Presretna sam postignutim uspjehom. Za mene je ovo jedno veliko iskustvo. Neopisiv je osjećaj kada te otvaranju natjecanja gleda 45 tisuća ljudi, a ti s drugim natjecateljima nosiš zastavu svoje države – rekla je Marina Kovačić, sad već bivša učenica Turističke i ugostiteljske škole koja je na nedavnom natjecanju World Skills u Kazanu osvojila peto mjesto i medalju izvrsnosti za izniman rezultat. Tim povodom za Marinu je u hotelu Hilton Imperial, u kojemu radi već dvije godine, upriličena i proslava za ovu mladu 18-godišnju recepcionerku.
-Nije mala stvar biti peti na svijetu, tim više što sam na ovom natjecanju bila i najmlađi natjecatelj. Zapravo nitko nije ni vjerovao da mogu nešto postići, mnogi su mislili kako im nisam velika prijetnja, što su mi neki natjecatelji pa i mentori drugih država osobno i rekli – priča Marina koja je istaknula kako je dala sve od sebe.
Nije bilo lako izdržati samo natjecanje, budući da joj je kontakt s mentoricom Amelom Obad bio ograničen.
-Natjecatelji iz našeg tima bili su mi kao obitelj, i nakon završenog dana nemaš nikoga pa ni mentora kojemu možeš sve reći, samo druge natjecatelje koji stoje uz tebe i bodre te baš kao i ti njih. Moj uspjeh je uspjeh i cijele ekipe jer smo sve to zajedno prolazili, od suza do smijeha i svega ostalog u tih deset dana u Rusiji – rekla je Marina.
-Veliko je to događanje, a ti se moraš fokusirati samo na tog gosta koji ti postavlja razne situacije. Dosta te ljudi u tom trenutku gleda, dosta je kamera tako da jednostavno moraš naći način da se distanciraš od svega. Samo natjecanje sadrži tipične recepcijske poslove, check in, check out i snalaženje u neobičnim situacijama, ocjenjuje se brzina kojom ćeš reagirati u određenoj situaciji, ali i način na koji ćeš reagirati i po tome se svi mi razlikujemo – ispričala je ova mlada recepcionerka.
Njena priča započela je upisom u Turističku i ugostiteljsku školu. Nakon završenog prvog razreda Marinu je dočekalo odrađivanje prakse i to u hotelu Hilton Imperial.
-Prve dvije godine sam u ovom hotelu odradila praksu, a treću godinu su me pitali želim li se zaposliti. S obzirom da mi je ta praksa toliko puno značila i da sam se pronašla u tom poslu, prihvatila sam i zadnje dvije godine radim ovdje. Predobro mi je i ne bih to mijenjala – rekla je dalje ova buduća studentica Poslovne ekonomije, smjera turizam.
Njena mentorica bila je Amela Obad koja je istaknula kako se kod izbora osobe za svjetsko natjecanje treba prvenstveno voditi time da je riječ o kompletnoj osobi. Posebno je istaknula kako je Marina izrazito psihički stabilna, što je jako važno kako bi se znala podići nakon pada.
-Kritika mentora utječe na svakoga, natjecatelj pade i bez obzira što je dobar, mnogi se teško vrate. No, Marina je takva da bi se vratila i odlično pripremila za taj novi dan natjecanja. Zbog takve stabilnosti Marina je postigla ovakav rezultat. Cijelo ovo natjecanje, od dolaska do kraja je kao roller coaster, jer stalno idete gore – dolje, gore – dolje, i fizički i psihički i sve to treba izdržati do zadnjeg dana i tada dati maksimum od sebe. Nije lako to izdržati i hvala Marini što e u tome uspjela i što možemo biti jako ponosni na nju – rekla je Obad, dodavši kako su pripreme odražene s Hilton Imperialom, čije ju je osoblje pripremalo.
-Bez njih bi ovaj uspjeh izostao jer je Marina svaki dan radila u ovom hotelu, čak nije htjela uzeti ni slobodne dane, htjela je raditi, a nakon posla je dolazila k meni na dodatne pripreme. To pokazuje njenu volju i želju za učenjem i za napredovanjem u ovom poslu. Ona ovo stvarno želi raditi – rekla je mentorica Amela Obad.
Na Marinin uspjeh ponosan je i šef odjela recepcije Hilton Imperiala Luka Đilović.
-Marina je u naš hotel došla prije četiri godine. Tad je bila curica od 14 godina koja je ovdje došla na praksu kao i mnoge druge prije nje, no već tad smo primijetili da može više. Ulagalo se u nju, ona je radila i učila i upijala kao spužva. Treću godinu već je počela raditi preko učeničkog ugovora. Ona je htjela više, a mi smo to prepoznali i odlučili smo je zaposliti. Radila je vrijedno, prikupljala i upijala znanje da bismo je ove godine, nakon što smo čuli da je prijavljena za ovo svjetsko natjecanje, ‘ugurali’ u pravi posao i cijelo je ljeto radila na recepciji. Nikad joj ništa nije bilo teško i njen uspjeh je dokaz da se trud isplati. Ljeto je provela radeći i pripremajući se, i sav taj trud je urodio plodom kad nas je sve učinila ponosnima – rekao je Đilović.
Ravnatelj TUŠ-a Antun Perušina istaknuo je kako je Marinin uspjeh pokazatelj sinergije škole i gospodarstva, kojemu se uvijek teži.
-Naša škola s Hilton Imperialom surađuje već niz godina i ovo je ogledni primjer kako surađivati i kako ostvariti sinergiju da bismo došli do onoga da je čovjek ključ uspjeha, a naročito dobar, motiviran čovjek koji dođe u sredinu koja ga još dodatno motivira i temelj kojeg daje škola nadogradi praksom – rekao je Perušina dodavši kako je natjecanje World Skills zapravo svjetska olimpijada znanja.
-Čestitam vam i hvala vam što ste još jedno dokazali da se isplati raditi i kako rad uvijek donese rezultat kad čovjek ima vjere i poverenja u sebe i kad je spreman pošteno odraditi svoj posao. Pokazali ste kako Hrvatska ima vrijedne ljude, znalce, a sad je na nama, odnosno hotelskim kućama i tvrtkama da prepoznaju mlade vrijedne ljude. Isplati se raditi za ovakvu djecu – rekao je Perušina.
Direktor Hilton Imperiala Mario Matković tek je kratko, nakon čestitki Marini i mentorici, rekao kako je znanje ono što danas treba cijeniti.
Jelena Dadić, pročelnica županijskog Upravnog odjela za društvene djelatnosti, rekla je kako je zadaća Županije osiguravati i omogućavati uvjete da se ovakvi rezultati nastave i u budućnosti. Izrazila je nadu kako ćemo kroz nekoliko godina u Centru kompetentnosti u turizmu dobiti prostore koji će omogućavati da ovako izvrsnih rezultata imamo još i više.
Prethodna vijest