Župa dubrovačka se od početka nove školske godine ponovno suočava sa strahovitim gužvama u prometu, na dionici državne ceste D-8. Krkljanac i kilometarske kolone u oba smjera izazvalo je paljenje semafora na raskrižju u Srebrenom, koji nije radio tijekom ljeta.
Tada su i gužve bile neusporedivo manje, a izazivale su ih većinom tek radovi na velikim investicijama u Srebrenom od Hotela Sheraton Dubrovnik, preko Sub cityja do poslovno-stambene zgrade u blizini dječjeg vrtića, koja se gradi u sklopu novotvorenog srebrenskog hotela.
No, s početkom nove školske godine semafori na ovom raskrižju ponovno rade. Sve radi sigurnosti sudionika u prometu, prvenstveno vrtićke i školske djece. Budući da je turistička sezona još uvijek u tijeku, pa je i dalje pojačan promet prema Zračnoj luci, Konavlima i granici s Crnom gorom, (i obratno naravno), a Srebreno je dobilo nove sadržaje u obliku hotela i trgovačkog centra, gužve su u prvoj polovici rujna postale nesnosne. Vozači su na ‘rubu živaca’ jer su nepregledne kolone stvaraju gotovo u svako doba dana.
Djelomično rješenje ovog problema nadležni vide u najavljenoj rekonstrukciji raskrižja gradnjom dodatnih kolničkih traka, tzv. lijevih skretača. U Općini se, naime, nadaju, kako će se širenjem raskrižja poboljšati protočnost prometa i prema Dubrovniku i prema Konavlima.
Puževim koracima do rješenja
No, budući da je idejno rješenje rekonstrukcije raskrižja izrađeno prije dvije godine, stječe se dojam kako se Hrvatskim cestama baš i nije žurilo ući u ovaj projekt budući da se ovih dana tek očekuje završetak izrade glavnog projekta. A onda slijedi ishođenje dozvola, natječaj za izvođača radova…
– Dovršetak izrade projektne dokumentacije očekuje se krajem ovog mjeseca nakon čega će se ishoditi potrebne dozvole i raspisati natječaj za izvođača radova. Cilj projekta je smanjiti gužve i povećati protočnost prometa na raskrižju što će se postići trakom za lijeve skretače – istaknuli su iz Hrvatskih cesta.
– Svjesni smo nezadovoljstva sudionika u prometu zbog gužvi koje se na križanju stvaraju, međutim, s obzirom na to da je počela školska godina, promet se mora regulirati semaforom zbog sigurnosti djece. Stoga molimo vozače za razumijevanje – poručili su kratko iz Hrvatskih cesta.
Načelnik Općine Župa dubrovačka Silvio Nardelli također ističe kako su s početkom nove školske i pedagoške godine semafori, nakon ljetne stanke, ponovno pušteni u rad.
– Semafori su pušteni u rad početkom nove školske, odnosno pedagoške godine. Naime, na jednoj strani raskrižja je Dječji vrtić kojega pohađa 500 djece, a s druge strane imamo staru i novu zgradu osnovne škole i upravo zbog te djece i sigurnosti prometa su semafori ponovno upaljeni, mada je jasno da će izazvati dodatne gužve na magistrali. Držim da je to opravdano zbog sigurnosti prometa, jer drugog rješenja jednostavno nemamo – govori načelnik Nardelli.
‘Drugog rješenja nemamo’
Ističe kako je ovo raskrižje na državnoj cesti D-8 još davnih godina okarakterizirano kao crna točka s više prometnih nesreća sa smrtnim slučajevima te je iz tog razloga MUP dao nalog da se napravi semaforizacija, što su Hrvatske ceste i učinile.
– Trenutno drugog rješenja nemamo. Međutim optimistično je što ovih dana očekujemo završetak izrade glavnog projekta rekonstrukcije raskrižja. Općina Župa dubrovačka je, naime, prije dvije godine naručila izradu idejnog rješenja, koji je prihvaćen od strane Hrvatskih cesta te su oni na sebe preuzeli izradu cjelokupne projektne dokumentacije, glavnog i izvedbenog projekta koji bi trebao biti gotov kroz nekoliko dana. Nakon toga po žurnom postupku ide se u ishođenje građevinske dozvole – objašnjava Nardelli, dodavši kako je za širenje raskrižja već osigurano zemljište.
Općina je, naime, osigurala zemljište i unutar obuhvata Sub centra, gdje su investitori izdvojili zemljište potrebno za rekonstrukciju raskrižja, a riješeni su i imovinsko-pravni odnosi na zemljištu u vlasništvu tvrtke Brenum, kraj autobusne stanice s druge strane raskrižja.
– Čim se dobije građevinska dozvola kreće se u tu investiciju o trošku Hrvatskih cesta, budući da su novci osigurani u ovoj proračunskoj godini – ističe Nardelli, dodavši kako bi radovi trebali završiti prije početka iduće turističke sezone.
Jedino brza cesta spašava Župu
– Širenje raskrižja gradnjom dodatnih traka definitivno će pomoći u protočnosti prometa, međutim neće se u cijelosti riješiti problem. Znamo da državna cesta D-8 više sliči na jednu gradsku prometnicu nego na ozbiljnu državnu cestu. Ovo će biti kudikamo bolje rješenje, ali se u cijelosti problem mora riješiti izgradnjom obilaznice Župe, dakle izgradnjom brze ili dvotračne ceste između Zračne luke i Dubrovnika – mišljenja je Silvio Nardelli, koji smatra kako bi Hrvatske ceste žurno trebale pristupiti realizaciji tog rješenja.
Župa dubrovačka je slijepo crijevo, ovisi o jednoj jedinoj prometnici.
– Ne daj Bože neke nesreće. Uzmite samo da se prometna nesreća dogodi u Dubokoj ljutoj. Praktično je blokiran cijeli promet i na jednu i drugu stranu. Takvo stanje je neodrživo i držim da Hrvatske ceste moraju žurno krenuti u projektiranje ceste od Zračne luke do Dubrovnika, kako bi se rasteretila prometnica kroz Župu. Do danas je projektirana prometnica od Zračne luke do Plata, međutim za dionicu kroz Župu još ništa nije projektirano. Hrvatska je po pitanju cestogradnje uradila zadnjih godina iznimno puno, mislim tu prvenstveno na gradnju autocesta, ali na ovom području se nije napravilo ni ono minimalno što se trebalo napraviti – zaključio je župski načelnik.
Iako mediji godinama upozoravaju na ovu problematiku, i potrebu izgradnje brze ceste, nitko da se konačno i prihvati tog posla. A do tad, naoružajte se strpljenjem kada vozite kroz Župu…