Ovu jesen dvije tisuće učenika iz 46 osnovnih i 26 srednjih škola u Hrvatskoj kreće po novom programu rada u školu. Pratit će i novi kurikulum, čekat će ih tableti, učionice će imati, ukoliko to škole požele – šatore, projektore, kamere, minilaboratorije…
Ukratko, djeca će učiti po programu iz kojeg će biti izbačeno u prosjeku desetak dosad učenih cjelina u predmetima kao što su fizika, biologija, kemija, tehnički… Ovih 2 tisuće učenika predstavljat će eksperimentalnu skupinu dok će se 2019. / 2020. reformirani sadržaj uvesti u sve ostale hrvatske škole, što će svakako biti izazov za Ministarstvo znanost, obrazovanja i sporta.
Sat će, kako prvašićima tako i svima ostalim osnovno i srednjoškolcima trajati 45 minuta, promjena neće biti ni u ukupnoj satnici – jer je reformirani sadržaj, zasad, unatoč brojnim kritikama, ostao vezan za vrijeme koje predviđeno za usvajanje gradiva. Kako piše Večernji, školama je na izbor dano da same odlučuju o trajanju praznika – pa tako ravnatelji učenika čije su škole na obali mogu ranije završiti sa školskom godinom, što znači da i ranije moraju započeti s nastavom. Ovogodišnji prvašići, čije su škole dio eksperimentalnog programa, u škole će, kao i ostali učenici ‘obuhvaćeni’ reformom, svakoga dana nositi tablete. Dužni su voditi računa da su im baterije uređaja pune, no još uvijek nema jasnog odgovora hoće li nastavnici, na bilo koji način kažnjavati učenike koji su primjerice svoj ‘moderni školski pribor’ ostavili kod kuće, ističu na Večernjem. Uz tablete, obavezan je i ‘klasični’ školski pribor.
Budući da su prvašićima reformirane škole iz sadržaja izbrisana mala tiskana slova, to će vrijeme u satnici njihovi nastavnici morati utrošiti na poučavanje koncentriranog slušanja, pravilnog i uljudnog razgovora i učestalog i svakodnevnog čitanja.
U matematici će učenici prvih razreda podatke prikazivati piktogramima i jednostavnim tablicama, kreirat će nizove, uspoređivati i analizirati objekte iz okoline, a služit će se i novcem u sklopu brojeva do 20. Kao ni do sada, za učenike prvih razreda neće biti klasičnog usmenog ispitivanja, a na polugodištu neće biti zaključivanja ocjena, navode dalje, a učiteljima je prepuštena odluka kada će primijeniti izvanučioničku nastavu, kao što će i sami birati koje će pjesme i glazbene igre učenici slušati na satu glazbenog.
Sami biraju koliko će u kojem predmetu koristiti tablete, no zasad, najveća zbirka interaktivnih nastavnih materijala osigurana je za satove prirode.
Koje se pak promjene očekuju u petom i šestom razredu, te što će se novo učiti – pročitajte ovdje.