AktualnoUrednički izbor

Marko Zvono: Druga strana incidenta sa stupićima na Pilama

marko zvono cabrio bus

Ja ne bježim od prometne nezgode, ona se u ponedjeljak dogodila na Pilama! Čudno se dogodila i zapravo bih je mogao okarakterizirati kao pokušaj ubojstva. Čelični stupići izlaze toliko velikom brzinom, a najveće pitanje koje se postavlja je ono o educiranosti djelatnika koji upravljaju sustavom. Prije svega, upravljanje daljinskim upravljačem je sporno. Komanda na daljinskom se slučajno u džepu može pokrenuti i može se, ne daj Bože, dogoditi neko veće zlo. Da se kojim slučajem stupić pokrenuo ispod gume cabrio busa, mogao se prevrnuti, pa bi brojili danas ozljeđene i mrtve. Da je stupić pogodio tank od goriva, autobus je mogao eksplodirat. Da je na Pilama taj dan bio bombaš samoubojica jedino bi tada mogao opravdati dizanje stupića na način na koji su oni podignuti u trenutku prolaska mog cabrio autobusa – govori na početku razgovora Marko Zvono, voditelj poslovanja u obiteljskoj tvrtki Adriatic Sunsets d.o.o., čiji je autobus u ponedjeljak ujutro na Pilama naletio na podizni pneumatski stupić. Zvone je istaknuo kako nema nijednu mrlju u svojih 20 godina turističke karijere.
—Radio sam i za ALH, vodio i za Gullivera, TUI i niz stranih kompanija. Privatnik sam od 2012. godine i nemam nikakvih problema sa zakonom, nikad nisam ništa napravio, niti sam bio kažnjen. Sigurno mi nije želja napraviti nekome drugome štetu što se implicira u pojedinim objavama. Ovakva situacija meni nije normalna, pogotovo što je napad napravljen na moje jedino sredstvo rada i prihoda – ispričao je Zvono, pitajući se čemu bi napravio sebi takvu štetu. Danas mu autobus nije u funkciji, a booking je potvrđen s cruisera već u srijedu za što nema zamjensko vozilo.

cabrio bus pile stupic4

Siva zona
Inače, tvrtka njegove obitelji Adriatic Sunsets od 2018. godine u Dubrovnik je uvela ponudu cabrio vožnji te hop-on, hop-off ture. I već od prvog dana pokušavaju svoj status regulirati s Gradom Dubrovnikom i Turističkom zajednicom grada Dubrovnika.
—Prodajemo turu preko online platformi Getaway Guida i Viatora, gdje smo najbolje ocijenjena sightseeing tura u Dubrovniku. Imam četiri mini busa i pet zaposlenih na tom segmentu poslovanja. Naše se ture prodaju direktno na cruise kompanijama – objašnjava direktor Marko Zvono. Njegova tvrtka od 2018. je u gradski proračun uplatila 90 tisuća eura za vinjete koje mu omogućuju iskrcaj i ukrcaj na Pilama. Međutim, napominje, vinjete ne reguliraju hop-on, hop-off ture kakve on ima u svojoj ponudi. Vinjeta je, naime, osmišljena za prijevoz gostiju s kružnih putovanja shuttle busevima i to od broda do Pila i nazad.
—To znam i ja i svi mi koji imamo cabrio buseve s turama za razgledavanje. Cijelo sam vrijeme bio otvoren i više puta na godišnjoj razini pokušavao dogovoriti sastanke. To mogu potvrditi iz gradske uprave i čelni ljudi TZ-a. Cabrio je do danas ostao siva zona. Nažalost! Mi već šest godina pokušavamo dobiti koncesiju kojom bismo postali u potpunosti regularni. Kako do toga nije došlo plaćao sam vinjete koje ne reguliraju u potpunosti naš status, ali opet u nedostatku nečega drugoga, moramo imati neki ugovor s Gradom na temelju kojeg ćemo raditi i iskrcavati i ukrcavati goste na Pilama – objasnio je Zvono, navodeći kako nikad nije prekršio odredbu 10-minutnog zaustavljanja na Pilama. Lani je imao 20 tisuća putnika, odreda zadovoljnih jer su njegove ocjene na svim platformama izvrsne. Najprodavaniji su, priča nam, izlet na nekoliko cruise kompanija. Vožnje za razgledanja cabrio autobusom bookiraju se last minute. Nije to izlet, priča nam naš sugovornik, koji se bookira mjesecima naprijed. Tura traje 90 minuta, a polasci buseva su svaki sat od 10 do 14 te sunset tura ovisno o vremenu zalaska sunca od 17,30 do 19 sati. Mini busevi s 19 mjesta kreću ili s Pila ili iz Gruža. Dubrovačka verzija hop-on, hop-offa ako kreće s Pila, vozi rutom preko Boninova za Gruž pa preko Mosta gdje je prvo desetominutno zaustavljanje. S Mosta se prolazi Rijekom dubrovačkom, prema Šumetu.

cabrio bus pile stupic3
—Nije nam cilj goste provesti samo gradom, pola sata i stvarati gužve. U autobusima su gostima na raspolaganju audio vodiči na 10 jezika, koje su radile naše cijenjene vodičke s višegodišnjim iskustvom. Pričamo im o Gradu, životi, o Ćiru, vijaduktu, vodovodu, o povijesti, ratovima. Sve je automatizirano, gosti dobiju jednokratne slušalice, imaju besplatan Wi-Fi. Sve ture su detaljno opisane na našim stranicama, sve je transparentno i naravno netko može napisati lošu recenziju, mada nas svi uvijek hvale. Već šest godina pokušavam nekoga iz Grada i TZ-a dovesti na turu, da uđu nenajavljeno, da se provezu Gradom i vide te dožive kako sve to funkcionira – govori Zvono. Naravno, nitko se dosad nije odazvao na takav njegov poziv. Voditelj poslovanja obiteljske tvrtke Adriatic Sunsets, inače, diplomirani inženjer prometa ističe kako je davao prijedloge za neka prometna rješenja, jer navodi, zna što u gradu stvara gužvu.

Cijeli tekst pročitajte u tiskanom izdanju DuLista koji je od danas u prodaji

Pročitajte još

Devet besplatnih radionica kroz u CDMO Dubrovnik

Dulist

ŽUPANIJA O UVALI SUMARTIN ‘Nismo mogli naručiti čišćenje, to je obveza Grada, ali na teret koncesionara’

Dulist

MORE U DUBROVNIKU NA 29.7 STUPNJEVA Novi hrvatski rekord

Dulist