Završen je postupak javnog savjetovanja za odluku o posebnom prometnom režimu oko povijesne jezgre. Pristiglo je sto prijedloga, a gradonačelnik Mato Franković je otkrio da je pročitao dio njih. Ističe kako su time htjeli potaknuti reakciju građana.
Sada će uslijediti obrada svih primjedbi i davanje odgovora na njih. Očekuje da će to trajati oko mjesec dana. Zatim slijedi prezentiranje konačnog prijedloga teksta odluke, nakon čega bi trebala ići na Gradsko vijeće. To bi se moglo dogoditi u lipnju. Pripremaju se i za uređenje portala s upozorenjima po pitanju zone posebnog prometnog režima.
-Dogovorili smo s predstavnicima kotara da u ovoj godini započne testna faza, a da puna primjena zapravo krene od travnja iduće godine – istaknuo je.
Osvrnuo se i na jutrošnju press konferenciju nezavisnog vijećnika Andra Vlahušića o prijedlozima prometnog režima.
– Nisam iščitavao prijedloge gospara Vlahušića, ali dobro je da i on dava prijedloge i da se svi vijećnici uključe u predlaganje. Žao mi je što nije stigao u svoja dva mandata, najlakše je ‘vruć krumpir’ prebaciti drugome pa gledati što radi. Dapače, prijedlozi kako gospodina Vlahušića, kao i svakog građanina su dobrodošli, sve ćemo ih iščitati, za dobrobit građana – među ostalim je istaknuo Franković, naglasivši kako želi da odluka ‘bude na dobrobit svih nas’. Dotakao se cijena i dubrovačkih tablica.
– Uvijek sam za to da cijene možemo i trebamo korigirati u nadolazećim mjesecima i godinama. Ljudi koji dolaze u grad dolaze organizirano, putem turističkih agencija koje fomiraju cijene. Mislim da je fer i korektno najaviti korekciju cijene godinu dana unaprijed. Drugo, dubrovačke tablice – takva zamišljena odluka bila bi apsolutno diskriminatorna. Ne smijemo na bilo koji način donijeti diskriminatornu odluku koja će pasti na sudu, moramo imati pravne fakte i elemente – među ostalim je istaknuo gradonačelnik, dodavši kako će ‘razvijati cijelu priču’. Inače, svi javni prijedlozi bit će uskoro vidljivi.
Tijekom pitanja gradonačelnik Frankoviće osvrnuo se i na temu parkinga.
– Uz zemljište u vlasništvu obitelji Miović na Ilijinoj glavici koje postaje parking, i Pemo je najavio povećanje parkirnih mjesta i svoju privatnu investiciju – istaknuo je, a što se tiče garaža, prvo je potrebno riješiti financijsku konstrukciju, no kako u ovom trenutku Grad Dubrovnik nema taj poencijal.
– Prilika je u Eu fondovima. Radimo Studiju utjecaja mobilnosti u prometu koja je važna i koja je podloga da buduće garaže možemo graditi uz sufinanciranje iz EU fondova – zaključio je po ovom pitanju Franković.