razvoj zračne luke Dubrovnik, tako smo znatno povedali stajanke za zrakoplove, pa su nam dolazili zrakoplovi i sa drugih susjednih zračnih luka, zbog zagušenosti njihove infrastrukture, dok su kod nas mogli bezbrižno boraviti – rekli su iz Zračne luke Dubrovnik.
-Nakon kolovoza promet je konstantno u silaznoj putanji sve do danas, a svi željno očekujemo oporavak istog u sljedećoj godini. Svakodnevno pratimo obavijesti i analize svjetskih zrakoplovnih organizacija, kao što su IATA, ICAO, ACI i Eurocontrol pa temeljem toga izrađujemo kratkoročne i srednjoročne planove za nastupajude razdoblje. Očekuje se što brža primjena cjepljenja u cijelom svijetu, pa su scenariji da bi se promet iz 2019. mogao povratiti te brojke, optimistično u 2024., a manje optimistično u 2026. godini. Mi smo gotovo isključivo vezani za turistički promet pa smo u tom smislu nešto više zakinuti od ostalih zračnih luka koje nisu toliko vezane uz turizam, jer smo i tekuće godine imali prigodu vidjeti da se većina turista upućivala na odmor vlastitim automobilima iz zdravstvenih razloga. Veliko je lobiranje od strane svih predstavnika zrakoplovne industrije da se primjeni jedinstveno antigensko testiranje svih odlaznih putnika u zračnim lukama s brzim rezultatima testa, a taj način bi se izbjegla četrnaestodnevna, ili desetodnevna karantena u dolaznim zemljama. To bi ponovno ohrabrilo putnike da ponovno koriste zračni prijevoz, jer to žarko žele. Još uvijek su o tom pitanju velike polemike među državama, ali toplo se nadamo da će se naći zajednički jezik na svjetskoj ili barem europskoj razini. U protivnom će se nastaviti otpuštanje zaposlenika u ovoj industriji, vlade su već uložile golema novčana sredstva za spas ove djelatnosti – kažu iz Zračne luke Dubrovnik.
-Naša zračna luka nije do sada otpuštala zaposlenike, dapače osigurali smo plaće i sezonskim radnicima, zahvaljujući akumuliranoj dobiti iz prethodne godine. Vlada RH nam je omogućila istu zadržati, a obzirom na značajni pad prihoda konstantno dobivamo potpore za plaće zaposlenika od strane HZZ-a do daljnjega, pa se nadamo da de ove mjere omogućiti nesmetano daljnje poslovanje tvrtke, a likvidnost ni u jednom trenutku nije dolazila u pitanje, a nadamo se da i neće. Već odavno se unutar društva pripremamo za slijedeću turističku sezonu (ljetni letni red), a u tom smislu smo prvi objavili mjere poticajne politike za privlačenje zrakoplovnih prijevoznika i oporavak zračnih ruta. Poticajne mjere su pod jednakim uvjetima dostupne svim našim korisnicima, odobrene od strane HACZ i objavljene na našim mrežnim stranicama. Održavamo virtualne sastanke s korisnicima naših usluga, a najave za sljedeću sezonu su odlične, broj najavljenih letova je iznimno velik, a trenutačno su na nedavno održanoj SLOT konferenciji zrakoplovni prijevoznici ponudili 4 milijuna sjedala ukupno u dolasku i odlasku za Dubrovnik. Letovi će biti uspostavljeni za više od šezdeset odredišta, međutim sve zavisi o rezervacijama sjedala, a za taj dio bi se trebali pobrinuti turistički djelatnici kako bi adekvatno popunili sjedala na letovima, jer ukoliko do toga ne dođe onda de prijevoznici biti prisiljeni otkazivati iste. Unutar društva kontinuirano vršimo obuke zaposlenika, kako bi u slučaju potrebe mogli prelaziti na druga radna mjesta i za pojedinu vrstu posla imali adekvatnu kvalifikaciju i potrebna teorijska i praktična znanja. Što se tiče povlačenja sredstava iz EU fondova tu stručno osoblje unutar našeg društva radi na četiri projekta s bespovratnim sredstvima u iznosu preko milijun eura. Pred nama je mogudnost pripreme projekata za EU financiranje, ‘Digitalna tranzicija’ i ‘Green Airport’, ukupno projicirana bespovratna sredstva u iznosu od oko 4 milijuna eura – zaključuju iz ZLD.