Odlučili smo se na manji mjuzikl zbog situacije. Na sceni je samo dvoje izvođača, šest plesača baleta i osam članova orkestra. Iako je ovdje 95 posto ansambla procijepljeno, opet plovimo kao splav pandemijom. Probe su s maskama pa nije jednostavno – priča za DuList dubrovački redatelj i glumac Robert Bošković koji se ovih dana prihvatio postavljanja na daske beogradske Opere i kazališta Madlenianum broadwayskog komada ‘Posljednih pet godina’.
Riječ je o suvremenoj ljubavnoj priči njujorškog skladatelja Jasona Roberta Browna. Mjuzikl o ljubavnoj vezi i braku koji je trajao pet godina, u režiji Roberta Boškovića, pod ravnanjem Vesne Šouc i u koreografiji Milice Cerović, marljivo svakodnevno pripremaju Branislava Podrumac, Žarko Stepanov, Mina Gligorić i Dimitrija Cincar Kostić. Vesna Režić, scenograf, Snežana Pešić, kostimograf, Srdjan Jovanović, dizajn svjetla, dizajn zvuka Dušana Arsike također su dio autorskog tima, dok 3D mapiranje, holograme i projekcije rade Matej Bodrušić i Aleksandar Rapajić.
– Ovo je treći projekt kojeg radim u Madlenianum. Nakon Vesele udovice i Svjetla pozornice, na red je došlo Posljednjih pet godina. Predložio sam ovaj mjuzikl jer je manji. Kao i u Hrvatskoj, u Srbiji se glazbene predstave ne rade pa se kazalištu svidjela moja ideja. Zajednički smo se odlučili na ovaj projekt. Krenuli smo prošli tjedan. Ide polako. Songovi su dugi, ne traju standardno po tri minute i ima koreografije. S Cerović sam već radio u Beogradu i već smo neke stvari odradili unaprijed koje su super ispale. Ovo je velika stvar, svi smo sretni jer neki od nas nisu čak godinu dana radili. Baš je lijepa atmosfera – rekao je Bošković.
Priča prati Jamieja, mladog, talentiranog, židovskog književnika koji se zaljubi u Cathy, glumicu koja se bori za izgradnju svoje karijere. Njihova ljubavna priča, od veze, braka, svađa i razdvajanja, tijekom petogodišnjeg razdoblja, napravljena je kao glazbena ‘dekonstrukcija’ ljubavne veze. Sve Kathyne pjesme počinju s krajem braka i vraćaju se u doba ljubavi, dok Jamiejeve pjesme počinju kad započnu vezu i odu pred kraj braka, a ‘upoznaju se’ u trenutku prosidbe.
– Svatko u svom smjeru pripovijeda priču. Mjuzikl je dosta težak za pjevače, ali i za redatelje koji moraju pronaći zanimljivo rješenje kako ne bi predstava izgledala kao koncert s četrnaest pjesama. Prevladavaju solo točke, ali ima i dueta te plesa. Dupli je cast. Scenografija će također biti zanimljiva jer je pod od pleksiglasa. Kako je on proziran zamislio sam ga kao ništavilo veze i dobro se uklapa u cjelokupnu ideju – poručio je Dubrovčanin.
Mjuzikl se izvodi u suradnji s Music Theatre International, a premijera je zakazana za 15. svibnja.