Samostalna izložba zagrebačkog likovnog umjetnika Antona Vrlića otvorit će se u Domu Marina Držića danas s početkom u 20 sati.
Izložbu čini tridesetak staklenih skulptura, objekata i kompozicija unutar kojih su inkorporirani faksimili publikacija i književnih djela izravno ili posredno vezanih uz život i djelovanje Marina Držića. Samostalna izložba Antona Vrlića povodom obilježavanja 450. obljetnice smrti Marina Držića (1567.-2017.) nudi nov, svjež i inovativan pogled na opus Marina Držića. Kao učenik najdosljednijeg obrađivača stakla u hrvatskoj suvremenoj umjetnosti profesora Raoula Goldonija akademski umjetnik Anton Vrlić osmislio je izložbu koja kroz tajne stakla i mogućnosti njegove obrade likovno interpretira i stavlja u fokus Držićevo djelo. Dodatna vrijednost ciklusa leži u neobičnosti izložbe koja se ne svodi na puko izlaganje gotovih primjeraka umjetničkih radova, već elementi stakla funkcioniraju samo i isključivo u direktnoj komunikaciji i suodnosu s Držićevim djelom prezentiranim u Domu Marina Držića. Staklo, svjetlo, voda i sol ključni su likovni elementi pomoću kojih Anton Vrlić na posve nov i neočekivan način povezuje karakteristike života i djela Marina Držića i renesansnog Dubrovnika ujedinjujući pritom likovnost, književnost i simboliku života. Cjelovitost ambijenta obogaćenog različitim svjetlosnim efektima i staklenim instalacijama ima za cilj usmjeravanje pažnje promatrača na Držićevo djelo doživljeno na posve nov način kroz suvremeni likovni izričaj neuobičajenog kiparskog medija stakla.
Kustosica izložbe je povjesničarka umjetnosti i muzeologinja Sonja Švec Španjol, a u svom predgovoru u katalogu zapisala je: ‘Izložba Ostakljeni Držić djeluje poput znanstvenog laboratorija u kojem je Marin Držić predmet istraživanja, staklo medij kojim se istražuje, a likovnost područje u kojem se manifestiraju rezultati istraživanja. Proučavajući Držićev opus i koristeći faksimile vlastoručno pisanih i potpisanih tekstova, izvornih rukopisa i publikacija Držićevih djela Anton Vrlić pristupa staklu kao sredstvu za otvaranje posve nove dimenzije pogleda na Držićevo djelo. Tekstovi, slova, slogovi i rečenice za Vrlića imaju posebno simboličko značenje, kao i mogućnost vlastitog sagledavanja sadržaja različitih umjetničkih disciplina. Klasična percepcija pisane riječi biva izmještena iz svojeg uobičajenog oblika u novi vid “čitanja” – staklo postaje osnovni medij putem kojeg promatrač spoznaje tekst. Doživljaj gledanja i čitanja teksta oplemenjen je prostorom transparentnosti, čistoće i loma svjetlosti kroz jedinstvene staklene oblike – ploče, kocke, grumenja, štapiće i stakleni krš.’
O UMJETNIKU:
Anton Vrlić rođen je 1957. godine u Splitu. Na ALU u Zagrebu diplomirao je slikarstvo u klasi prof. Raoula Goldonija 1982. godine. Od završetka studija do danas kontinuirano se bavi slikarstvom, a posljednja dva desetljeća osobito istražuje medij stakla, u kojem je ostvario niz zapaženih izložbi i autorskih radova u različitim tehnikama izražavanja. Od 2007. godine zaposlen je na Akademiji primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci gdje predaje kolegije Slikarstvo i Staklo. Od 2002. godine vanjski je suradnik Akademije likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu gdje je nositelj izbornog kolegija Tehnike i umjetnost stakla. Do sada je izlagao na 66 samostalnih i više od stotinu i pedeset grupnih izložbi u zemlji i inozemstvu. Za svoj je rad više puta bio nagrađivan. Godine 2009. izdana je monografija Anton Vrlić autora Borivoja Popovčaka u izdanju NSK i Knjigre iz Zagreba. Djela mu se nalaze u mnogim muzejskim i galerijskim zbirkama u zemlji i inozemstvu.