U ponedjeljak su prvi put, uz učenike osmih razreda, nacionalne ispite pisali i oni četvrtih razreda uz što se postavlja pitanje čemu služe ovi ispiti? Na ovo i sva druga pitanja, odgovorio je Šef Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja Vinko Filipović na N1 televiziji.
Rekao je da Hrvatska, za razliku od većih europskih zemalja, ima nacionalne ispite tek posljednje dvije godine.
-Temeljem nacionalnih ispita dobivamo realnu sliku učeničkih postignuća. Do sada smo mogli samo govoriti o tome je li neka škola bolja ili lošija temeljem impresije, a ne nekih racionalnih pokazatelja. Prošle godine su nacionalni ispiti održani za sve učenike osmih razreda. Ove godine će na njih izaći i učenici četvrtih razreda te je uobičajeno da se nacionalni ispiti provode na kraju jednog od obrazovnih ciklusa – objašnjava Filipović.
Kad se sumiraju svi podaci do sada, Filipović kaže kako oni pokazuju da se u osnovnim školama ne može reći da su učenici iz velikih sredina uspješniji u odnosu na one iz ruralnih. – Kako bi se išlo u bilo kakvu ozbiljnu promjenu obrazovnog sustava, nužno je napraviti ozbiljnu analizu. Dosad mi to nismo imali. Mijenjali su se kurikulumi, a da tome nisu prethodile analize. Mi ćemo do kraja sljedeće godine imati temeljitu analizu nacionalnih ispita. Kada obrazovna politika odluči da treba redefinirati, poboljšati kurikulume, imat ćete detaljnu analizu i svaka promjena će biti donošena na temelju racionalnih pokazatelja, a ne dojma – rekao je Filipović.
Prema njegovim riječima, rezultati hrvatskih učenika su dobri. Učenici četvrtih razreda iz Hrvatske zauzeli su sedmo mjesto iz čitalačke pismenosti među učenicima iz 58 zemalja.
Foto: Ilustracija