Nema kraja mukama s prijevozom za stanovnike Elafita. Otkad je Postira otplovila na remont, dubrovačko otočje povezano je, kako tvrde sami stanovnici, neadekvatnim brodovima. Najprije je to bila ‘Novalja’, a potom i brod Dora koji se pokvario prvog dana lipnja, zbog čega je bio onemogućen povratak putnika iz grada na Elafite.
—Bio je problem s brodom Dorom zato što je brod krenuo iz Dubrovnika po redovnoj liniji u 16 i 30 sati, a Hanibal je krenuo u 16 sati. Ta dva broda su se ‘našla’ u 17 sati na istom mjestu, na Kalamoti – ističe za DuList Teofil Bogdan, stanovnik otoka Šipana.
Naime, na Dori su članovi posade primijetili da se jedan motor pokvario i nisu reagirali na to da putnike s Lopuda i Šipana prebace na trajekt, nego su se odvezali i krenuli nazad u Grad s jednim motorom, tako da su ljudi koji su bili na brodu ‘poludili’.
—I Dora i Hanibal Lucić Jadrolinijini su brodovi. Trebali su samo, ako su vidjeli što se dogodilo pa i desetak minuta naknadno, nazvati trajekt da se vrati i prebaciti putnike. No, oni su umjesto toga doveli putnike u Gruž oko 18 i 30 sati, nakon čega su morali čekati do 20 sati zamjenski brod Hanibal Lucić i u 22 sata su tek došli doma – objašnjava Bogdan. Dok su putnici čekali zamjenski brod u Gružu, došlo je do verbalnog sukoba, zbog čega je intervenirala i policija.
Zamjenski brodovi
Brod Dora je zamjenski brod Postiri, a prije nje to je bila Novalja, koja nije odgovarala stanovnicima niti je mogla pristajati u Šipansku luku.
—Nisu imali odgovarajuće komande i skala je bila skroz na krmi, tako da kada je bilo jako jugo, nisu mogli uopće voziti u Šipansku luku gdje je mirno i jednostavno za pristati, nego bi ostajali na Lopudu i zbog toga su mještani napravili prosvjed – objašnjava Bogdan. Mirni prosvjed održao se 18. svibnja u Suđurđu, a okupio je 70 ljudi. Mještani su na prosvjed došli i s transparentima s porukama: ‘Jadrolinija dosta nam je vašeg nerada’, ‘Dubrovniče, probudi se, mi smo tvoji građani’… Katamaran Novalja nije bila odgovarajuća zamjena Postiri koja je isplovljavala i po najvećem refulu bure. Prosvjed je utjecao na to, kako navodi Bogdan, da je Jadrolinija poslala Doru, brod koji je 1989. godište i često se kvari.
Za komentar situacije upitali smo i Jadroliniju, odakle ističu kako je plovidbeni red dogovoren u suradnji s lokalnom zajednicom, njihovim prohtjevima i zahtjevima. Povratak broda Postire na Elafite očekuje se na jesen.
Stanovnici Elafita smatraju kako bi bilo u redu da se iznajme brodovi TP Line-a po brzom postupku.
—Kao što su iznajmili brodove od TP Line-a po brzom postupku, mogli su lijepo iznajmiti i za nas isti takav jedan brod, to je kao Aenona koja vozi za Mljet. Mogli su ga dovesti ovdje da imamo novi brod i da imamo sigurnost, normalne uvjete za život jer to je nama život – ističe Bogdan, navodeći dalje kako stanovnici ne zahtijevaju luksuzne brodove, već samo traže brod koji će im omogućiti normalni svakodnevni život i nesmetani pristup, kako Gradu, tako i otocima.
Grad Dubrovnik o plovidbenom redu
Inače, Grad Dubrovnik je raspisao natječaj za iskazivanje interesa za obavljanje redovitog javnog pomorskog prijevoza na relaciji Suđurađ – Lopud – Koločep – Dubrovnik putničkim brodom – trajektom, a koji je objavljen na službenoj stranici Grada 25. svibnja. U natječaju se pozivaju osobe obrtnici registrirani za obavljanje djelatnosti pomorskog prijevoza u razdoblju od svibnja 2023. do 11. rujna 2023. godine. Zanimalo nas je je li se netko javio na spomenuti natječaj. Odgovor smo potražili u Gradu Dubrovniku no odgovor na to pitanje nismo dobili. Napomenuli su tek kako podržavaju mještane u njihovim zahtjevima za osiguranje odgovarajućeg polovila koje bi spajalo Elafite.
— Gradonačelnik Mato Franković, koji je ujedno i saborski zastupnik, je na sjednici Hrvatskog sabora postavljajući zastupničko pitanje ministru Butkoviću zatražio da tvrtka Jadrolinija žurno riješi problem povezivanja Elafitskih otoka adekvatnim plovilom, odnosno plovilom koje podnosi gotovo sve vremenske uvjete – istaknuli su u svom službenom odgovoru iz Grada Dubrovnika. Također su naglasili kako je Grad Dubrovnik na zahtjev stanovnika zatražio povećanje broja trajektnih vožnji, za što je Jadrolinija tražila dodatna novčana sredstva u iznosu od 66 tisuća godišnje, zbog čega je Jadrolinija povećala broj vožnji sukladno dogovoru s Gradom Dubrovnikom.
Iz tiskanog izdanja od 7. lipnja 2023.